Gratis proefperiode

Language switcher

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

  • Academie
  • Voordelen van live chatsoftware

Voordelen van live chatsoftware

Tegenwoordig weten klanten goed wat ze kunnen verwachten op het gebied van klantenservice.

  • Klanten hebben toegang tot alle ondersteuningskanalen om gemakkelijk antwoord op hun vragen te krijgen.
  • Ze verwachten niet in lange wachtrijen te moeten wachten.
  • Ze willen gedetailleerde antwoorden en ze willen ze meteen.

Bovendien verwachten ze dat een merk consistent is in ondersteuning!

Kan een merk nu consequent zo’n onberispelijke klantenservice bieden?

Ja, en daarom zien we dat bedrijfseigenaren tools zoals live chatsoftware – LiveAgent implementeren om hun ondersteuningsproces te vergemakkelijken.

U hebt vast een klein chatpictogram gezien in de rechterbenedenhoek van een website. Met deze software als servicetool kan uw bedrijf:

  • Realtime ondersteuning bieden
  • Bezoekersactiviteiten volgen
  • Feedback van klanten volgen
  • Bereken klantentevredenheid

Naast deze live chat voordelen kan een organisatie nog veel meer bereiken. Kortom, een live chattool is een handige optie geworden, niet alleen voor klanten, maar ook voor website-eigenaren.

Laten we eens kijken naar enkele van de belangrijkste voordelen van live chat die website-eigenaren kunnen behalen door gebruik te maken van live chatsoftware.

live-chatsoftware-LiveAgent

Belangrijkste voordelen van live chat

Ongetwijfeld kan live chat merken helpen om snellere oplossingen te bieden voor vragen van klanten. Het gebruik van deze software is echter niet beperkt tot directe ondersteuning. Er zijn nog veel meer voordelen die een merk kan halen uit het gebruik ervan.

#1: Verlaag de kosten voor ondersteuning

Volgens het onderzoek van Forrester , is klantenservice via live chat 17-30% goedkoper dan een telefoontje. Dat komt omdat u met één telefoon niet meerdere klanten tegelijk kunt beheren. Terwijl het beheren van meerdere klanten met live chat een stuk eenvoudiger is. Hierdoor kunnen bedrijven tijd en middelen besparen.

Weetje: weinig live chatoperators kunnen meer klanten beheren in vergelijking met een groot team van telefonische ondersteuningsmedewerkers. Dit resulteert in minder ondersteuningskosten.

#2: Verhoging in de verkoop

Wilt u de verkoop een boost geven? Profiteer van die live chat voordelen!

Een onderzoek van American Marketing Association beweert dat het gebruik van live chat de conversies met 20% kan verhogen en dat het typische percentage van het rendement op investering (van een betaalde live chattool voor verkoopteam) 300% overschrijdt. Bovendien laat het onderzoek ook zien dat mensen die de tool gebruiken drie keer meer kans hebben om een ​​aankoop te doen in vergelijking met degenen die dat niet doen.

Weetje: Live chat helpt bij het genereren van meer leads en deze vervolgens omzetten in sales wordt een efficiënt proces. Uw supportteam krijgt meer ruimte om bezoekers om te zetten in loyale klanten.

#3: Verbeter de klantenloyaliteit

Wist u dat live chat de tevredenheidspercentages tot 73% kan verhogen in vergelijking met email (61%) en telefonische ondersteuning (44%)? Welnu, dit is vastgesteld door een onderzoek uitgevoerd door eDigital Klantenservice Benchmark .

Over het algemeen is live chat de beste verkoopconversie hack die we vandaag hebben. Van klantenwerving tot conversie, de tool helpt een merk om in realtime met bezoekers in contact te komen en hun vragen sneller op te lossen.

Blijkbaar voelen klanten zich zelfverzekerder als ze software voor live chat op een website vinden. Dat komt omdat ze weten dat hun vragen binnen de kortste keren worden opgelost!

Weetje: Live chat helpt u onmiddellijke oplossing te bieden en slaagt door dezelfde zekerheid aan klanten te geven. Het is het perfecte recept om de klantenservice en loyaliteit te verbeteren.

#4: Ontdek problemen waarmee klanten worden geconfronteerd

Er was een tijd dat klanten geduldig moesten wachten terwijl hun oproep in de wacht werd gezet. Maar naarmate de technologie evolueerde, nam ook hun geduld toe. Het niet krijgen van onmiddellijke antwoorden op hun vragen was het meest relevante probleem waarmee klanten werden geconfronteerd. Live chat daarentegen pakte het probleem echter grondig en efficiënt aan.

Bovendien is het een stuk eenvoudiger om een ​​persoonlijk tintje aan het gesprek toe te voegen, omdat uw operators de activiteiten van bezoekers in realtime kunnen volgen.

