Gratis proefperiode

Language switcher

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

Bedank emails

Wat zijn emails met klantenwaardering en waarom stuurt u ze?

Klantenwaardering emails worden door bedrijven strategisch gebruikt om persoonlijke klantenrelaties te versterken en hun merk menselijker te maken. Een goed gestructureerde, gepersonaliseerde waarderingsmail (vervolgmail) die op het juiste moment wordt verzonden, heeft bijna dezelfde impact als het persoonlijk bedanken van een klant. Dit kan echt een grote bijdrage leveren aan het creëren van een positieve klantenervaring en merkperceptie.

Wanneer een klantenwaarderingsmail sturen?

Er is absoluut geen slecht moment om klanten te bedanken en uw waardering te tonen. Maar bepaalde tijden en gelegenheden zouden natuurlijk passender lijken. Bedank emails hoeven niet per se alleen te worden verzonden als klanten iets kopen. Als u een automatiseringsplatform voor emailmarketing gebruikt, kunnen waarderingsemails worden geactiveerd op basis van verschillende gebruikersacties.

Deze vervolgemail kan worden verzonden:

  • tijdens seizoensvakanties zoals; Kerstmis, Valentijnsdag of Thanksgiving
  • op verjaardagen van klanten
  • op de verjaardag van een klant
  • aan loyale klanten bij het bereiken van bedrijfsmijlpalen
  • na een eerste aankoop of heraankoop
  • na feedback, recensie of getuigenis
  • bij het bedanken van klanten voor verwijzingen
  • wanneer potentiële klanten zich aanmelden/lid worden
  • aan nieuwsbriefabonnees
  • naar een evenement of webinar deelnemers

Een bedankmail schrijven: 10 stappen om te volgen

Houd bij het schrijven van een bedank mail rekening met de volgende 10 stappen om deze relevant en efficiënt te maken. Deze stappen kunnen over het algemeen ook worden gebruikt voor een vervolgemail.

1. Bedenk de beste onderwerpregel

Onderwerpregels worden als belangrijk beschouwd omdat ze vaak van invloed kunnen zijn op het feit of een ontvanger een emailbericht daadwerkelijk opent. Uit een rapport van Retention Science blijkt dat onderwerpregels met 6 tot 10 woorden leveren het hoogste openingspercentage. Houd een redelijke lengte, zorg ervoor dat het onderwerp pakkend en creatief is in plaats van een gewoon ‘dankuwel’.

2. Begin met de juiste begroeting

De juiste begroeting zet de toon van de hele boodschap. Als u de ontvanger kent, kunt u een bericht beginnen met ‘Hoi …’ of ‘Geachte …’. Als het bericht nogal informeel is, noem de ontvanger dan bij zijn voornaam. Spreek de ontvanger anders aan met ‘Meneer‘. of “Mevrouw.”, gevolgd door hun achternaam.

3. Spreek waardering uit en geef details

Kom direct ter zake en wees specifiek over waar u ze precies voor bedankt. De boodschap moet gaan over het waarderen van de klant. Promoot uw bedrijf niet, tenzij u educatieve inhoud, een speciale aanbieding of iets anders waardevols aanbiedt.

4. Vermenselijk de boodschap

Laat de boodschap zo menselijk mogelijk klinken. Overweeg om de email van een echte persoon in uw bedrijf te adresseren in plaats van het algemene en al te vaak voorkomende ‘No reply’-adres. Een andere manier om het bericht menselijker te maken, is door indien nodig emoji’s te gebruiken.

5. Voeg wat personalisatie toe

Gepersonaliseerde emails hebben een hogere betrokkenheid. Studies hebben zelfs aangetoond dat emails met gepersonaliseerde onderwerpregels 26% zijn meer kans hebben om te worden geopend dan die zonder. U kunt het bericht ook personaliseren door meer details op te nemen van waar u dankbaar voor bent.

6. Behoud een vriendelijke maar professionele toon

Afhankelijk van uw publiek, hoewel het misschien heel acceptabel is om op een enigszins informele manier te schrijven en wat humor te gebruiken, is het nog steeds essentieel om een ​​​​algemene professionele toon te behouden, wat betekent dat er geen straattaal en spreektaal is.

7. Kijk naar de toekomst

Voorkom dat de boodschap eenzijdig wordt door klanten de kans te geven het gesprek voort te zetten en laat ze weten dat uw steun slechts een paar klikken verwijderd is:

8. Zeg nogmaals bedankt

Nadat u klaar bent met het hoofdbericht, kan het zinvol zijn om een ​​email af te sluiten met een laatste regel door de klant nogmaals te bedanken:

9. Gebruik de juiste afsluiting

Bij het kiezen van de juiste slotzin hangt de mate van formaliteit af van de ontvanger. Enkele van de meest voorkomende zakelijke afsluitingen zijn: “Respectvol …”, “Met vriendelijke groet …”, “Al het beste …”, “Met vriendelijke groeten …”, “Dankbaar”, “Fijne dag/weekend …”.

10. Proeflees alvorens te verzenden

Voordat u op ‘Verzenden’ drukt, moet u het hele bericht proeflezen om ervoor te zorgen dat het soepel leest, uw precieze betekenis van het uiten van waardering en dankbaarheid weergeeft, en dat er geen typefouten of gênante grammaticale fouten zijn die de indruk kunnen verpesten.

Bedank email voorbeelden

Een klant bedanken voor de aankoop

Een klant bedanken voor de verwijzing

Een klant bedanken voor hun feedback

Ontdek het zelf

Kennis is belangrijk, maar alleen als het in de praktijk wordt gebracht. Test alles in onze academie in LiveAgent.

Try out LiveAgent for FREE

Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!

FREE TRIAL
Terug naar academie Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.