Gratis proefperiode

Language switcher

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

Callcenterautomatisering

Worstelt u met het bieden van hoogwaardige klantenservice vanwege een overdaad aan klantenvragen?

Welnu, u moet zeker opletten, want het kan uw bedrijf doden.

Wist u dat bijna 60% van de klanten merken achterlaten voor een rivaliserend bedrijf vanwege slechte klantenservice?

Dit hoeft echter niet het geval te zijn. Tegenwoordig hebben we de technologie en tools om repetitieve dagelijkse processen te automatiseren, zoals helpdesksoftware, callcentersoftware, enz.

Wat is callcenterautomatisering?

Callcenterautomatisering omvat kenmerken/functies waarmee uw bedrijf oproepen efficiënt en effectief kan afhandelen door repetitieve dagelijkse processen te automatiseren. voorkomt bijvoorbeeld onnodige doorverbinden door de klant onmiddellijk naar de juiste ondersteuningsafdeling te leiden. Hierdoor is er minder wachttijd en frustratie, wat uiteindelijk de klantentevredenheid verhoogt.

Welke impact heeft callcenterautomatisering op uw bedrijf?

  • Verhoogde klantentevredenheid
  • Verbeterde workflow voor vertegenwoordigers
  • Verbeterde klantenervaring
  • Lagere kosten voor klantenservice
  • Verhoogde omzet

Hoe kunt u repetitieve processen in uw callcenter automatiseren?

Bekijk hieronder de functies van de helpdesksoftware van LiveAgent, waarmee u dagelijkse callcentertaken kunt automatiseren.

Welke functies biedt LiveAgent voor callcenterautomatisering?

IVR

Interactive voice response of IVR is een systeem dat communiceert met bellers en is gebaseerd op het antwoord van de beller en reageert met passende actie/informatie. Het creëren van een IVR-menu kan de klantentevredenheid verhogen en de werkflow van vertegenwoordigers verbeteren, aangezien het gesprek automatisch naar de juiste afdeling wordt doorgestuurd.

Automatisch terugbellen

Lange wachttijden kunnen voor veel frustratie bij de klant zorgen. Als gevolg hiervan zijn klanten geneigd een concurrent te verkiezen boven uw bedrijf. Met de functie automatisch terugbellen kunnen klanten een terugbelverzoek indienen indien er geen klantenservicemedewerkers beschikbaar zijn of de wachtrij/tijd te lang is. Deze eenvoudige callcenter-automatiseringsfunctie kan een slechte klantenervaring voorkomen en uw klantenservice vrijwel onmiddellijk verbeteren.

Oproep routering

Oproeproutering is een andere automatiseringsfunctie die uw vertegenwoordigers en klanten tijd bespaart. Hiermee kunnen klanten via IVR een voorkeursafdeling kiezen. Dus als ze de verkoopafdeling zoeken, worden ze automatisch doorgestuurd naar een bevoegde vertegenwoordiger.

CRM 

Met LiveAgent kunt u een CRM of klantenrelatiebeheer integreren om alle klantengegevens op één en dezelfde plaats te bewaren. Het is een geweldige aanvulling op callcentra omdat u automatisch de klantengegevens in de tickets kunt bekijken. U hoeft niet tussen platforms te schakelen om naar klanteninformatie te zoeken. De CRM integratie automatiseert het proces en bespaart uw werknemers tijd en energie.

Tijdregels

Tijdregels vormen een vrij veelzijdige functie binnen LiveAgent. Hiermee kunt u specifieke processen/acties automatiseren die op een bepaald moment worden geactiveerd.

Tegenwoordig is het om vele redenen, zoals feedback of verkoop/marketing, van cruciaal belang om follow-up te geven na klanteninteracties doeleinden. Klantenservicemedewerkers ontvangen echter dagelijks een aanzienlijk aantal vragen van klanten. Met de functie Tijdregels kunt u bijvoorbeeld op een bepaald tijdstip een vervolgmarketingemail/bericht verzenden zonder tussenkomst van een vertegenwoordiger.

CloudTalk-integratie

De missie van LiveAgent is om alle benodigde platforms in één interface te combineren voor een verbeterde workflow en een geweldige klantenervaring. Als gevolg hiervan biedt LiveAgent een behoorlijk aantal integraties, zoals samenwerkingstools, factureringsbeheertools, telefoontools en meer. Met CloudTalk-integratie kunt u bijvoorbeeld de workflow van het callcenter verbeteren door automatisch nummers te kiezen. Deze functie voor callcenterautomatisering is gunstig voor verkoop- en marketingteams, aangezien ze dagelijks veel uitgaande gesprekken voeren.

Als u meer wilt weten, bekijk dan ons uitgebreide CloudTalk-integratieartikel voor meer informatie.

Geautomatiseerde ticketdistributie

Geautomatiseerde ticketdistributie is een functie voor workflowautomatisering in LiveAgent, waarmee u vragen van klanten kunt distribueren op basis van uw voorkeuren . Met deze functie kunt u uw favoriete optimale ticketbelasting voor vertegenwoordigers instellen. Daardoor zijn er minder fouten, misverstanden en frustraties.

Onze tip: Te veel automatisering kan contraproductief zijn. Automatiseer dus alleen de taken die zijn afgestemd op uw bedrijfsdoelen.

Kent u LiveAgent niet?

LiveAgent is helpdesksoftware waarmee u uw klanten een uitstekende ervaring met meerdere kanalen kunt bieden. De software biedt een callcenter, ticketsysteem, klantenportaal, live chat, kennisbank, forum en integraties van sociale media. Als gevolg hiervan kunnen uw klantenservicemedewerkers alle inkomende vragen van klanten vanuit één interface afhandelen.

LiveAgent Product Tour

Welke andere nuttige functies biedt LiveAgent?

LiveAgent biedt meer dan 180 functies, waaronder ook callcenterautomatisering. Als u snel een overzicht wilt krijgen, bekijk dan de onderstaande artikels.

Ready to improve your call center?

LiveAgent is a feature-rich help desk software that tracks customer requests, automates, and creates reports. Try it out for free with our 14-day free trial and save time, costs, and energy with automation.

14-DAY FREE TRIAL
logo clients forbes
logo clients airbus
logo clients nascar
logo clients usc
logo esky color
slido groen
{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Wat is callcenterautomatisering?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Callcenterautomatisering omvat kenmerken/functies waarmee uw bedrijf oproepen efficiënt en effectief kan afhandelen door repetitieve dagelijkse processen te automatiseren. Oproeproutering voorkomt bijvoorbeeld onnodige doorverbinden door de klant direct naar de juiste supportafdeling te routeren. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Welke impact kan callcenterautomatisering hebben op uw bedrijf??”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Callcenterautomatisering kan uw klantentevredenheid verhogen, de workflow van vertegenwoordigers verbeteren en de klantenervaring verbeteren.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Welke LiveAgent-functies bieden callcenterautomatisering?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “LiveAgent biedt callcenterautomatiseringsfuncties zoals IVR, automatisch terugbellen, oproeproutering, geautomatiseerde ticketdistributie en meer.” } }] }
Terug naar academie Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.