Wie is een klantenservicemanager?
Klantenservicemanager is een persoon die verantwoordelijk is voor de afdeling klantenservice. Deze persoon heeft veel verantwoordelijkheden, zoals het bepalen van strategieën, taken, servicebeleid en -normen, het leiden en motiveren van het personeel van de klantenservice.
Klantenservicemanagers moeten klantenvertegenwoordigers opleiden om de beste ondersteuning te bieden, een loyale klantenrelatie op te bouwen en een grote kennis van producten en diensten te hebben. Ze moeten gegevens analyseren, rapporten maken en ze hebben ook enkele financiële verantwoordelijkheden. De manager van de klantenservice moet dus geduldig, IT-vaardig, vriendelijk en in staat zijn om onder druk te werken.
Frequently Asked Questions
Wie is de klantenservicemanager?
Klantenservicemanager, ook wel Klantenzorgmanager genoemd, is een persoon die geeft om de tevredenheid van klanten en potentiële klanten van het bedrijf. Zijn taken omvatten vooral het bieden van een uitstekende klantenservice, het ontzorgen van het serviceteam en het creëren van oplossingen die deze service verbeteren.
Wat zijn de verantwoordelijkheden van de klantenservicemanager?
De verantwoordelijkheden van de klantenservicemanager omvatten het bieden van uitgebreide klantenservice aan het bedrijf. Om dit doel te bereiken, moet de manager sommige vragen van klanten efficiënt delegeren aan een toegewijd team, klantenaccounts beheren, evenals inkomende oproepen en emails. Het moet ook een register bijhouden van interacties tussen agenten en klanten en specifieke records van ondernomen acties. Het is ook uiterst belangrijk om relaties met medewerkers op te bouwen en te zorgen voor hun ontwikkeling.
Kunt u een klantenservicemanager toevoegen in LiveAgent?
In LiveAgent hebt u de functie van klantenondersteuningsmanager niet beschikbaar, maar de persoon met die functie heeft mogelijks meer dan enkel de vertegenwoordigersrechten. Daarom is het de moeite waard om hem de functie van beheerder of eigenaar te geven (afhankelijk van de behoeften en het beleid van het bedrijf). Hij kan dan het team en de data goed aansturen.
Expert’s note
Een klantenservicemanager is verantwoordelijk voor het leiden van de afdeling klantenservice, het trainen van klantenvertegenwoordigers en het bieden van uitstekende klantenservice en oplossingen die deze service verbeteren.