Gratis proefperiode

Language switcher

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

  • Academie
  • Inleiding tot klantenwaardering

Inleiding tot klantenwaardering

Wat is klantenwaardering?

Klantenwaardering kan worden gedefinieerd als een maatstaf voor de inspanningen van een bedrijf voor zijn klanten. Het is een proactieve benadering om klanten te betrekken en ze te laten zien dat u om hen geeft en dankbaar bent. Klantenwaarderingsinitiatieven zijn dus vooral gericht op bestaande klanten.

Het hebben van een solide strategie voor klantenwaardering is de basis van;

Voorbeeld klantenwaardering - LiveAgent
Voorbeeld klantenwaardering

Waarom is klantenwaardering belangrijk?

Bedrijven die hun klanten niet waarderen, lopen het risico hen te verliezen aan de concurrentie, omdat klanten die zich niet gewaardeerd en goed verzorgd voelen, eerder geneigd zijn om over te stappen.

Uit het onderzoek van Rockefeller Corporation bleek dat 68% van het volledige klantenbestand vertrekt vanwege vermeende onverschilligheid, wat betekent dat ze denken dat bedrijven niet om hen geven – vergeleken met slechts 14% die vertrekt vanwege ontevredenheid over producten of diensten.

Aan de andere kant kan het ontwikkelen en implementeren van een effectieve strategie voor klantenwaardering een kritische succesfactor worden. Bedrijven met meer tevreden klanten profiteren van verbeterde klantenloyaliteit en retentie. Gezien het feit dat trouwe klanten 90% vaker kopen en 60% meer uitgeven per transactie, volgens de Rosetta Consulting-enquête, resulteert dit uiteindelijk in een hogere bedrijfswinstgevendheid. Uit een onderzoek door Andy Fred Wali en Bright C Opara bleek ook dat een klant waarderingsstrategie beïnvloedt klantenloyaliteit en belangenbehartiging, wat leidt tot een hogere omzetgroei.

Klantenwaardering zinnen

De taal die bedrijven gebruiken in hun communicatie met potentiële klanten, maakt een groot verschil in de perceptie van klanten. Er zijn veel verschillende manieren om taal te gebruiken om dankbaarheid uit te drukken aan trouwe klanten. Hier zijn enkele van de meest fundamentele zinnen en woorden om te onthouden:

  • Simpelweg “Bedankt” en al zijn variaties;
  • Waarderingswoorden (‘We stellen het zeer op prijs dat u voor ons bedrijf hebt gekozen…’);
  • Woorden van dankbaarheid (‘We zijn dankbaar voor uw jarenlange trouwe klant’);
  • Voorwaarden voor erkenning (“Om uw loyaliteit te erkennen, nodigen we u graag uit om deel te nemen aan ons klantenwaarderingsprogramma.“)
Inleiding tot klantenwaardering

Bedankt voor bedrijven

Als uw klantenserviceteam constant de dezelfde zin gebruikt, kan u hier enkele goede voorbeelden terugvinden om het anders te formuleren:

  • Bedankt voor uw bestelling!
  • Dank voor uw aankoop!
  • Bedankt voor uw bestelling!
  • Bedankt voor het steunen van mijn klein bedrijf!
  • Bedankt voor het steunen van mijn bedrijf!
  • Bedankt om bij ons te winkelen!
  • Bedankt om bij ons te winkelen!

Bent u op zoek naar meer sjablonen voor klantenwaardering om te gebruiken? Bekijk onze gratis emailsjablonen voor klantenwaardering die u kunt kopiëren & Plakken.

Ideeën voor klantenwaardering

Volgens een onderzoek van ClickFox gelooft 62% van de consumenten dat hun loyale merken hen niet genoeg belonen. Er zijn veel verschillende manieren, zowel creatief als eenvoudig, waarop een merk zijn klanten het gevoel kan geven dat het om hen geeft.

Tijd en middelen investeren in initiatieven voor klantenwaardering en regelmatig dankbaarheid uiten aan klanten heeft een aantal voordelen. Het kan de klantenrelaties aanzienlijk verdiepen, de tevredenheid verhogen, de klantenloyaliteit verbeteren en merkvoorstanders aanmoedigen.

