Gratis proefperiode
man choosing design

Grafisch ontwerp checklijst

Er zijn veel elementen waarmee u rekening moet houden bij het ontwerpen van afbeeldingen, en het is belangrijk om uw onderzoek te doen voordat u begint. Gebruik deze handige checklist om u te helpen.

Wat is een checklijst voor grafisch ontwerp?

Een checklijst voor grafisch ontwerp is een lijst met elementen die u moet controleren voordat u inhoud publiceert. U moet nadenken over hoe elk aspect zich verhoudt tot uw specifieke doelen.

Het belang van een checklijst voor grafisch ontwerp

Het helpt om veelvoorkomende fouten te voorkomen. Het zorgt er ook voor dat uw afbeeldingen nauwkeurig en professioneel ogend zijn. Bovendien helpt het om afbeeldingen van hoge kwaliteit te produceren waarmee uw bedrijf zich zal onderscheiden van de concurrentie.

Wie kan profiteren van een checklijst voor grafisch ontwerp?

  • Bedrijfseigenaren kunnen nauwkeurige en professioneel ogende afbeeldingen maken voor hun websites, brochures en ander promotiemateriaal.
  • Grafische ontwerpers kunnen ervoor zorgen dat hun ontwerpen nauwkeurig zijn en voldoen aan de eisen van hun klant. Ze kunnen het ook gebruiken als hulpmiddel om de kwaliteit van hun werk te verbeteren en om tijdig hoogwaardige ontwerpen te maken.
  • Marketingteams kunnen afbeeldingen sneller en nauwkeuriger leveren, of grafische ontwerpers vertellen hoe ze dit moeten doen.

Verken de checklijst voor grafisch ontwerp

Conceptuele fase

Grafisch ontwerp checklijst

Een ontwerpopdracht is een document dat alle relevante informatie over een project bevat. Het moet het volgende bevatten:

  • het doel van het ontwerp
  • wie de doelgroep is
  • wat de specifieke vereisten zijn (bijv. bestandstype en afmetingen)
  • andere relevante informatie

Waarom is een ontwerpopdracht belangrijk?

Het geeft u alle informatie die je nodig hebt om aan een project te beginnen. Als enkele van de kritische elementen ontbreken, kan dit later in het proces tot fouten en vertragingen leiden.

Notepad with design

Hoe maakt u een ontwerpopdracht?

U kunt zelf een briefing schrijven, maar het is het beste om uw klant dit te laten doen. Op deze manier zal het vanaf het begin aan hun verwachtingen voldoen.

Welke tools moet u gebruiken om een ​​ontwerpopdracht te maken?

Het is bij deze stap niet nodig om een ​​professioneel vectorgebaseerd ontwerp- en tekenprogramma te gebruiken. U kunt gewoon Google Docs of een andere tekstverwerker gebruiken.

Onderzoek is cruciaal voor het maken van hoogwaardige beelden die de boodschap nauwkeurig overbrengen. Zorg ervoor dat u informatie verzamelt over het onderwerp dat u communiceert, evenals over relevante ontwerpen van concurrenten.

Waarom is onderzoek belangrijk?

Het helpt u meer te weten te komen over uw publiek en wat ze zoeken op het gebied van visuals. U wilt ervoor zorgen dat de informatie of het concept dat wordt gecommuniceerd duidelijk is en niet in de war raakt.

Hoe onderzoek te doen?

Bekijk andere ontwerpen in uw sector en de merken van concurrenten. Afhankelijk van de ontwerpvoorkeuren van consumenten in die markt, kunt u beslissen wat wel en niet werkt.

Research multiple systems

Welke tools om ontwerpend onderzoek te doen?

Als u niet zeker weet waar u moet beginnen, probeer dan Behance of Pinterest te gebruiken om inspiratie op te doen.

Hierdoor kunt u innovatieve ideeën ontwikkelen voor uw ontwerpconcept. De beste manier om deze fase aan te pakken, is ervoor te zorgen dat er geen limieten of beperkingen zijn, zodat u zoveel mogelijk opties kunt verkennen.

Waarom is brainstormen belangrijk?

Deze stap zorgt ervoor dat u een breed scala aan concepten hebt om uit te kiezen voordat u naar de volgende fase gaat.

Hoe te brainstormen?

Een creatieve omgeving hebben waar iedereen zijn ideeën kan inbrengen, hoe bizar ze ook lijken. Onthoud dat er geen slechte ideeën zijn bij brainstormen.

