Creëer een selfserviceportaal voor klanten met essentiële informatie over producten of diensten. LiveAgent's 'Aan de slag gaan'-sjablonen in de Kennisbank bevatten alle tips en strategieën om klanten te betrekken en tevreden te stellen.
Tegenwoordig waarderen klanten de mogelijkheid om zelfstandig informatie op te zoeken. Moderne klanten willen niet per se de klantenservice raadplegen bij elk probleem dat ze tegenkomen. Daarom creëren steeds meer bedrijven kennisbanken: selfserviceportalen die essentiële informatie over een product of dienst bevatten.
Kennisbank – heeft uw bedrijf er een nodig?
Volgens Forrester heeft 81% van de volwassenen die online zijn, ooit FAQ-pagina’s of kennisbanken geraadpleegd om informatie te zoeken die hen kan helpen een probleem op te lossen of gewoon hun vragen te beantwoorden. Bovendien toonde hetzelfde onderzoek aan dat meer dan 53% van de volwassen kopers eerder geneigd is af te zien van een online aankoop als ze niet snel en onafhankelijk een antwoord op hun vraag kunnen vinden.
De conclusie is vrij eenvoudig: als u aan de verwachtingen van uw klanten wilt voldoen, moet u hen een selfservice-optie aanbieden. Een kennisbank is daar een geweldige oplossing voor. In dit artikel vindt u sjablonen voor “Aan de slag”-kennisbankartikelen.
LiveAgent combineert uitstekende live chat, ticketing en automatisering waarmee we uitzonderlijke ondersteuning bieden aan onze klanten.
Kennisbank: sjablonen om aan de slag te gaan
Aan de slag gaan-sjabloon 1
We’re happy to see that you have decided to use our knowledge base. We hope that you will be able to find all the answers to your questions related to our product/service here.
This platform is a friendly space where you can look for content according to your interests, ask questions, share opinions, support your fellow users, and get help from others 🙂
[Most important info about your product or service presented in an easy-to-digest way]: Before you dive deeper into our “How to” articles, tutorials, and video presentations, here’s some basic information you need to know about [product/service]:
Concise piece of information 1
Concise piece of information 2
Concise piece of information 3
Once again, we’re thrilled to see you here, and we hope you will find this knowledge base useful.
If you have any other questions, doubts, or problems, you can always contact our customer support team. Just click here to initiate a chat or call us at [phone number].
Hey there! Welcome to our knowledge base, a place where you can find answers to your most urgent questions in mere seconds.
This space exists because we want you to be able to resolve issues related to [product/service] on your own using the search function. Just type your question or some related keywords into the top right window and click “Search”.
[FAQ] Here’s a list of the most frequently asked questions that we receive from our users. Remember, reading them now may save you time later!
Frequently Asked Question 1 and link to the answer
Frequently Asked Question 2 and link to the answer
Frequently Asked Question 3 and link to the answer
Good luck, and we hope you’ll enjoy using [product/service]!
Since you are getting started with [product/service], here are a few knowledge base articles you may find useful:
Related article 1
Related article 2
Related article 3
If you can’t find answers to your most challenging questions, you can always reach out to us. Just shoot us an email at [email address], message us on any social media platform, or use the live chat to get in touch with one of our agents.
We’re always happy to help!
Customer Support Team at [company]
Ready to put our knowledge base to use?
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated help desk software for small to medium-sized businesses. Try building a knowledge base today with our free 30-day trial.
Het inleidende artikel ‘Aan de slag’ moet vrij kort en bondig zijn. Zijn rol is om uw gebruikers te begroeten en hen de meest bruikbare basisinformatie te geven om hun reis met uw product of dienst te beginnen. Onthoud dat veel mensen lange stukken inhoud niet grondig lezen. In plaats daarvan bladeren ze door de tekst op zoek naar woorden of woordgroepen die relevant zijn voor hun zoekopdracht. Daarom moet u proberen uw artikel ‘Aan de slag’ kort, prettig en relevant voor uw klanten te houden. Indien mogelijk moet het 150-200 woorden lang zijn.
De schrijfstem van een ‘Aan de slag’-artikel moet consistent zijn met de algemene communicatie van uw merk of bedrijf. Als alle andere inhoud die door uw teams is gemaakt, op een luchtige, gemoedelijke toon wordt gehouden, is het logisch om dit soort communicatie voort te zetten in kennisbankartikelen. Zorg er daarnaast voor dat de taal die wordt gebruikt om uw kennisbankartikelen te maken vrij eenvoudig en gemakkelijk te begrijpen is, zelfs voor gebruikers die niet technisch onderlegd zijn.
Hoewel de structuur van een ‘Aan de slag’-artikel van bedrijf tot bedrijf kan verschillen, zijn er enkele gemeenschappelijke elementen die in elk artikel moeten worden behandeld. Deze elementen kunnen korte beschrijvingen van producten of services, veelgestelde vragen, links naar de meest bruikbare bronnen en hoe u contact kunt opnemen met de klantenservice bevatten. De exacte structuur van een ‘GettingStarted’-artikel is afhankelijk van het type product of service dat u aanbiedt, de technische kennis of ervaring van gebruikers en de meest voorkomende problemen die uw klanten tegenkomen bij het gebruik van uw product of service. >
Kennisbank: Aan de slag gaan-sjablonen
Een 'Aan de slag'-artikel moet consistent zijn met uw merkcommunicatie. Het moet eenvoudig en gemakkelijk te begrijpen zijn, met elementen zoals productbeschrijvingen, veelgestelde vragen en klantenservicecontacten. Een kennisbank is essentieel voor zelfbediening en klanttevredenheid. LiveAgent biedt sjablonen voor 'Aan de slag'-kennisbankartikelen.
Kennismakingsgesprek checklijst
Een gespreksduur tijdens het verkoopproces is belangrijk voor een efficiënt gebruik van tijd en om focus te houden op de behoeften van de klant. Het instellen van de gespreksduur kan ook helpen bij het plannen van het verkooppraatje. Een belscript is een gids voor het gesprek en helpt om beter voorbereid te zijn op ontdekkingsgesprekken. Het is belangrijk om het script te volgen om de behoeften van de prospect te leren kennen. Tools zoals agendaplanning, software voor het opnemen van gesprekken en spraak kunnen worden gebruikt voor het instellen en volgen van de gespreksduur en call-scripts.
Op zoek naar gratis kennisbank software?
Gratis proberen van Nederlandse kennisbank software zonder kredietkaart. LiveAgent helpt bedrijven met klantenservice via diverse communicatiekanalen. Het platform biedt ook alternatieven voor Hesk, Helpshift en samenwerkingssoftware.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team