Welke ideeën voor klantenwaardering een bedrijf ook kiest om te implementeren, er zijn een paar dingen die u altijd moet onthouden. Elke poging om klanten te bedanken moet relevant, waardevol, merkbaar, oprecht en liefst gepersonaliseerd zijn.

30 ideeën voor klantenwaardering die bedrijven kunnen gebruiken om klanten te bedanken

  • Bied willekeurige kortingsbonnen aan op uw producten/diensten.
  • Stuur coupons, attente cadeaubonnen of gewoon een doos koekjes naar trouwe klanten.
  • Bied gratis product- of service-upgrades.
  • Voeg bij elke aankoop aantekeningen voor klantenwaardering toe.
  • Bied gepersonaliseerde functies aan voor uw producten of diensten.
  • Bied beloningen aan klanten die recente vijfsterrenrecensies hebben gegeven.
  • Stuur bedankmails na een aankoop, heraankoop of getuigenis.
  • Deel waardevolle inhoud waarmee klanten het meeste uit uw producten of diensten kunnen halen.
  • Maak een bedankvideo en deel deze met klanten.
  • Stuur handgeschreven gepersonaliseerde bedankbrieven per post.
  • Zet loyale klanten op uw website, blog of sociale media.
  • Deel gebruikssituaties en succesverhalen van klanten op uw blog
  • Bied speciale aanbiedingen aan uw voorstanders van sociale media.
  • Stuur relevante en waardevolle waarderingsgeschenken
  • Bied klanten gratis adviessessies.
  • Bied gratis educatief materiaal aan, bijvoorbeeld webinars, whitepapers, tutorials, enz.
  • Geef speciale kortingen of gratis cadeaus voor verjaardagen van klanten, of stuur ze verjaardagskaarten met de wens ‘Gefeliciteerd!’
  • Beloon klanten met een klantenloyaliteitsprogramma.
  • Creëer een VIP-club voor klanten met exclusieve voordelen.
  • Start een verwijzingsprogramma en beloon klanten voor het doorverwijzen van hun vrienden.
  • Als klanten bedrijfseigenaren zijn, verwijs hun bedrijf dan door naar anderen.
  • Bied klanten speciale aanbiedingen bij andere (niet-concurrerende) merken.
  • Organiseer een gedenkwaardig evenement voor klantenwaardering.
  • Houd een klantenwaarderingswedstrijd of weggeefactie.
  • Verras trouwe klanten af ​​en toe met onverwachte voordelen.
  • Laat zien dat uw wijzigingen hebt doorgevoerd naar aanleiding van hun feedback.
  • Vier belangrijke bedrijfsmijlpalen en markeer de meest loyale klanten.
  • Houd een specifieke dag, week of maand gewijd aan klantenwaardering.
  • Doneer namens uw klant aan een lokaal goed doel.
  • Bied aan om een ​​klant te sponsoren voor een evenement waaraan ze deelnemen.

Citaten over klantenwaardering

Deze 5 citaten over klantenwaardering laten zien hoe belangrijk het is om om klanten te geven en waardering te tonen:

“Een woord van waardering kan vaak bereiken wat niets anders zou kunnen bereiken.”

B. C. Forbes

“Laat uw wereld om de klant draaien, en meer klanten zullen om u draaien.”

Heather Williams

“Klanten geven er niet om hoeveel u weet, tenzij ze weten hoeveel u om hen geeft.”

Damon Richards

“Klanten zijn als tanden. Als u niet voor ze zorgt, gaan ze een voor een weg totdat ze er niet meer zijn.”

Jerry Flanagan

“Het is makkelijker om van een merk te houden als het merk ook van u houdt.”

Seth Godin

Ontdek het zelf

Kennis is belangrijk, maar alleen als het in de praktijk wordt gebracht. Test alles wat u leert in onze academie in LiveAgent.

LiveAgent Product Tour

Try out LiveAgent for FREE

Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!

FREE TRIAL
Terug naar academie Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.