Gratis proefperiode

Language switcher

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

Wat is live chatsoftware?

Wat is live chatsoftware?

Live chatsoftware is een systeem dat directe klantenondersteuning mogelijk maakt. Hoe? De klanten kunnen simpelweg op een livechatknopklikken, meestal in de rechterbenedenhoek van een website geplaatst en krijgen dan in realtime hulp. Bedrijven kunnen de chatwidget gebruiken om bestaande klanten te ondersteunen, met potentiële klanten te communiceren en gesprekken met nieuwe websitebezoekers te starten door hen proactief uit te nodigen om te chatten.

LiveAgent Live Chat Demo

De geschiedenis van live chatondersteuningssoftware

Met de opkomst van internet hebben bedrijven een aantal belangrijke veranderingen doorgemaakt om bij te blijven met de technologie en de groeiende vraag van de consument. Omdat de klantenservice overeenkomstig moest evolueren, kwam online chat voor bedrijven naar voren als een nieuw ondersteuningskanaal. Zo kunnen consumenten bedrijven direct bereiken en wordt het ongemak van de telefoon vermeden (wachten in de wacht, onderbroken gesprekken, etc.).

Enkele van de eerste aanbieders van live chatsoftware ontstonden in de vroege jaren 2000. De vroege chatproviders boden een eenvoudig één-op-één live chatplatform aan. Het concept kreeg echter maar langzaam de aandacht van bedrijven omdat het algemeen als onnodig werd beschouwd en de investering niet waard. Bovendien waren de meeste consumenten nog steeds meer gewend om de telefoon op te pakken om hun vragen te beantwoorden en problemen op te lossen.

In de afgelopen jaren is de populariteit van ondersteuningssoftware voor live chats toegenomen sinds de moderne live chatsystemen geavanceerder zijn geworden en veel geavanceerdere functionaliteit bevatten. Het werd dus niet langer een optie, aangezien de meeste consumenten producten en diensten liever online kopen en onderweg ondersteuning vragen. Als gevolg hiervan werd de wereldwijde markt voor live chatsoftware in 2016 gewaardeerd op €590 miljoen. Bovendien wordt verwacht dat deze in 2023 €997 miljoen zal bereiken, met een CAGR van 7,5% (Allied Market Research Report).

Welke industrieën gebruiken live chatsoftware het meest?

  • Detailhandel en ecommerce
  • Reizen en gastvrijheid
  • IT en advies
  • Telecommunicatie en farmaceutica
Wat-is-live-chatsoftware

Belangrijkste statistieken voor live chatondersteuning

  • 44% van de online consumenten zegt dat het beantwoorden van vragen door een levend persoon tijdens een online aankoop een van de belangrijkste functies is die een website kan bieden. (Forrester Research )
  • 63% van de klanten keert eerder terug naar een website die live chat aanbiedt. (Forrester-onderzoek)
  • 60% van de consumenten tussen 18 en 34 jaar gebruikt regelmatig live chat voor klantenservice. (Microsoft’s State of Global Customer Service Report)
  • 53% van de klanten zou liever online chatten voordat ze een bedrijf bellen voor ondersteuning. (Harris Onderzoek)
  • 63% van de millennials geeft er de voorkeur aan dat hun basisvragen voor klantenondersteuning worden beantwoord via chat in plaats van via traditionele kanalen. ( Software-advies )
  • Live chat heeft met 73% de hoogste tevredenheid voor alle klantenservicekanalen, vergeleken met 61% voor email en 44% voor telefoon. (eConsultancy)

Wat zijn de belangrijkste kenmerken van live chatsoftware?

Enkele van de essentiële functies van live chatsoftware omvatten;

  • Met de proactieve chatfunctie kunnen vertegenwoordigers gesprekken beginnen met websitebezoekers en direct hulp bieden.
  • Realtime verkeersmonitoring biedt diepere inzichten in het gedrag van bezoekers. Daarom kunt u begrijpen waar ze vandaan komen en hoe ze de website gebruiken.
Website monitoring chatoverzicht
  • Chatdistributie functie zet chats over naar gratis operators of leidt klanten automatisch door naar vertegenwoordigers die eerdere gesprekken met hen hadden.
  • Met standaardantwoorden kunnen ondersteuningsmedewerkers de reactietijd versnellen door vooraf gedefinieerde tekstfragmenten te gebruiken voor veelgestelde vragen.
  • Met de functie bestandsoverdracht kunnen bestanden worden gedeeld tussen operators van live chats en websitebezoekers.
  • Met offline formulieren kunnen bezoekers berichten verzenden via een contactformulier, zelfs als chatoperators niet online zijn.
  • Met de functie Enquête na chatten kunt u feedback van klanten ontvangen en de klantentevredenheid meten door hen in staat te stellen live chatgesprekken te beoordelen.

