Gratis proefperiode

Language switcher

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

Klantenservicebeheer

Wat is klantenservicebeheer?

Klantenservicebeheer is een cruciaal aspect van de klantenaankoopervaring in de pre-, tijdens en post-aankoopklantenservice.

Klantenservice alleen kan uw hele bedrijf maken of breken. 89 % van de bedrijven concurreert op basis hiervan. Het zal een veel crucialere kwalificatie voor uitmuntendheid worden dan prijs of productkwaliteit.

U moet uw klanten uitstekende klantenservice bieden. Alleen dan kunt u zorgen voor een positieve impact op de verkoop en de levenslange klantenwaarde. Er zijn specifieke tips, trucs en hulpmiddelen die kunnen helpen bij het leveren van uitstekende klantenservice.

Voordat we echter diep in deze tips en trucs duiken, moeten we vaststellen wie uw klantenservice gaat beheren en controleren of de doelstellingen voor de klantenservice van uw bedrijf worden bereikt.

Functieomschrijving manager klantenservice

Wat doet een klantenservicemanager?

De basisbeschrijving van de klantenservicemanager is dat hij/zij zorgt voor klantentevredenheid door de klantenservicemedewerkers van het bedrijf te leiden en op te leiden.

Hier zijn een paar taken van de klantenservicemanager:

  • Reageert efficiënt op problemen met de klantenservice
  • Beheert klantenservicemedewerkers
  • Leidt nieuwe medewerkers op (klantenservicemedewerkers)
  • Stelt en volgt doelen voor een betere klantenservice
  • Registreert en maakt rapporten van alle klantenserviceactiviteiten

Hoeveel verdient een klantenservicemanager?

Het salaris kan variëren afhankelijk van uw locatie. Wat de VS betreft, deze kan variëren van ongeveer €82.000 – €129.000, volgens Salarisonderzoek.

Handige tips voor klantenservicebeheer

Hier zijn enkele klantenservicetips die uw bedrijf zou moeten gebruiken bij het omgaan met klanten;

1. Wees consistent en empathisch met uw toon

U zou kunnen denken dat een bepaalde vraag van een potentiële klant van fundamenteel belang is. Maar u moet in uw reactie dezelfde consistentie, geduld en empathie leveren als bij een legitiem probleem. Elk klantenprobleem is belangrijk. De omvang ervan doet er niet toe.

2. Blijf leren

Geen twee klanten zullen hetzelfde zijn. Dus uw klantenserviceteam zal met elke situatie iets nieuws leren. Wees voorbereid op het omgaan met verrassingen. Probeer elke klant als een hulpmiddel te zien. Leer van ze.

3. Vraag altijd of uw klanten volgen

Het is gemakkelijk om aan te nemen dat uw klanten het begrijpen. Maar dit is niet altijd het geval. Zorg dat u duidelijk bent in uw communicatie. Blijf ze dus vragen of ze u begrepen hebben. Het laatste wat u nodig hebt, is dat ze een verkeerd idee over een product krijgen en uiteindelijk teleurgesteld zijn.

4. Weet wanneer u “Ik weet het niet” moet zeggen

Ja, uw klanten verwachten dat u weet hoe hun problemen op te lossen. U wilt geen incompetent imago van uw bedrijf afgeven. Maar bepaalde zaken vallen buiten uw expertise en verantwoordelijkheid. Hier is het prima om hetzelfde door te geven aan uw klanten en hen door te verwijzen naar andere relevante mensen van het bedrijf.

5. Accepteer de harde woorden

Ze zeggen dat een klantenvertegenwoordiger een dikke huid moet hebben. Waarom? Dit komt omdat klanten altijd gelijk hebben, zelfs als ze ongelijk hebben. U moet uw antwoorden inslikken en hun negatieve feedback accepteren. Gebruik dus overal positieve taal en verontschuldig u, zelfs als het niet uw schuld is. U moet uw klanten tevreden houden, en daarvoor moet u aan hun goede kant staan.

