Gratis proefperiode

Language switcher

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

Dankbrieven

Een dankmail of een dankbrief?

Gezien de grootte en het type bedrijf dat u runt, evenals het aantal klanten dat u wilt bedanken, kunt u kiezen voor email of gedrukte dankbrieven (verzonden via de gewone post). Enkele factoren waarmee rekening moet worden gehouden bij het kiezen tussen de twee zijn:

  • Tijdstip van bezorging: Een traditionele brief komt het snelst aan op de dag nadat u deze hebt verzonden. Als timing niet kritisch is, kunt u een brief sturen. Maar wanneer een snelle follow-up nodig is, zoals het bedanken van een klant voor een aankoop, is de email handiger.
  • Mate van formaliteit: aangezien emails in de zakenwereld als minder formeel worden beschouwd dan brieven als u de voorkeur geeft aan formele communicatie met klanten, kiest u voor brieven.
  • De inhoud van het bericht: email maakt het mogelijk afbeeldingen, afbeeldingen, video’s, links of bestanden bij te voegen. Als u wilt dat uw dankbericht creatiever is dan een gewone gedrukte tekst, is -mail een goed gedaan.
  • Budgetbeperkingen: het verzenden van emails is goedkoper, het verzenden van brieven vereist extra kosten (papier, drukwerk, postservicekosten). Voor een wereldwijd bedrijf met klanten over de hele wereld is email misschien de enige redelijke optie.

Hoe schrijft u een dankbrief voor een klant?

Elke brief met een klantenwaardering moet over het algemeen in een meer formele stijl worden gestructureerd dan een email, en moet altijd bepaalde bedankt brief componenten. Hieronder vindt u enkele handige tips voor het maken van een perfecte bedankbrief aan uw klanten:

1. Gebruik de juiste aanhef

Het kiezen van de juiste aanhef voor waarderingsbrieven hangt af van uw relatie met de klant. Het is nog steeds beter om meer formele begroetingen te gebruiken, zoals: “Geachte heer/mevrouw. Carter,” of “Beste John,”. Informele begroetingen zoals: ‘Hallo‘, ‘Gegroet‘ of ‘Hey‘ moeten worden vermeden. Zorg ervoor dat u ook de spelling van de naam van de ontvanger controleert, anders loopt u het risico vanaf het begin een slechte indruk te maken.

2. Blijf bij het doel van de brief

Het enige doel van een dankbrief zou het tonen van waardering en het uiten van dankbaarheid aan trouwe klanten moeten zijn. Weersta de verleiding om uw bedrijf opnieuw te pitchen. Vermeld geen aankomende verkopen, speciale aanbiedingen, nieuwe producten of iets anders dat als een advertentie kan worden beschouwd. Omdat het de klant kan afleiden van uw eerste punt.

3. Voeg een paar vervolgregels toe

Nadat u een klant hebt bedankt voor zijn of haar bedrijf, kunt u overwegen een vervolgverklaring toe te voegen waaruit blijkt dat uw aandacht hebt voor de behoeften van de klant. Ofwel vermeldt u dat u altijd bereikbaar bent als ze vragen of opmerkingen hebben over uw producten of diensten. Of vraag eenvoudigweg of u iets kunt doen om hun tevredenheid te vergroten.

4. Voeg uw merk toe

Om een ​​brief er professioneel uit te laten zien, moet u een briefhoofd gebruiken dat uw bedrijfsnaam, logo of andere merkinformatie kan bevatten. Een goed ontworpen briefhoofd zorgt ervoor dat een brief er uniek uitziet, zorgt ervoor dat uw merk zichtbaar is, helpt de authenticiteit ervan aan de ontvanger te verifiëren en creëert een algemene professionele indruk.

5. Gebruik de juiste afsluiting

Bij het afsluiten van een bedankbrief is het belangrijk om een ​​gepast respectvol en professioneel woord of zin te gebruiken. U kunt de meest gebruikte “Met vriendelijke groet” of “Met vriendelijke groeten“, of iets persoonlijker “Met respectovolle groet“, “Beste wensen”, “Met waardering” of “Dankbaar”. Afsluitingen zoals “Altijd“, “Tot ziens“, “Groetjes” of “Doei” worden als te informeel beschouwd voor zakelijke brieven en moet worden vermeden.

6. Eindig met een handtekening

Hoewel het voor grote bedrijven een uitdaging kan zijn om dankbrieven persoonlijk te laten lijken, kan het toevoegen van een handtekening onderaan de brief helpen om op zijn minst enige mate van personalisatie toe te voegen. Hoewel het misschien niet altijd mogelijk is om een ​​handgeschreven handtekening toe te voegen, zal zelfs een gedrukte er altijd beter uitzien dan alleen een getypte naam.

Voorbeelden van dankbrieven van klanten

1. Langdurige klanten bedanken voor hun loyaliteit

2. Een bedrijfsmijlpaal vieren

3. Dankbaarheid tonen aan het einde van het jaar

Ontdek het zelf

Kennis is belangrijk, maar alleen als het in de praktijk wordt gebracht. Test alles in onze academie in LiveAgent.

Try out LiveAgent for FREE

Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!

FREE TRIAL
Terug naar academie Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.