Team sitting behind table working

Welke tools om te brainstormen?

U hebt een notitieboekje en een pen nodig om uw gedachten en ideeën op te schrijven, hoe eenvoudig ook.

Als het gaat om het kiezen van een ontwerpconcept, hebben creatievelingen vaak moeite, omdat het moeilijk kan zijn om te weten wat het gewenste resultaat zal opleveren.

Waarom is het concept belangrijk?

In dit stadium beperkt u alle concepten die u tijdens het brainstormen hebt gemaakt, waardoor het ontwerpproces eenvoudiger wordt.

Hoe maakt u een concept?

Het ontwerpteam moet het eens zijn over een concept voordat het verder gaat. Dit voorkomt later meningsverschillen en verwarring.

Mood board example
bron: carmenkmjune25.wordpress.com/2013/04/17/concept-board-mood-board/

Welke tools helpen u bij het kiezen van het concept?

Een moodboard kan u helpen het specifieke concept te visualiseren en iedereen op één lijn te krijgen.

Om het best mogelijke ontwerp te maken, is het tijd om uw ideeën te evalueren.

Waarom is deze stap belangrijk?

Het helpt bij het bepalen van de specifieke details van uw ontwerp en zorgt ervoor dat alles in lijn is met uw visie.

Hoe ideeën evalueren?

U moet uw doelen kennen voordat u ideeën kunt evalueren. Als teamleden samenwerken, zorg er dan voor dat u regelmatig wijzigingen doorgeeft.

Lighbulbs illustration
bron: hatrabbits.com/en/evaluate-brainstorm-ideas/

Welke tools om ideeën te evalueren?

Sjablonen kunnen helpen om uw ideeën visueel vast te leggen en verschillende ontwerpopties te evalueren.

Een van de belangrijkste aspecten van elk project is het stellen en halen van deadlines. Deze stap helpt ervoor te zorgen dat iedereen die bij het project betrokken is, weet wat ze moeten doen en wanneer het moet gebeuren.

Waarom is het belangrijk om een ​​deadline in te stellen?

Dit helpt iedereen op het goede spoor te blijven en vertragingen of gemiste mijlpalen te voorkomen.

Hoe stelt u een deadline in?

Maak een tijdlijn met specifieke deadlines voor elke fase van het ontwerpproces. Dit zorgt ervoor dat alles op schema blijft.

Set a deadline illustration

Welke tools om deadlines in te stellen?

Een projectmanagementtool zoals Asana.

Houd rekening met uw budget bij het ontwerpen van elk type inhoud. U besteedt niet meer dan uw toegewezen budget terwijl u nog steeds alle elementen in uw ontwerp voltooit.

Waarom is het plannen van uw budget belangrijk?

Om ervoor te zorgen dat u het budget niet overschrijdt en toch de look en feel krijgt die u wenst.

Planning budget

Hoe plant u uw budget?

Bespreek vooraf eventuele behoeften en beperkingen van uw team. Het zal u helpen uw budget voor elke fase te bepalen.

Welke tools om uw budget te plannen?

Een spreadsheet in Google Spreadsheets voor het organiseren en bijhouden van uw budget.

De volgende stap is het ontwerpen van ontwerpen zodra u uw concept hebt afgerond. Dit geeft u een beter idee van hoe alles eruit zou moeten zien als het klaar is.

Waarom is het maken van concepten belangrijk?

Deze stap maakt revisies en feedback mogelijk, zodat eventuele noodzakelijke wijzigingen kunnen worden aangebracht voordat het ontwerp is voltooid.

Hoe maakt u concepten?

Teamleden kunnen contact opnemen als ze zich in deze periode zorgen of vragen hebben. Het kan ook bijdragen aan het voorkomen van last-minute wijzigingen die van invloed kunnen zijn op deadlines.

Draft design on papers

Welke tools gebruiken om concepten te maken?

Adobe Photoshop of Illustrator, hoewel dit relatief complexe tools zijn. Voor mensen zonder technische vaardigheden is Canva een veel eenvoudiger alternatief.

Projectopstelling

Bekijk de projectconfiguratie voordat u zelfs maar begint met het maken van een grafisch ontwerp. Dit betekent het kiezen van de juiste tools en het op een efficiënte manier inrichten van uw werkruimte.

Waarom is deze stap belangrijk?

Als u de verkeerde tools gebruikt of uw werkruimte niet correct is ingesteld, kan dit uw workflow vertragen en frustratie veroorzaken.

Hoe kiest u tools en stelt u uw workspace in?