Belangrijke factoren om te overwegen bij het kiezen van een live chatsoftware provider

Met de vele live chatproviders die op de markt beschikbaar zijn, kan het een uitdaging zijn om er een te selecteren. Dit zijn de meest kritische factoren waarmee u rekening moet houden bij het kiezen van een chatprovider;

Cloudgebaseerd versus zelfgehost

Zelfgehoste software wordt gehost op de technische infrastructuur van een organisatie. Cloudgehoste software bevindt zich echter op een server van derden en heeft regelmatige updates, toegankelijkheid vanaf elke locatie, beveiliging, gegevensback-ups en 24/7 ondersteuning. Sommige providers bieden beide opties aan.

Software-integraties van derden

Met de modernste live chatoplossingen kunt u apps van derden integreren, zoals sociale media, e-commerce, emailmarketing, CRM en CMS-tools, die van cruciaal belang kunnen zijn voor een bedrijf.

Eenvoudige introductie en aanpassing

Het installatiegemak, de gebruiksvriendelijke interface en een reeks beschikbare aanpassingsopties zijn essentiële factoren voordat u livechatsoftware aanschaft. Zorg ervoor dat u kijkt naar de personalisatie van talen, stijlen, lettertypen en kleuren van de chatwidget.

Beveiliging

Het hebben van een veilige live chat is essentieel. Een versleutelde verbinding, de firewall van de leverancier, het gegevensback-upplan en het privacybeleid zijn dus enkele van de cruciale beveiligingsfactoren om naar te informeren bij het onderzoeken van chatproviders.

Mobiele ondersteuning

Tegenwoordig bezoeken een groot aantal consumenten websites vanaf hun smartphone. Het is dus noodzakelijk om een ​​voor mobiel geoptimaliseerde chattool beschikbaar te hebben voor alle platforms en mobiele apparaten, vooral voor ecommercebedrijven.

Geavanceerde functies

Hoewel eenvoudige live chatfuncties meestal voldoende zijn voor kleine bedrijven, hebben grote organisaties meer geavanceerde live chatsoftwarefuncties nodig. De meeste leveranciers bieden gratis proefversies waarmee u alle live chatfuncties kunt testen.

Ontdek het zelf

LiveAgent is een uitgebreide helpdeskoplossing waarmee uw vertegenwoordigers klantenvragen effectief vanuit één interface kunnen afhandelen. Het systeem omvat ticketing, live chat, callcenter, klantenportaal, kennisbank, forum, sociale media-integraties, en meer. Wilt u meer weten, bekijk dan onderstaande video.

LiveAgent Product Tour

Try out LiveAgent for FREE

Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!

FREE TRIAL
logo clients forbes
logo clients airbus
logo clients nascar
logo clients usc
logo esky color
slido groen
{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Welke industrieën zullen live chat het meest gebruiken?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Live chatsoftware wordt tegenwoordig in veel verschillende industrieën gebruikt. Het wordt echter meestal gebruikt in de detailhandel, ecommerce, reizen en horeca, IT en telecommunicatie.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Wat zijn de belangrijkste kenmerken van live chatsoftware?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “De belangrijkste kenmerken van live chatsoftware zijn onder meer proactieve chat, chatdistributie, standaardantwoorden, bestandsoverdracht, offline formulieren, enquête na de chat en realtime verkeersmonitoring.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Waarom zou uw bedrijf investeren in goede live chatsoftware?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Volgens Forrester Research zegt 44% van de online consumenten dat vragen die worden beantwoord door een levend persoon tijdens een online aankoop een van de belangrijkste functies is die een website kan bieden.” } }] }

Terug naar academie Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.