Dit geeft hen een voorsprong op;

  • mogelijke problemen die ze kunnen tegenkomen op een pagina
  • wat weerhoudt hen ervan om verder door een pagina te bladeren?
  • wat te verwachten als een bezoeker een chat start

Om de verschillende pijnpunten van klanten beter te begrijpen, kunnen operators gemakkelijk toegang krijgen tot chattranscripten en kunnen ze noteren wat ze niet moeten doen als ze de volgende keer ondersteuning bieden aan dezelfde klant.

Weetje: ontdek sneller problemen van klanten, verbeter de diensten in die zin en houd uw klanten tevreden.

#5: Krijg concurrentievoordeel

U kunt u afvragen: “hoe geeft het gebruik van software voor live chat een bedrijf een concurrentievoordeel?”

Telus International stelt dat grote bedrijven nog steeds geen live chattool op hun website gebruiken. Dat betekent dat ze veel voordelen missen die deze tool te bieden heeft. Een ander onderzoek beweert echter dat slechts 9% van de websites werd gevonden met behulp van live chatdiensten om hun klanten realtime ondersteuning te bieden.

Deze statistieken geven aan dat uw bedrijf een concurrentievoordeel kan behalen ten opzichte van grote namen in de markt die live chat niet op hun websites hebben gebruikt. Dit is een geweldige manier om uw ondersteuning benaderbaar en direct te maken. Uw klantenserviceteam krijgt ook de kans om proactiever te worden, iets wat klanten tegenwoordig van een merk verwachten.

Weetje: met een live chat kan uw bedrijf zich onderscheiden van uw concurrenten en sneller meer mensen bereiken in vergelijking met anderen.

Benefits of Live Chat and How to Use It

Andere voordelen

Daarnaast kan uw bedrijf ook voordelen behalen zoals:

  • Marktbereik verbeteren
  • Wordt proactief
  • Krijg toegang tot rapporten om te begrijpen waar uw bedrijf als serviceprovider tekortschiet
  • Volg de feedback van klanten om uw diensten te verbeteren

Om deze live chat voordelen te verkrijgen, is het echter belangrijk om te weten welke tips en trucs u kunt implementeren. Het zal uw bedrijf helpen om uw klantentevredenheid probleemloos te verhogen. Laten we deze uitgebreide lijst met tips en trucs doornemen die uw merk kunnen helpen om klanten te allen tijde tevreden te houden.

Belangrijke tips en trucs voor live chats

Het voortdurend volgen van uw live chat en hoe bezoekers zich op uw website gedragen, is slechts één kant van de medaille. Om de positieve impact van het gebruik van een live chat op uw website te ervaren, is het belangrijk om rekening te houden met bepaalde factoren die uw ondersteuningsproces een holistisch beeld geven. Sommigen noemen ze cruciale factoren, terwijl sommigen van ons vinden dat ze efficiënte tips en trucs zijn.

Voeg een menselijk aspect toe

Stel uzelf met naam voor aan uw klanten. In plaats van een beeld te geven van elektronische interactie, zullen uw klanten een menselijk tintje voelen, omdat ze weten dat er een echte persoon aan de andere kant zit om hun vragen te beantwoorden.

Gebruik typeaanduidingen

Een type-indicator geeft uw bezoekers een idee dat uw operators actief betrokken zijn bij het gesprek.

Vermijd het gebruik van ellipsen

Vermijd het gebruik van die drie kleine puntjes tijdens een live chatgesprek omdat dit de indruk wekt dat operators indirect met de klanten praten.

Gebruik GEEN hoofdletters

Schrijf niet de hele zin in hoofdletters om te voorkomen dat u uw klanten het gevoel geeft dat uw operators naar hen schreeuwen.

Gebruik emoji’s

U kunt het gebruik van emoji’s omarmen om uw gesprekken een menselijk tintje te geven en uw operators te helpen hun vriendelijke kant te laten zien.

Gebruik standaardberichten

Implementeer het gebruik van standaardantwoorden om de responstijd te verkorten en de consistentie tussen alle operators te behouden.

Wees altijd proactief

Leer ze eerst te benaderen voordat uw klanten u benaderen met hun problemen. U kunt gepersonaliseerde proactieve berichten sturen via live chat die niet alleen aangeven dat u om hen geeft, maar ook de productiviteit van uw operators verbetert.

Stuur chats naar de juiste afdelingen

Live chat kan u helpen de juiste klantenvraag naar de juiste afdeling te sturen. U hoeft ze alleen maar door te sturen naar operators van relevante afdelingen.