Als u bijvoorbeeld aan een webdesign werkt, zorg er dan voor dat u alle benodigde software van tevoren hebt gedownload en geïnstalleerd.

Graphic design illustration
bron: bloggingmile.com/best-graphic-design-software/

Welke tools gebruiken in deze stap?

U hebt een goed ontwerpprogramma nodig (Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, InDesign, enz.), plus een tekentablet voor grafische ontwerpers.

Zorg er om te beginnen voor dat uw documentformaat correct is ingesteld.

Waarom is het belangrijk om de documentgrootte in te stellen?

Het gebruik van het verkeerde documentformaat kan uw afbeeldingen vervormen en een negatief effect hebben op het algehele uiterlijk van uw ontwerp.

Hoe stel ik de documentgrootte in?

Controleer de afmetingen die nodig zijn voor het project. Uw ontwerp moet passen bij de doeleinden.

Create new documents illustrator
Voorbeeld van het maken van een nieuw document in Illustrator

Welke tools gebruiken om de documentgrootte in te stellen?

Met alle ontwerpprogramma’s kunt u de documentgrootte wijzigen via de documentinstellingen.

De marge is de ruimte tussen de hoofdinhoud en de randen. De afloop is het gebied dat verder reikt dan de “afgewerkte” snijrand.

Waarom is deze stap belangrijk?

Als deze niet correct zijn ingesteld, kunnen uw afbeeldingen worden bijgesneden of er vervormd uitzien.

Hoe zorgt u voor marges en afloop?

In de meeste gevallen werkt u standaard met een marge van 0,25″ en een afloop van 0,125″.

Example of document setup in Illustrator
Voorbeeld van documentconfiguratie in Illustrator

Welke tools gebruiken in deze stap?

De meeste ontwerpprogramma’s hebben standaard marge- en afloopinstellingen die u indien nodig kunt wijzigen.

De kleurmodus kan bepalen hoe kleuren worden gecombineerd op basis van het aantal kanalen in een kleurmodel. Dit kan van invloed zijn op kleurdetails en bestandsgrootte.

Waarom is deze stap belangrijk?

Als u de verkeerde kleurmodus kiest, kunnen uw afbeeldingen er vervormd of vervaagd uitzien na het afdrukken of distribueren. Ze kunnen er ook heel anders uitzien dan de kleuren die u in uw ontwerpproject ziet.

Hoe configureer ik de kleurmodus?

Als u werkt aan een ontwerp voor een website of sociale media, enz., zorg er dan voor dat de kleurmodus is ingesteld op RGB . Dit zorgt ervoor dat uw logo er nauwkeurig uitziet wanneer het op een computerscherm wordt weergegeven.

Als u uw ontwerp wilt afdrukken, moet u de kleurmodus wijzigen in CMYK.

 Example of color settings in Illustrator
Voorbeeld van kleurinstellingen in Illustrator

Welke tools te gebruiken om de kleurmodus te configureren?

Adobe Photoshop en Illustrator hebben beide verschillende kleurmodi waaruit u kunt kiezen, zoals indexmodus (256 kleuren), grijswaardenmodus (256 grijstinten) en Bitmapmodus (2 kleuren).

In Adobe Photoshop en Illustrator hebt u toegang tot deze opties in het nieuwe documentvenster. Als u al een project heeft gemaakt, gaat u naar Bestand > Documentkleurmodus.

Ontwerp elementen

Zorg ervoor dat lettertypen gemakkelijk te lezen zijn. U wilt niet dat uw tekst lastig te scannen is.

Waarom is het selecteren van lettertypen belangrijk?

Moeilijk leesbare lettertypen kunnen uw inhoud moeilijk te begrijpen maken.

Hoe lettertypen selecteren?

Houd eerst een paar verschillende lettertypen en gebruik ze consequent in uw hele ontwerp.

Ten tweede, vermijd drukke lettertypen zoals cursieve of handschriftstijlen, tenzij ze passen bij uw merkidentiteit.

 Example of fonts in MS Word
Voorbeeld van lettertypen in MS Word

Welke tools om lettertypen te selecteren?

Als u niet zeker weet welke lettertypen u moet gebruiken, kunt u op sommige websites verschillende lettertypen samen testen voordat u ze vastlegt, bijv. Flippingfonts.com.

In grafisch ontwerp verwijst de lay-out naar de rangschikking van visuele elementen op een pagina die de inhoud van het ontwerp vormen.

Waarom is deze stap belangrijk?

