Wat is live chatondersteuning?
Live chat is één van de tools van helpdesksoftware waarmee klanten via uw website contact met u kunnen opnemen.
Bij het kiezen van de juiste helpdeskoplossing, compleet met een systeemeigen live chatapplicatie, is het belangrijk om rekening te houden met de snelheid van de live chatwidget en met de functionaliteit. Hoe sneller de chatknopwidget wordt geladen, hoe sneller u de bezoekers van uw website kunt omzetten in betalende klanten. Bekijk deze link voor meer informatie over live chat.
Bij het kiezen van de juiste helpdeskoplossing, compleet met een systeemeigen live chatapplicatie, is het belangrijk om rekening te houden met de snelheid van de live chatwidget en met de functionaliteit. Hoe sneller de chatknopwidget wordt geladen, hoe sneller u de bezoekers van uw website kunt omzetten in betalende klanten. Bekijk deze link voor meer informatie over live chat.
Hoe kan ik chatten met de klantenservice?
Klanten kunnen in realtime communiceren met klantenondersteuningsvertegenwoordigers door gebruik te maken van een chatwidget die op de website van het bedrijf wordt geplaatst.
Houden klanten van live chat?
Zowel klanten als bedrijven zijn dol op live chatondersteuning omdat het snel, efficiënt en kosteneffectief is. Met live chat kunnen klanten binnen enkele minuten antwoord op hun vragen krijgen. Hoewel de gemiddelde responstijd voor live chatvragen van bedrijf tot bedrijf en van sector tot sector varieert, is het een algemeen aanvaarde opvatting dat live chatvragen aanzienlijk sneller moeten worden beantwoord dan emails en telefoontjes.
Bovendien bieden veel bedrijven video-livechat en andere opties die het voor zowel klanten als ondersteuningsmedewerkers gemakkelijk maken om eventuele problemen snel en efficiënt op te lossen.
Als u klaar bent om te ontdekken hoe u uw klantenservice kunt verbeteren met live chat, probeer dan LiveAgent’s gratis 14-daagse proefperiode voor live chat.
Frequently Asked Questions
Wat houdt live chatondersteuning in?
Live chatondersteuning is de mogelijkheid om via internet een tekstchat te voeren tussen de klant en het ondersteuningsteam. Door gebruik te maken van live chat kunnen klanten hun vragen stellen over de producten of diensten die door het bedrijf worden aangeboden en krijgen ze zeer snel antwoord. Live chat automatiseert en versnelt ook het werk van het klantenserviceteam.
Wat zijn de elementen van live chatondersteuning?
Het belangrijkste onderdeel van live chat is dat u gemakkelijk kunt communiceren. Bovendien maakt het interactie met de klant en afhandeling via emoticons, het delen van video's en spraakberichten mogelijk. Het belangrijkste is dat de cliënt op elk moment een gesprek kan beginnen en een vrijwel onmiddellijke reactie krijgt.
Hoe biedt LiveAgent ondersteuning voor live chat?
Expert’s note
Live chat is een handig hulpmiddel voor klantenondersteuning en verkoop. Het is belangrijk om een snelle en functionele live chat-widget te kiezen voor een betere klanttevredenheid en conversiepercentages.
Hoe maakt u chatuitnodigingen in LiveAgent
Chatuitnodigingen zijn essentieel voor klantenbetrokkenheid en verkoopconversies. LiveAgent biedt een uitgebreide handleiding voor het maken en instellen van chatuitnodigingen. Profiteer van gepersonaliseerde ondersteuning en verbeter de gebruikerservaring.
LiveAgent is een klantenservicesoftware die beschikbaar is als VoIP-telefoonsysteem, selfservicesoftware, inkomend callcentersoftware, klachtenbeheerssysteem, cliëntenportaalsoftware, en emailbeheersoftware. Het biedt ook integraties en alternatieven. LiveAgent biedt tevens ondersteuning via een ondersteuningsportaal, gegevensmigratie en systeemstatus. Het bedrijf biedt ook VoIP-partners, een partnerprogramma en leerbronnen zoals een blog, woordenlijst, sjablonen, webinars en een kostencalculator. Na aanmelding voor LiveAgent ontvangt de gebruiker inloggegevens en wordt het LiveAgent-dashboard opgestart. De website maakt gebruik van cookies.
Live chat is een handige manier voor bedrijven om hun klanten snel te ondersteunen en de conversieratio te verhogen. LiveAgent biedt gratis live chat, ticketsysteem en klantenportaal met meer dan 15 geavanceerde functies, waaronder het vermogen om foto's en bestanden te delen en de kennis van vertegenwoordigers. Klanten geven de voorkeur aan live chat en piekuren zijn tussen 11.00 en 15.00 uur. Bedrijven kunnen live chat gebruiken om operationele kosten te verlagen, de klantentevredenheid te verbeteren en de ROI van uitstekende service te benadrukken. LiveAgent biedt ook de mogelijkheid om een demo aan te vragen en contact op te nemen via verschillende kanalen, waaronder live chat. Na aanmelding zal LiveAgent een bericht sturen naar het opgegeven e-mailadres met inloggegevens.