6. Besteed veel aandacht aan klantencontactpunten

Klantenservicebeheer gaat niet alleen over het oplossen van vragen. Het gaat ook om het verbeteren van de algemene klantenervaring. Om dit te doen, moet u aandachtig zijn met betrekking tot de verschillende contactpunten. Kijk dus naar de kwaliteit van uw service tijdens het proef-, aanmeldings- en onboardingproces. Als u fouten ziet, pak ze dan aan.

Klantenservicebeheer

7. Luister

Het gaat niet alleen om het oplossen van problemen. Uw klanten moeten zich gehoord voelen. En daarvoor moet u een goede luisteraar zijn. Luister geduldig, actief en aandachtig naar hun problemen. Leef met hen mee. Herformuleer om ervoor te zorgen dat u hun zorgen begrijpt. En dan overeenkomstig oplossen.

Klantenservicebeheer: de weg naar tevreden klanten

Klantenservicebeheer verwijst naar strategieën, tools en praktijken die een bedrijf kan gebruiken om klanteninteracties te beheren, analyseren en uit te blinken. Het doel van gegevensverzameling is het verbeteren van klantenrelaties en loyaliteit.

Hier zijn enkele trucs die het beheer van de klantenservice een fluitje van een cent kunnen maken.

Selfservicetools gebruiken voor basisvragen

U kunt maar een beperkt aantal klantenvertegenwoordigers in uw team hebben. Als deze vertegenwoordigers werden bezet door basisvragen, loopt u vast productiviteit mis. Kies daarom voor selfservicetools zoals uitgebreide FAQ-secties of geautomatiseerde antwoorden op vragen via chatbots. Dit vermindert de afhankelijkheid van klantenvertegenwoordigers en verbetert ook de klantenervaring aangezien dergelijke oplossingen voor klantenondersteuning snelle antwoorden bieden.

Train uw medewerkers

We noemden hoe het essentieel is om empathisch en begripvol te zijn voor klanten. Op het niveau van klantenservicemanagement betekent dit dat u uw medewerkers effectief opleidt. Zorg er dus voor dat ze weten hoe ze complexe problemen moeten aanpakken en goed thuis zijn in de bedrijfsstrategie over klantencommunicatie.

Gebruik sociale media

Maak gebruik van uw aanwezigheid op sociale media om uw klantenrelaties te beheren, naast het beantwoorden van vragen op afroep. Gezien het grote aantal mensen dat sociale media gebruikt, zal aanwezigheid op dergelijke platforms uw klantenkring gemak bieden.

Zorg voor een strategie

Zorg ervoor dat u en uw team precies weten wat ze moeten doen. Dit kan worden gewaarborgd door een goed georganiseerde en doordachte strategie te hebben. Een tool zoals LiveAgent kan van pas komen. Ze stellen klantenserviceafdelingen in staat om alle gespreksinteracties met de gebruikers vast te leggen en vervolgens de implicaties ervan voor de strategieontwikkeling te beoordelen.

Gebruik de juiste oplossing

Om een ​​effectieve klantenservice te bieden, hebt u de juiste ondersteuningsoplossing nodig. LiveAgent’s helpdesksoftware is uw one-stop-shop als het gaat om klantenondersteuning. Het heeft een geïntegreerde algemene inbox die vragen van klanten stroomlijnt vanaf meerdere communicatiekanalen, waaronder sociale media, live chat, email, telefoon , en gemeenschapsforums. Elke klantenvraag wordt automatisch omgezet in een ticket en automatisch gedistribueerd onder uw ondersteuningsmedewerkers. De software houdt ook de prestaties en activiteiten van medewerkers bij, zodat u een overzicht heeft van wat uw vertegenwoordigers hebben gedaan. Daarnaast kunt u met de software unieke tags maken om tickets te filteren op urgentie of onderwerp.

