Wat is een vertegenwoordiger?
Agenten of vertegenwoordigers worden gedefinieerd als mensen die namens anderen handelen. Ze zijn een onlosmakelijk onderdeel van elk bedrijf, omdat ze voor klanten zorgen en een ondersteuningsservice bieden.
Ze beantwoorden oproepen, chats of berichten om vragen van klanten over de producten of diensten van het bedrijf op te lossen. Dat is echter niet hun enige verantwoordelijkheid. Klantenondersteuningsagenten zijn ervoor verantwoordelijk elke keer weer een geweldige klantervaring te garanderen.
Voor dit zijn er bepaalde service- en live chatondersteuningsvaardigheden en kwaliteiten die een succesvolle klantenserviceagent moet bezitten:
- Geduld – Het omgaan met klachten van klanten kan soms frustrerend zijn. Geduld tonen en je niet opwinden is een zeer belangrijke kwaliteit die een klantenservicemedewerker onder zijn riem moet hebben.
- Geweldige communicatieve vaardigheden – Misverstanden kunnen tot grote problemen leiden, dus het vermogen om effectief met klanten te communiceren is essentieel voor succesvolle agenten.
- Vinningrijkheid – Om service te bieden die in de gedachten van een klant blijft hangen, moet een agent vindingrijk zijn en een stap verder gaan bij het oplossen van een probleem.
- Empathie – Het is belangrijk om te weten hoe u zich in de schoenen van een klant kunt verplaatsen als u vragen en klachten behandelt.
- Timemanagementvaardigheden – Agenten moeten in één keer met veel verschillende klachten, taken en vragen omgaan. Daarom moeten ze hun tijd efficiënt beheren.
- Doelgericht karakter – Hoewel het geweldig is om een persoonlijk tintje te geven, is het vasthouden aan het bedrijfsplan en het werken met statistieken een gewenste kwaliteit voor een agent.
In veel organisaties, bedrijven en zelfs helpdesksoftwareoplossingen zijn er meestal veel verschillende soorten agents met verschillende rollen, verantwoordelijkheden en privileges.
Lees meer over agenten in LiveAgent.
Ready to boost your customer service support?
LiveAgent's help desk is designed to make your agents' work easier and faster.
Expert’s note
Een vertegenwoordiger is iemand die klanten ondersteunt en vragen over producten of diensten van het bedrijf beantwoordt. Goede communicatievaardigheden en respect voor klanten zijn essentieel.
Gemiddelde verwerkingstijd (AHT)
AHT is essentieel in klantenservice, met gemiddelde duur van klanteninteracties. LiveAgent biedt uitgebreide tijdregistratie en helpdesksoftware. Probeer het gratis voor 14 dagen.