Worstelt u met het bieden van hoogwaardige klantenservice vanwege een overdaad aan klantenvragen?
Welnu, u moet zeker opletten, want het kan uw bedrijf doden.
Wist u dat bijna 60% van de klanten merken achterlaten voor een rivaliserend bedrijf vanwege slechte klantenservice?
Dit hoeft echter niet het geval te zijn. Tegenwoordig hebben we de technologie en tools om repetitieve dagelijkse processen te automatiseren, zoals helpdesksoftware, callcentersoftware, enz.
Wat is callcenterautomatisering?
Callcenterautomatisering omvat kenmerken/functies waarmee uw bedrijf oproepen efficiënt en effectief kan afhandelen door repetitieve dagelijkse processen te automatiseren. Voorkomt, oproeproutering bijvoorbeeld onnodige doorverbinden door de klant onmiddellijk naar de juiste ondersteuningsafdeling te leiden. Hierdoor is er minder wachttijd en frustratie, wat uiteindelijk de klantentevredenheid verhoogt.
Welke impact heeft callcenterautomatisering op uw bedrijf?
- Verhoogde klantentevredenheid
- Verbeterde workflow voor vertegenwoordigers
- Verbeterde klantenervaring
- Lagere kosten voor klantenservice
- Verhoogde omzet
Hoe kunt u repetitieve processen in uw callcenter automatiseren?
Bekijk hieronder de functies van de helpdesksoftware van LiveAgent, waarmee u dagelijkse callcentertaken kunt automatiseren.
Welke functies biedt LiveAgent voor callcenterautomatisering?
IVR
Interactive voice response of IVR is een systeem dat communiceert met bellers en is gebaseerd op het antwoord van de beller en reageert met passende actie/informatie. Het creëren van een IVR-menu kan de klantentevredenheid verhogen en de werkflow van vertegenwoordigers verbeteren, aangezien het gesprek automatisch naar de juiste afdeling wordt doorgestuurd.
Automatisch terugbellen
Lange wachttijden kunnen voor veel frustratie bij de klant zorgen. Als gevolg hiervan zijn klanten geneigd een concurrent te verkiezen boven uw bedrijf. Met de functie automatisch terugbellen kunnen klanten een terugbelverzoek indienen indien er geen klantenservicemedewerkers beschikbaar zijn of de wachtrij/tijd te lang is. Deze eenvoudige callcenter-automatiseringsfunctie kan een slechte klantenervaring voorkomen en uw klantenservice vrijwel onmiddellijk verbeteren.
Oproep routering
Oproeproutering is een andere automatiseringsfunctie die uw vertegenwoordigers en klanten tijd bespaart. Hiermee kunnen klanten via IVR een voorkeursafdeling kiezen. Dus als ze de verkoopafdeling zoeken, worden ze automatisch doorgestuurd naar een bevoegde vertegenwoordiger.
CRM
Met LiveAgent kunt u een CRM of klantenrelatiebeheer integreren om alle klantengegevens op één en dezelfde plaats te bewaren. Het is een geweldige aanvulling op callcentra omdat u automatisch de klantengegevens in de tickets kunt bekijken. U hoeft niet tussen platforms te schakelen om naar klanteninformatie te zoeken. De CRM integratie automatiseert het proces en bespaart uw werknemers tijd en energie.
Tijdregels
Tijdregels vormen een vrij veelzijdige functie binnen LiveAgent. Hiermee kunt u specifieke processen/acties automatiseren die op een bepaald moment worden geactiveerd.
Tegenwoordig is het om vele redenen, zoals feedback of verkoop/marketing, van cruciaal belang om follow-up te geven na klanteninteracties doeleinden. Klantenservicemedewerkers ontvangen echter dagelijks een aanzienlijk aantal vragen van klanten. Met de functie Tijdregels kunt u bijvoorbeeld op een bepaald tijdstip een vervolgmarketingemail/bericht verzenden zonder tussenkomst van een vertegenwoordiger.
CloudTalk-integratie
De missie van LiveAgent is om alle benodigde platforms in één interface te combineren voor een verbeterde workflow en een geweldige klantenervaring. Als gevolg hiervan biedt LiveAgent een behoorlijk aantal integraties, zoals samenwerkingstools, factureringsbeheertools, telefoontools en meer. Met CloudTalk-integratie kunt u bijvoorbeeld de workflow van het callcenter verbeteren door automatisch nummers te kiezen. Deze functie voor callcenterautomatisering is gunstig voor verkoop- en marketingteams, aangezien ze dagelijks veel uitgaande gesprekken voeren.