De lay-out heeft twee doelen: de boodschap correct overbrengen en informatie op een logische, coherente manier presenteren die de meest kritische punten benadrukt. Als de lay-out niet correct is, kunnen uw afbeeldingen er onprofessioneel en/of ongeorganiseerd uitzien.

Hoe organiseert u de lay-out en compositie?

Hier zijn vijf punten om in gedachten te houden bij het maken van een goede lay-out:

  • nabijheid – groepeer gerelateerde items
  • witruimte – laat gaten tussen de inhoud, regels en buitenste marges
  • uitlijning – wees consistent, rangschik de inhoud binnen een raster
  • contrast – vestig de aandacht op iets belangrijks
  • herhaling – herhaal of herhaal bepaalde elementen van uw ontwerp om de boodschap te versterken
Website layout illustration
bron: 99designs.com/profiles/1193222

Welke tools gebruiken om de lay-out en compositie te ordenen?

Het is mogelijk om uw gidslay-outs te maken en op te slaan als voorinstellingen in Adobe met de functie Guide Layout.

Het is tijd om uw kleurenpalet voor het project te selecteren.

Waarom is het belangrijk om geschikte kleuren te kiezen?

Een website of afbeelding kan er compleet anders uitzien als de verkeerde kleur wordt gebruikt.

Een felrode achtergrond is bijvoorbeeld mogelijk niet geschikt voor de inhoud van een webpagina. Zelfs het gebruik van witte tekst helpt niet, omdat gebruikers het niet lezen.

Hoe kies ik de juiste kleuren?

Over het algemeen moet u kleuren gebruiken die goed bij elkaar passen en een doel hebben in het ontwerp. Als u niet weet hoe, volg dan de kleurentheorie.

Color theory
bron: macrovector

Welke tools om de juiste kleuren te kiezen?

In Adobe kunt u een aangepast kleurenpalet maken. U kunt ook verschillende kleurencombinaties online of in ontwerpboeken vinden als u vastzit.

Als u afbeeldingen in het project opneemt, moet u deze eerst optimaliseren.

Waarom is het optimaliseren van afbeeldingen belangrijk?

Afbeeldingen die niet zijn geoptimaliseerd, maken het uiteindelijke ontwerp te groot of lijken korrelig.

Hoe afbeeldingen optimaliseren?

Er zijn veel verschillende manieren om een ​​afbeelding te optimaliseren. U kunt de grootte van het bestand verkleinen door het te comprimeren, of u kunt een afbeeldingsindeling gebruiken zoals JPEG of PNG die het automatisch optimaliseert.

Optimize button
bron: lithyem.net/optimize-before-you-automate/

Welke tools om afbeeldingen te optimaliseren?

In Adobe Photoshop kunt u met de optie Opslaan voor web afbeeldingen optimaliseren voordat u ze naar verschillende indelingen exporteert. U kunt ook online tools vinden waarmee u uw afbeeldingen gratis kunt optimaliseren.

Als uw ontwerp tekst bevat, stel uzelf dan de volgende vragen:

  • Hebben alle gebruikte lettertypen een licentie voor commercieel gebruik?
  • Is de tekst gemakkelijk te lezen, of is hij krap en moeilijk te onderscheiden?
  • Heeft u woorden te vaak gekopieerd of gebruikt in het ontwerp?
  • Is er voldoende contrast tussen de tekst en de achtergrond/omringende elementen?
  • Is de tekst correct uitgelijnd en opgemaakt?

Waarom is het uitvoeren van een tekstcontrole belangrijk?

Als je niet voorzichtig bent, kan het gebruik van verkeerde lettertypen of tekstuitlijning uw ontwerp er onprofessioneel uit laten zien.

Hoe voer ik een tekstcontrole uit?

Om het juiste lettertypeschema te kiezen, is het van cruciaal belang om een ​​algemeen idee te hebben van hoe u wilt dat uw document eruitziet. Als ubijvoorbeeld een flyer voor een evenement maakt, gebruik dan lettertypen die gemakkelijk te lezen zijn en passen bij de toon van het evenement.

Grafisch ontwerp checklijst

Welke tools gebruiken om een ​​tekstcontrole uit te voeren?

In Adobe Photoshop kunt u het gereedschap Tekst gebruiken om tekst te maken en te bewerken. In Adobe Illustrator kunt u met een afzonderlijk hulpmiddel Tekst uw tekst opmaken en uitlijnen. U kunt in beide programma’s ook meer opties vinden voor het bewerken van tekst in het menu Venster.

