Bedank emails

Bedank emails

Wat zijn emails met klantenwaardering en waarom stuurt u ze?

Emails met klantenwaardering worden door bedrijven strategisch gebruikt om persoonlijke klantenrelaties te versterken en hun merk menselijker te maken. Een goed gestructureerde, gepersonaliseerde waarderingsmail (vervolgmail) die op het juiste moment wordt verstuurd, heeft bijna dezelfde impact als een klant persoonlijk bedanken. Dit kan echt een grote bijdrage leveren aan het creëren van een positieve klantenervaring en merkperceptie.

Wanneer een klantenwaarderingsmail sturen?

Er is absoluut geen slecht moment om klanten te bedanken en uw waardering te tonen. Maar bepaalde tijden en gelegenheden zouden natuurlijk passender lijken. Bedank emails hoeven niet per se alleen te worden verzonden als klanten iets kopen. Als u een automatiseringsplatform voor emailmarketing gebruikt, kunnen waarderingsemails worden geactiveerd op basis van verschillende gebruikersacties.

Deze vervolgemail kan worden verzonden:

  • Tijdens seizoensvakanties zoals; Kerstmis, Valentijnsdag of Thanksgiving Day
  • Op verjaardagen van klanten
  • Op de verjaardag van een klant
  • Aan loyale klanten bij het bereiken van bedrijfsmijlpalen
  • Na een eerste aankoop of heraankoop
  • Naar aanleiding van feedback, beoordeling of getuigenis
  • Bij het bedanken van klanten voor verwijzingen
  • Wanneer prospects zich aanmelden/lid worden/lid worden
  • Aan nieuwsbriefabonnees
  • Naar een evenement of webinardeelnemers
Een email verzonden vanaf hetzelfde ticket - follow-up verzonden - LiveAgent

Een bedankmail schrijven: 10 stappen om te volgen

Houd bij het schrijven van een bedank mail rekening met de volgende 10 stappen om deze relevant en efficiënt te maken. Deze stappen kunnen over het algemeen ook worden gebruikt voor een vervolgemail.

1. Bedenk de beste onderwerpregel

bericht. Uit een rapport van Retention Science blijkt dat onderwerpregels met 6 tot 10 woorden leveren het hoogste openingspercentage op. Zorg er bij een redelijke lengte voor dat het onderwerp pakkend en creatief is in plaats van een eenvoudig ‘dankjewel’.

2. Begin met de juiste begroeting

r “Beste …”. Als het bericht vrij informeel is, verwijs dan naar de ontvanger bij zijn voornaam. Spreek de ontvanger anders aan met “meneer.” of “Ms.” gevolgd door hun achternaam.

3. Spreek waardering uit en geef bijzonderheden

Kom meteen ter zake en wees specifiek over waarvoor u ze precies bedankt. De boodschap moet gaan over het waarderen van de klant. Pitch uw bedrijf niet, tenzij u educatieve inhoud, een speciale aanbieding of iets anders waardevols aanbiedt.

4. Maak de boodschap menselijker

Laat de boodschap zo menselijk mogelijk klinken. Overweeg de email te adresseren van een echte persoon bij uw bedrijf in plaats van het algemene en al te gebruikelijke ‘Geen antwoord’-adres. Een andere manier om het bericht menselijker te maken, is door emoji’s te gebruiken, indien van toepassing.

5. Voeg wat personalisatie toe

Gepersonaliseerde emails hebben hogere betrokkenheidspercentages. Studies hebben zelfs aangetoond dat emails met gepersonaliseerde onderwerpregels 26% zijn meer kans om te worden geopend dan die zonder. U kunt het bericht ook personaliseren door meer details op te nemen over waar u dankbaar voor bent.

6. Zorg voor een vriendelijke maar professionele toon

Afhankelijk van uw publiek is het weliswaar acceptabel om op een enigszins informele manier te schrijven en wat humor te gebruiken, maar het is nog steeds essentieel om een algemene professionele toon te behouden, dus geen jargon en spreektaal.

