Intelligente oproeproutering

“Welkom bij onze klantenondersteuning. Druk 1 voor verkoop, druk 2 voor technische ondersteuning of druk 3 voor partnerschap gerelateerde vragen. Gelieve te wachten tot één van onze vertegenwoordigers met je wordt verbonden.”

Routeer inkomende oproepen automatisch gebaseerd op prioriteit of de huidige werkdruk van de ondersteuningsagenten. Met LiveAgent, de meest en hoogst beoordeelde helpdesk-software voor SMB’s in 2019, zijn oproeprouteringen een makkie.

Wat is oproeproutering?

Oproeproutering is een functie die automatisch inkomende oproepen van je klanten verdeelt naar een specifieke vertegenwoordiger, afdeling of een wachtrij, gebaseerd op je criteria van voorkeur binnen je callcenter-software op de cloud. Bedrijven kunnen de volledige controle nemen over de stroom aan inkomende oproepen door de voorwaarden te bepalen en te kiezen of ze willekeurig verdeeld worden of toegewezen aan een vertegenwoordiger met de hoogste prioriteit.

Oproeproutering is ook bekend als Automatische Oproepverdeling (ACD).

Wie heeft baat bij oproeproutering?

Bedrijven van elke grootte die op regelmatige basis inkomende oproepen krijgen en de beste klantenservice willen voorzien kunnen genieten van de voordelen van geïmplementeerde oproeproutering.

Middelgrote en grote bedrijven kunnen voordeel halen uit de prioriteitstoewijzing om er zeker van te zijn dat alle telefoontjes behandeld worden door bekwame vertegenwoordigers in de juiste afdelingen. Andere functies zoals interne oproepenIVR of oproeptransfers in gebruik nemen kan de voordelen alleen maar groter maken.

Kleine bedrijven, solo-ondernemers en freelancers kunnen profiteren van een willekeurige toewijzing en andere geavanceerde functies van het callcenter zoals video chat of IVR. 

Voordelen van oproeproutering
Hoe werkt oproeproutering

Hoe werkt oproeproutering?

Oproeproutering, of automatisch oproepverdeling, verschijnt iedere keer wanneer een inkomende oproep wordt begonnen door je klanten. In het begin horen ze een automatisch welkomstbericht of een verzoek om aan de telefoon te blijven en te wachten tot ze verbonden worden met een vertegenwoordiger. Indien er reeds klanten in een wachtrij zitten, horen ze muziek en worden ze gevraagd om online te blijven. Wanneer de wachtrij weg is, start de oproep.

Kernfuncties van oproeproutering

Willekeurige toewijzing

Willekeurige toewijzing

Alle nieuwe inkomende oproepen van je klanten zullen willekeurig toegewezen worden aan één van je beschikbare vertegenwoordigers. Je kan in de instellingen de afdeling bepalen en naar waar de oproep moet worden gerouteerd.

Oproeprouteringstijd

Routeringstijd

Bepaal het aantal seconden waarna een oproep wordt gerouteerd naar een andere vertegenwoordiger. Oproepen worden gerouteerd naar een willekeurige volgorde van vertegenwoordigers. Verlaag de eerste oproepoplossing door de wachttijd te verminderen.

Prioriteitstoewijzing

Prioriteitstoewijzing

De nieuwe oproep zal automatisch toegewezen worden aan een beschikbare vertegenwoordigers met de hoogste prioriteit en de langste tijd sinds de laatste oproep. Gebruik de beschikbaarheid van je vertegenwoordigers maximaal.

Maximale wachttijd

Maximale wachttijd

Bepaal de maximale tijdslimiet waarin een inkomende oproep in de wachtrij kan blijven. Nadat de tijdslimiet is verstreken, zal de oproep doorgaan in een offline sectie van je IVR.

4 bedrijfsvoordelen van intelligente oproeproutering

Verbeterde klantentevredenheid en klantenbinding

Verhoogde klantentevredenheid

Intelligente oproeproutering kan een meer gepersonaliseerde, efficiënte en betere klantenervaring creëren. Dit resulteert in een verhoogde tevredenheid.

Chronometer

Bespaar tijd bij je ondersteuningsvertegenwoordigers

Door de prioriteitstoewijzing kan je de vaardigheden en kennis van je beschikbare vertegenwoordigers opbouwen. Dit helpt hen om zich te concentreren op hun sterktes.

Verminder kosten door het implementeren van de helpdesk-software

Verminderde operatiekosten

Het potentieel van je ondersteuningsvertegenwoordigers maximaliseren terwijl je hun inactieve tijd vermindert resulteert in verminderde operatiekosten.

Snelheidsmeter

Snel en accuraat contact

De klant in een wachtrij zo snel mogelijk met de beschikbare vertegenwoordiger verbinden kan afgehandeld worden in luttele seconden.

Inclusief interactieve stemreactie

Automatiseer je workflow door je eigen interactieve stemreactie (IVR) op te zetten in slechts 5 minuten. Creëer een unieke IVR-indeling en biedt een nog betere en nog meer gepersonaliseerde klantenervaring. Interactieve stemreactie is een geweldige manier om je klantenondersteuning en de eerste oproepoplossing te versnellen.

Interactieve spraakreactie
Maak gebruik van onbeperkte oproepopnames

Ongelimiteerde stemopnames

LiveAgent biedt je de kans om al je communicatie met klanten op te slaan voor juridische of ondersteuningsredenen. Afspelen, downloaden of opnieuw contacteren is mogelijk gedurende de hele duur van je account om nog betere klantenondersteuning te kunnen bieden. We zetten geen limiet op de hoeveelheid of de lengte van elke stemopname.

Gebruik LiveAgent voor...

LiveAgent past zich aan aan de grootte van je bedrijf en de branche. We hebben reeds organisaties van alle types en groottes geholpen. Bekijk wat hun ervaring is bij het gebruiken van onze oplossingen.

Zakelijke documenten

Business oplossingen

Start-ups & Bedrijven

Ondernemingen

Regeringen

Educatie & NGO

Sector oplossingen

Industrie oplossingen

E-commerce & Diensten

Reizen & Accomodatie

Marketing & Telecom

Entertainment

Redenen waarom bedrijven overschakelen naar LiveAgent

De beste prijzen

Krijg de ingebouwde callcenter-software die intelligente oproeproutering en IVR bevat voor de prijs van een etentje voor twee personen.

Package Name

Alles inbegrepen

Voor grote bedrijven en ondernemingen

39 /maand

Je bent in goede handen!

Weet je wat Huawei, Yamaha, O2 en Oxford University gemeen hebben? Je raadt het… LiveAgent!

Probeer het nu gratis Geen kredietkaart vereist

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat u toestemming geeft om cookies te plaatsen zoals beschreven in ons privacy- en cookiebeleid .