Als u een zwarte achtergrond in uw ontwerp gebruikt, is het belangrijk om rijk zwart te gebruiken in plaats van standaard zwart. Vooral als u van plan bent uw ontwerp af te drukken.

Waarom is het gebruik van rijk zwart belangrijk?

Rijk zwart is dieper dan standaard zwart, waardoor de tekst en andere elementen er scherper en schoner uitzien.

Hoe gebruikt u rijk zwart?

U moet de CMYK-inktwaarden wijzigen. Het kan een paar pogingen kosten om uw perfecte rijke zwarte formule te vinden.

Use rich black

Met welke tools kunt u rijk zwart gebruiken?

In Adobe Illustrator is er een staal met de naam Grafisch zwart dat u kunt gebruiken om rijk zwart te maken.

Het auteursrecht beschermt creatief werk tegen ongeoorloofde reproductie en gebruik. Als je afbeeldingen of lettertypen gebruikt die niet van uzelf zijn, zorg er dan voor dat u de copyrightinformatie van de eigenaar in het document opneemt.

Waarom is het belangrijk om copyrightinformatie op te nemen?

Het gebruik van afbeeldingen of lettertypen zonder toestemming is illegaal, dus u moet de makers ervan erkennen.

Hoe voeg ik copyrightinformatie toe?

U moet toestemming verkrijgen voordat u enig werk gebruikt dat auteursrechtelijk is beschermd. Om te voorkomen dat een auteursrechtlicentie wordt geschonden, moet u deze grondig lezen en begrijpen.

Copyright claim on typer

Welke tools moet u gebruiken om copyrightinformatie op te nemen?

U kunt copyrightinformatie toevoegen aan elk document in Illustrator, Photoshop of InDesign door Bestand > Bestandsinfo te kiezen.

Het contrast is een geweldige manier om te benadrukken wat essentieel is en om de aandacht van bezoekers te trekken naar een bepaald deel van het project.

Waarom is het belangrijk om het contrast aan te passen?

Als u te weinig contrast in uw ontwerp hebt, wordt het moeilijk om de tekst te lezen en andere elementen te herkennen.

Hoe het contrast aanpassen?

Contrast is niet alleen beperkt tot kleuren. U kunt contrast toevoegen aan uw ontwerpen door verschillende formaten elementen, texturen en patronen te gebruiken.

Good vs bad color contrast
bron: Lifewire / Jeremy Girard

Welke tools moet u gebruiken om het contrast aan te passen?

U kunt een gratis online tool zoals de Contrast Checker gebruiken om de verschillen tussen verschillende elementen te bepalen.

Als u afbeeldingen of illustraties gebruikt die tekst bevatten, zorg er dan voor dat de elementen in balans zijn.

Waarom is het belangrijk om het evenwicht te bewaren?

Grafische elementen moeten tijdens het ontwerpen in evenwicht zijn, zodat ze opzettelijk lijken in plaats van per ongeluk.

Hoe het evenwicht te bewaren?

Evenwicht kan worden bereikt door verschillende visuele gewichten te gebruiken, zoals Symmetrisch, Asymmetrisch, Radiaal of zelfs Uit balans em>.

Balance diagrams

Welke hulpmiddelen te gebruiken om het evenwicht te bewaren?

In Adobe zijn er een paar manieren om evenwicht in uw ontwerp te bereiken. Een manier is om het Rule of Thirds-raster te gebruiken. U kunt ook de positie en grootte van elementen aanpassen totdat ze er evenwichtig uitzien.

Output

Als u van plan bent uw ontwerp af te drukken, is het belangrijk om snijtekens toe te voegen.

Waarom is het belangrijk om snijtekens op te nemen?

Snijmarkeringen helpen de printer te herkennen waar het papier moet worden afgesneden, zodat alles correct wordt weergegeven.

Hoe snijtekens opnemen?

Als u van plan bent uw document commercieel te laten drukken, maak dan eerst een voorbeeldpagina om te controleren of de snijtekens nauwkeurig zijn.

Bleeds Trim Crop marks
bron: pcgprint.com

Welke tools gebruiken in deze stap?

In Adobe kunt u aangepaste snijtekens toevoegen door de instellingen onder Snijtekens aan te passen.

De laatste stap bij het maken van een ontwerp is het opstellen van merkrichtlijnen, zodat iedereen weet hoe ze het grafische ontwerp precies kunnen gebruiken.

Waarom is het opstellen van merkrichtlijnen belangrijk?

