Wat is SLA?
SLA is een afkorting voor Service Level Agreement.
Een bedrijf kan Service Level Agreement-beleid definiëren, zodat zijn gebruikers de prestaties op serviceniveau beter kunnen monitoren en kunnen voldoen aan de serviceniveaudoelstellingen van een bedrijf. Service Level Agreements, of SLA’s, worden doorgaans overeengekomen tussen bedrijven en hun zakelijke klanten.
SLA definieert doorgaans het tijdstip waarop een ticket moet worden beantwoord of volledig moet worden opgelost. Als een bedrijf het overeengekomen SLA-beleid niet naleeft, vinden er SLA-schendingen plaats. Vaak moeten ze boetes ondergaan in verband met SLA-overtredingen, omdat veel bedrijven, vooral grote bedrijven, hun Service Level Agreements schriftelijk hebben vastgelegd.
Veel oplossingen voor IT-helpdeskticketingsystemen bevatten SLA-regels in hun lijst met functies. In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, vertrouwen niet alleen grote IT-ondernemingen op SLA’s om het beste ondersteuningsniveau te ontvangen en te leveren. De meeste klantgerichte bedrijven gebruiken een of andere vorm van SLA-beleid. SLA’s in LiveAgent werken als een combinatie van SLA-niveaus en SLA-regels.
Frequently Asked Questions
Waar staat SLA voor?
De SLA, of service level agreement, definieert het serviceniveau dat van de provider wordt verwacht. Het definieert de indicatoren waarmee de service wordt gemeten. Het bevat ook herstelmaatregelen of sancties bij het niet behalen van het afgesproken serviceniveau. Dit is een van de belangrijkste elementen van het contract.
Wat is de rol van SLA?
SLA verzamelt informatie over alle services en verwachte betrouwbaarheid in één document. Het definieert statistieken, verantwoordelijkheden en verwachtingen. De SLA is ontworpen om beide contractpartijen te beschermen. Het moet worden aangepast aan zakelijke doelen en activiteiten.
Kunt u een SLA instellen in LiveAgent?
In LiveAgent kunt u SLA instellen. U moet naar Configuratie gaan, vervolgens de sectie Automatisering selecteren, op SLA klikken en Niveau maken. Vervolgens, na de juiste instelling, opslaan en sluiten.
Hoe SLA instellen in LiveAgent
LiveAgent biedt verschillende klantenservicesoftware, VoIP-telefoonsystemen, en selfservicesoftware. Met hun SLA-niveaus kunnen bedrijven de tevredenheid van klanten verbeteren door tijdige en relevante service te bieden. Met duidelijk gedefinieerde verwachtingen en regels voor het afhandelen van tickets kunnen vertegenwoordigers efficiënter werken.
LiveAgent Webinar 2: Email, Automatisering, SLA
Leer alles over LiveAgent, een uitgebreide klantenondersteuningsoplossing. Ontdek functies en mogelijkheden tijdens webinars. Plan een demo.
Klantenservicesoftware is essentieel voor het beheer van klantenrelaties en medewerkerstevredenheid. Flexibele klantenondersteuning via verschillende kanalen leidt tot hogere verkoop, omzet en klanttevredenheid. De software biedt efficiënte workflow, mogelijkheid tot diepgaande analyse, integratie met andere software en automatisering met AI-tools.
Klantenservicerapportage zet ruwe gegevens om in statistieken, waardoor bedrijven trends kunnen volgen, verbeteringsgebieden kunnen identificeren en de efficiëntie van hun klantenserviceteams kunnen verbeteren. Het is essentieel voor het behouden van hoogwaardige klantenservice en het voldoen aan de eisen van veeleisende consumenten.