Toptools voor klantenservicebeheer

U kunt uw klantenservice niet verbeteren tenzij u de juiste tools bij u hebt. Samenwerkings-, team- en communicatietools die de afdeling van binnenuit helpen integreren, kunnen wonderen doen bij het verbeteren van de klantenervaring. Hier zijn tools die u kan gebruiken;

1. LiveAgent

LiveAgent is software voor klantenservicebeheer waarmee uw ondersteunings-en serviceteam efficiënt en effectief alle soorten klantvragen van één koppel. Het is niet nodig om van interface te wisselen. U kunt gemakkelijk tijd besparen voor uw vertegenwoordiger, klanten en uiteindelijk voor uw bedrijf. Bovendien kunt u een klantenportaal maken waarmee u 24/7 klantenservice / ondersteuning kunt bieden zonder extra middelen uit te geven aan meer klantenvertegenwoordigers.

Als u meer wilt weten, ga dan naar LiveAgent – Functies , of u kunt het onmiddellijk uitproberen met onze GRATIS proefperiode van 14 dagen.

LiveAgent 2021 | Better Customer Service Starts Today

2.    Zipline

De klantenservice valt uit als uw bedrijf niet in staat is om naadloze communicatie tussen de winkel, het hoofdkantoor en de klanten te bieden. Zipline is software voor retailcommunicatie die kan worden gebruikt om uw verschillende fysieke winkels effectief te beheren. Met de cloudgebaseerde software kunt u documenten en berichten binnen de hiërarchie delen.

3.    Salesforce 

Salesforce is software voor klantenrelatiebeheer die zijn gebruikers pakketoplossingen voor klantenondersteuning biedt. Het heeft een meerkanaalse console, pipeline-tracking en 360-graden klantenrecensies. Dit helpt bij het stroomlijnen van klanteninteracties. Bovendien biedt de software ook selfservice-opties, waardoor klanten hun klachten kunnen volgen zonder voortdurend contact op te nemen met de klantenservice.

4.    HubSpot 

HubSpot is verkoop- en marketingsoftware die ook een scala aan klantenservicefuncties biedt. Dit omvat het aanbieden van live chatbots, het verzamelen van klantengegevens en het aanbieden van kennisbank voor het omzetten van standaardklachten in vragen, enz.

Conclusion

Denk groots als het om uw bedrijf gaat. In plaats van u te concentreren op één afdeling, hebt u een holistische kijk. Geef net zoveel prioriteit aan het stroomlijnen van uw klantenservice als aan uw productontwikkelingsfunctie. Onderschat de kracht van een kwaliteitsvolle klantenervaring niet. Het kan een eenmalige klant veranderen in een loyale klant. Gebruik deze tips voor klantenservicebeheer om de aankoopervaring voor uw klanten te verbeteren.

Ontdek het zelf

Kennis is belangrijk, maar alleen als het in de praktijk wordt gebracht. Test alles in onze academie in LiveAgent.

Try out LiveAgent for FREE

Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!

FREE TRIAL
{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Wat is klantenservicebeheer?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Klantenservicebeheer verwijst naar strategieën, tools en praktijken die een bedrijf kan gebruiken om klanteninteracties te beheren, analyseren en uit te blinken. Het doel van het verzamelen van gegevens is het verbeteren van klantenrelaties en loyaliteit.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Wat doet een klantenservicemanager?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “De basisbeschrijving van de klantenservicemanager is dat hij / zij zorgt voor klantentevredenheid door de klantenservice van het bedrijf te beheren en op te leiden.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hoe kan een klantenvertegenwoordiger omgaan met harde feedback van klanten?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Gebruik overal positieve taal en verontschuldig u, zelfs als het niet uw schuld is. U moet uw klanten tevreden houden, en daarvoor moet u aan hun goede kant staan.” } }] }
Terug naar academie Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.