Zorg ervoor dat de merkrichtlijnen aangeven hoe en wanneer uw ontwerp kan worden gebruikt, vooral als u een logo of een marketingafbeelding ontwerpt. Het niet vaststellen van duidelijke regels kan in de toekomst tot problemen leiden.

Brand guideline template
bron: miro.com/templates/brand-guidelines/

Hoe merkrichtlijnen opstellen?

De merkrichtlijnen moeten informatie bevatten over acceptabele bestandsindelingen, kleuren en afmetingen voor de volgende elementen:

  • logo
  • afbeeldingen
  • fonts

Welke tools gebruiken om merkrichtlijnen op te stellen?

U kunt een van de volgende programma’s kiezen: Adobe Illustrator, Microsoft Word of Google Presentaties.

Controleer uw ontwerp nog een keer voordat u het publiceert of naar de drukker of klant stuurt.

Waarom is het uitvoeren van een controle belangrijk?

Om fouten in het eindproduct te voorkomen, moet u alles dubbel controleren.

Hoe voert u een controle uit?

Controleer of u niets belangrijks over het hoofd hebt gezien door alle stappen van de checklijst voor grafisch ontwerp opnieuw te doorlopen.

Grafisch ontwerp checklijst
bron: searchenginejournal.com/ultimate-seo-content-checklist/

Welke tools gebruiken om een ​​controle uit te voeren?

Het gebruik van onze checklijst is waarschijnlijk de gemakkelijkste manier om dit te bereiken. Ontdek het zelf!

Als uw ontwerp klaar is, is het tijd om het eindproduct te distribueren.

Waarom is distribueren belangrijk?

Zorg ervoor dat u uw project in het juiste formaat opslaat. Anders kan het de kwaliteit van uw werk verminderen.

Hoe te verspreiden?

Het exporteren van één project in verschillende formaten is de beste manier om dit te doen.

Bestandstypen

Welke tools gebruiken om te verspreiden?

Standaard rasterbestanden zijn JPEG, PNG en GIF. Bovendien kunt u uw ontwerp opslaan in PDF of exporteren naar AI, EPS, TIFF en PSD voor verdere bewerking.

Samenvatting van de checklist voor grafisch ontwerp

Conceptuele fase:

  • Maak een ontwerpopdracht
  • Onderzoek doen
  • Brainstorm
  • Kies het concept
  • Ideeën evalueren
  • Stel een deadline in
  • Plan uw budget
  • Concepten maken

Projectconfiguratie:

  • Kies tools en stel uw werkruimte in
  • De documentgrootte instellen
  • Zorg voor de marges en afloop
  • Configureer de kleurmodus

Ontwerpelementen:

  • Selecteer lettertypen
  • Organiseer de lay-out en compositie
  • Kies de juiste kleuren
  • Afbeeldingen optimaliseren
  • Tekstcontrole uitvoeren
  • Gebruik rijk zwart
  • Copyrightinformatie opnemen
  • Pas het contrast aan
  • Behoud balans

Output:

  • Snijtekens opnemen
  • Merkrichtlijnen opstellen
  • Voer een controle uit
  • Distribueren

Graphic design checklist FAQs

What should a graphic design checklist include?

It should include specific design requirements, principles to be followed, and a review process. Complete the checklist and you'll see that we cover all these aspects.

How much do graphic designers charge?

Rates can vary greatly depending on a designer's experience and the type of project. However, in general, graphic designers charge anywhere from $25 to $200 per hour, with the average rate being around $75 per hour. Some designers may also charge a flat fee for a project type rather than charging by the hour. This fee could be anywhere from $500 to $5,000 for a project that typically takes 50-100 hours to complete.

Why should I hire professional graphic designers?

Professional graphic designers will produce high-quality graphics that adhere to your company's aesthetic aspect, stand out on social media, persuade new customers, and foster loyalty. The designs won't require time-consuming and expensive design updates down the road, but rather look fresh for years to come.

What are some common graphic design mistakes?

Choosing too many fonts, including low-resolution images, using text that's too small or difficult to read, and not adding enough white space. It’s best to stick to two or three fonts at the most and make sure they complement each other. Low-resolution images often look blurry and pixelated when enlarged, so it's wise to use high-resolution images whenever possible. White space is critical for creating a visually appealing layout and making text easy to read.

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.

×
Plan een persoonlijk gesprek en ontdek hoe LiveAgent uw bedrijf kan helpen.

We zijn op meerdere data beschikbaar

Plan een demo