7. Kijk naar de toekomst

Voorkom dat de boodschap eenzijdig wordt door klanten de kans te geven het gesprek voort te zetten en hen te laten weten dat uw steun slechts een paar klikken verwijderd is:

“Als u in de toekomst vragen heeft over het gebruik van ons product of onze service, aarzel dan niet om contact met mij op te nemen via live chat of email.”

8. Zeg nogmaals bedankt

Nadat u klaar bent met het hoofdbericht, kan het zinvol zijn om een email af te sluiten met een laatste regel door de klant nogmaals te bedanken: 

“Nogmaals bedankt voor uw feedback/voor je steun/voor de aankoop/om al jaren een trouwe klant te zijn.”

9. Gebruik de juiste afsluiting

Bij het kiezen van de juiste slotzin hangt de mate van formaliteit af van de ontvanger. Enkele van de meest voorkomende zakelijke passende sluitingen kunnen zijn: “Met alle respect …”, “Met vriendelijke groet …”, “Het allerbeste …”, “Met vriendelijke groeten…”, “Dankbaar”, “Fijne dag/weekend …”.

10. Proeflezen voor verzending

Voordat u op ‘Verzenden’ klikt, moet u het hele bericht proeflezen om er zeker van te zijn dat het vlot leest, uw precieze betekenis van het uiten van waardering en dankbaarheid overbrengt, en dat er geen typefouten of gênante grammaticale fouten zijn die de indruk kunnen verpesten .

Dit kan een geautomatiseerde email zijn, maar zorg ervoor dat u de stappen volgt, zoals het toevoegen van personalisatie en proeflezen. U wilt niet dat uw boodschap halfbakken overkomt.

Bedank email voorbeelden

Een klant bedanken voor de aankoop


Dear ****,

Thank you for your order! We’d like to inform you that your payment has been confirmed and your order No. ******** has been successfully processed.

Once your items have been packed, they will be shipped to you immediately. Meanwhile you can check the current status of your order at any time by clicking this link.

If you have any queries regarding your order, please do not hesitate to contact us.

Thanks again for your purchase. Hope you enjoy shopping with us!
Sincerely,
****

Een klant bedanken voor de verwijzing


Hi John,

****@gmail.com installed Dropbox after getting your invite. To thank you, we’ve awarded you 500 MB of bonus space. You now have 12,75 GB on Dropbox!

Thanks!

– The Dropbox Team

P.S. To get even more space, invite your friends or upgrade your Dropbox!

Een klant bedanken voor hun feedback


Dear ****,

Thank you for your feedback! I’m delighted to hear that you had a great experience interacting with our customer support team. I completely understand how rewarding it can feel when your problem is solved within minutes, and I’m glad to hear that our support team was able to do just that.

Feedback like yours helps us deliver better customer experiences by knowing what we are doing right and where we can improve. So, I really appreciate you taking the time to send us your response.

If you have any more questions, comments, or concerns, don’t hesitate to reach out!

Regards,
****

Ontdek het zelf

Kennis is belangrijk, maar alleen als het in de praktijk wordt gebracht. Test alles in onze academie in de LiveAgent.

Try out LiveAgent for FREE

Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!

Frequently asked questions

Waarom zou u klantenwaarderingsemails gebruiken?

E-mails met klantenwaardering worden door bedrijven strategisch gebruikt om persoonlijke klantenrelaties te versterken en hun merk menselijker te maken.

Hoe schrijft u een professionele bedankmail?

Begin bij het schrijven van een bedankmail met de juiste onderwerpregel en de juiste begroeting. Spreek daarna uw waardering uit en geef details. Zorg ervoor dat de boodschap persoonlijk, vriendelijk maar tegelijkertijd professioneel is. Follow-up met nogmaals een bedankje en gebruik de juiste afsluiting. Vergeet ten slotte niet te proeflezen voordat u het verzendt.

Wanneer email met klantenwaardering sturen?

Er is absoluut geen slecht moment om klanten te bedanken en uw waardering te tonen. Maar bepaalde tijden en gelegenheden lijken natuurlijk geschikter. Bijvoorbeeld voor verjaardagen van klanten, tijdens feestdagen of voor nieuwsbriefabonnees.

Terug naar academie Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.