Live-chat-voordelen-routering-chats-naar-juiste-afdelingen-LiveAgent
Afdelingen

Het gebruik van bestandsoverdracht inschakelen

Naast het gebruik van emoji’s of het vermijden van het gebruik van hoofdletters, is een andere manier om uw klanten te laten zien dat u om hen geeft, het gebruik van bestandsoverdracht mogelijk te maken. Door hen relevante bestanden te sturen, krijgen ze het gevoel dat uw operators actief in het gesprek zijn betrokken en het liefst op tijd de juiste informatie doorsturen.

Leer hoe u enquêteformulieren na de chat in uw voordeel kunt gebruiken

In plaats van na een bepaalde periode een apart NPS-formulier naar elk van uw klanten te sturen, kunt u ook post-chatformulieren gebruiken om feedback van bezoekers en klanten over uw diensten te verzamelen. Zo weet u waar uw dienstverlening staat en hoe deze verder kan worden verbeterd.

Bied stapsgewijze hulp bij co-browsen

Gebruik co-browsing voor het geval u geen zelfhulpartikels heeft die als richtlijn voor uw klanten dienen. Met een hands-on benadering tijdens een chatsessie kunnen uw operators een diepgaande ondersteuningservaring bieden aan uw klanten.

Gebruik de chatgeschiedenis om pijnpunten van klanten te kennen

Er moet een reden zijn waarom bepaalde klanten uw merk niet benaderen nadat ze voor het eerst ondersteuning hebben gekregen. Het is tijd om te ontdekken waarom dit gebeurt. Gebruik chatgeschiedenis om te analyseren wat er mis is gegaan tijdens die chatsessies en hoe dit voorkomen kan worden in toekomstige gesprekken.

Leg leads vast en koester ze met een krachtige CRM-integratie

Het toevoegen van een live chat helpt uw ​​bedrijf zeker om meer leads te genereren. Het vastleggen ervan is echter niet het enige resultaat waarop u zich wilt concentreren. Integreer uw live chat met krachtige CRM-platforms zoals Salesforce, MSDynamics of SugarCRM om gekwalificeerde leads op de shortlist te zetten en deze tot kopers te leiden.

Schakel interne chatsessies in om de reactietijd te verbeteren

Laat uw operators moeilijke chatsessies beter beheren door het gebruik van ‘fluister’-berichten.

Altijd en overal beschikbaar zijn voor uw klanten

Klanten verwachten ongetwijfeld dat u snel bent. Maar is het echt mogelijk op alle uren? Jawel. Met een live chat mobiele app krijgen uw operators de vrijheid om te reageren op vragen van klanten, waar ze zich ook bevinden. Onthoud dat directe ondersteuning de sleutel is om uw klanten voor zich te winnen.

Live chat voordelen; de algemene groei van uw bedrijf

Er is zoveel te ontdekken en te begrijpen door het gebruik van live chatsoftware. De voordelen van live chat kunnen echter alleen worden bereikt als u weet welke strategieën u moet implementeren tijdens het gebruik van de software. Met dit artikel willen we het volgende behandelen:

  • de voordelen die een bedrijf kan behalen door het gebruik van de tool
  • tips en trucs die het gebruik ervan verbeteren

Ontdek het zelf

Test uw kennis rechtstreeks in LiveAgent .

LiveAgent 2021 | Better Customer Service Starts Today

Try out LiveAgent for FREE

Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!

FREE TRIAL
{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Waarom is live chat belangrijk?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Ongetwijfeld kan live chat merken toerusten om snellere oplossingen te bieden voor vragen van klanten. Het gebruik van deze software is echter niet beperkt tot directe ondersteuning. Bovendien kan uw bedrijf ook voordelen behalen zoals het marktbereik verbeteren, proactief worden, toegang krijgen tot rapporten om te begrijpen waar uw bedrijf tekortschiet als serviceprovider en de feedback van klanten volgen om uw services te verbeteren.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hoe kan uw merk de ondersteuningskosten verlagen?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Volgens Forrester is klantenservice via live chat 17-30% goedkoper dan bellen. Dat komt omdat u met één telefoon niet meerdere klanten tegelijk kunt beheren. Terwijl het beheren van meerdere klanten met live chat een stuk eenvoudiger is. Hierdoor kunnen bedrijven tijd en middelen besparen.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hoeveel verhoogt live chat uw conversies?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Een studie van de American Marketing Association beweert dat het gebruik van live chat de conversies met 20% kan verhogen en dat het typische percentage op het rendement op investering (van een betaalde live chattool voor het verkoopteam) 300% overschrijdt. Bovendien laat het onderzoek ook zien dat mensen die de tool gebruiken drie keer meer kans hebben om een ​​aankoop te doen in vergelijking met mensen die dat niet doen.” } }] }
Terug naar academie Maak een GRATIS account aan

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.