Als u meer wilt weten, bekijk dan ons uitgebreide CloudTalk-integratieartikel voor meer informatie.
Geautomatiseerde ticketdistributie
Geautomatiseerde ticketdistributie is een functie voor workflowautomatisering in LiveAgent, waarmee u vragen van klanten kunt distribueren op basis van uw voorkeuren . Met deze functie kunt u uw favoriete optimale ticketbelasting voor vertegenwoordigers instellen. Daardoor zijn er minder fouten, misverstanden en frustraties.
Onze tip: Te veel automatisering kan contraproductief zijn. Automatiseer dus alleen de taken die zijn afgestemd op uw bedrijfsdoelen.
Kent u LiveAgent niet?
LiveAgent is helpdesksoftware waarmee u uw klanten een uitstekende ervaring met meerdere kanalen kunt bieden. De software biedt een callcenter, ticketsysteem, klantenportaal, live chat, kennisbank, forum en integraties van sociale media. Als gevolg hiervan kunnen uw klantenservicemedewerkers alle inkomende vragen van klanten vanuit één interface afhandelen.
Welke andere nuttige functies biedt LiveAgent?
LiveAgent biedt meer dan 180 functies, waaronder ook callcenterautomatisering. Als u snel een overzicht wilt krijgen, bekijk dan de onderstaande artikels.
- Ticketfuncties
- Klantenportaalfuncties
- Social media helpdeskfuncties
- Functies van de helpdesk voor beveiliging
- Rapportagefuncties
- Meertalige ondersteuningsfuncties
- Live chatfuncties
- Callcenterfuncties
- Gamificatiefunctie
- Integraties
- Mobiele apps
Ready to improve your call center?
LiveAgent is a feature-rich help desk software that tracks customer requests, automates, and creates reports. Try it out for free with our 14-day free trial and save time, costs, and energy with automation.
Frequently Asked Questions
Wat is callcenterautomatisering?
Callcenterautomatisering omvat kenmerken/functies waarmee uw bedrijf oproepen efficiënt en effectief kan afhandelen door repetitieve dagelijkse processen te automatiseren. Oproeproutering voorkomt bijvoorbeeld onnodige doorverbinden door de klant direct naar de juiste supportafdeling te routeren.
Welke impact kan callcenterautomatisering hebben op uw bedrijf?
Callcenterautomatisering kan uw klantentevredenheid verhogen, de workflow van vertegenwoordigers verbeteren en de klantenervaring verbeteren.
elke LiveAgent-functies bieden callcenterautomatisering?
LiveAgent biedt callcenterautomatiseringsfuncties zoals IVR, automatisch terugbellen, oproeproutering, geautomatiseerde ticketdistributie en meer.
Callcenter checklijst met vereisten
Ontdek de ultieme checklist voor callcentervereisten en zorg ervoor dat uw callcenter soepel en efficiënt opereert. Van callcentersoftware tot ervaren personeel en uitstekende gesprekskwaliteit, deze gids behandelt alle essentiële elementen voor succes. Bezoek nu en bereid uw callcenter voor op een vlekkeloze werking!
Ontdek de toekomst van klantenondersteuning met callcentertechnologie! Leer meer over trends zoals cloudgebaseerde oplossingen, omnichannel benaderingen en selfservicetools. Verhoog uw productiviteit en bespaar kosten met schaalbare, eenvoudig te implementeren systemen. Bezoek onze pagina voor diepgaande kennis en verbeter uw klantinteracties vandaag nog!
Ontdek hoe ondersteuningsautomatisering met LiveAgent uw klantenservice kan verbeteren. Verhoog klanttevredenheid, productiviteit en bespaar kosten door repetitieve taken te automatiseren. Leer tips voor effectieve automatisering en start een gratis proefperiode om uw workflow te optimaliseren. Bezoek nu!
Callcenter configuratie checklijst
Ontdek de essentiële Callcenter configuratie checklijst om uw callcenter efficiënt op te zetten. Leer over het schatten van oproepen, kiezen van software en hardware, personeel inhuren, en procesorganisatie. Zorg voor een succesvol functionerend callcenter met deze uitgebreide gids. Perfect voor ondernemers, vertegenwoordigers en managers. Bezoek nu en verbeter uw callcenter!