Gratis proefperiode
  • Sjablonen
  • Emailsjablonen voor aanvraag van een casus

Emailsjablonen voor aanvraag van een casus

Casussen vormen een cruciaal onderdeel van de meeste B2B-marketingstrategieën. Ze geven u de kans om uw potentiële klanten echte voorbeelden te laten zien van hoe uw product in staat was om aan de behoeften van andere klanten te voldoen, hun problemen op te lossen en hen uiteindelijk te helpen hun bedrijfsdoelen te bereiken. Casussen helpen veel om het vertrouwen van uw potentiële klanten te winnen en te valideren dat uw product of dienst echt werkt. Het volgende artikel schetst waarom casussen een essentiële tool voor inhoudsmarketing zijn en biedt handige emailsjablonen voor casusaanvragen samen met de basisvragen voor casussen om u te helpen casussen en succesverhalen van uw klanten te verzamelen.

Casussen van LiveAgent
Casussen weergegeven op onze website

Waarom casussen gebruiken in uw marketingstrategie?

  • 13% van de marketeers noemt casussen één van de belangrijkste vormen van media die binnen hun inhoudsstrategie worden gebruikt – dit maakt ze tot het vijfde meest populaire type inhoud dat alleen wordt overtroffen door visuele inhoud, blogs en eboeken. (HubSpot’s State of Marketing Report)

  • Casussen van klanten zijn de meest populaire zelfpromotie-tactieken die worden gebruikt door leidinggevenden van marketingbureaus: 62,6% van de respondenten gaf aan dat casussen doeltreffend zijn in het genereren van leads. (eMarketer-studie)

Emailsjablonen voor aanvraag van klantencasus

De formele email met het verzoek om een ​​casus


[Name],

[Company name] is currently building a library of case studies to include on our website. We’re looking for successful companies using [Product name] to solve interesting challenges, and your team immediately came to mind. Are you open to [Customer company name] being featured?

Your story will help inform our prospects about how they can benefit from using our product. I’d be happy to provide more details if you are potentially interested.

Either way, thank you for considering my request and thank you for being a loyal [COMPANY] customer.

Regards,
[YOUR SIGNATURE]

De informele email voor het aanvragen van een casus

Subject line: Can I feature you as a case study?

[Name],

The subject line pretty much says everything, but I’d like to ask again. Can I feature you as a case study? I think our project had a lot of highlights, and I’m eager to get the word out about our great work together.

Specifically, I plan to dig into these main aspects:

[Aspect 1]
[Aspect 2]
[Aspect 3]

If being featured is OK with you, can we have a quick call on [date/ time] to discuss it in more detail? Or if that doesn’t work, I’m free on [date].

I look forward to chatting with you!

Cheers,
[YOUR SIGNATURE]

Email voor het aanvragen van een casus na een positieve klantenervaring


Hi [Name],

I’m really glad to hear you had [positive experience with your company], and I was wondering whether you’d be interested in being featured as one of our customer success stories. I manage our case study initiatives and have the opportunity to showcase all the great stories from customers like you.

It should be a lightweight process – I will ask you roughly 10 – 15 questions via email or phone about your experience and results. This case study will include a blurb about your company and a link to your homepage (which hopefully will make your SEO team happy!)

Here’s an example of how it usually looks like: link to a case study example

If this is something you would be interested in, please let me know by responding to this email, or giving me a call at [number] to discuss it in more detail.

Best,
[YOUR SIGNATURE]

Email voor het aanvragen van een casus na feedback van een klant


Dear [Name],

Thank you for the fantastic feedback – I’m thrilled to hear [Product name] is working well for you and that [Customer company name] is getting the results you’ve been looking for.

My team is actually in the process of building out our library of case studies, and I’d love to include your story. Happy to provide more details if you’re potentially interested.

In any case, thank you again, and I look forward to getting more updates on your progress.

Best,
[YOUR SIGNATURE]

Email voor het aanvragen van een casus na het bereiken van een mijlpaal


Hi [Name],

I wanted to reach out to thank you for being a loyal [Company] customer for over [number] years now. I noticed you achieved your goal of [milestone] last month, and I wanted to congratulate you on your success!

I’d love to share your story using [Product name] with the world – I think it’s a great example of how our product + a dedicated team and a good strategy can achieve awesome results.

Are you open to being featured in a case study? If so, I’ll send along more details.

Best,
[YOUR SIGNATURE]

Email voor het aanvragen van casus op het einde van het jaar


Hi [Name],

Happy Holidays!

As this year winds down, I wanted to say thank you for being a loyal [Company] customer and for your partnership using [Product/ Service] this year. You’ve achieved fantastic results in the time we’ve been working together, so I wanted to reach out to see if you’d be interested in being featured in a case study on our website.

Here’s how it would look like: link to a case study example

Either way, thank you once again for the chance to work with you, and I hope you have a warm and happy holiday season with your family and friends.

I’m looking forward to chatting soon in the new year!

Cheers,
[YOUR SIGNATURE]


Hi [Name],

We’re thrilled to hear you’re interested in sharing your success story with [Product name]. My name is [Name], and I’ll be working directly with you on this case study.

I’ve attached an important document to this email that outlines the whole process, which includes [details of your case study process]. Typically, a case study will take about a week t complete from start-to-finish depending on availability and turnaround time of any revisions, and your involvement will require about 1 hour of your time.

Again, I’m excited to start the process with your team and learn more about your success with [Product name]!

In the meantime, please don’t hesitate to contact me with any questions. Happy to be a resource.

Regards,
[YOUR SIGNATURE]

Interviewvragen om aan uw klanten te stellen voor een zakelijke casus

Om een ​​overtuigende casus of succesverhaal te schrijven vol met diepgaande inzichten en gegevens over hoe uw product of dienst waarde toevoegt, moet u doordachte vragen stellen, terwijl u tegelijkertijd het feit respecteert dat uw klanten misschien niet veel tijd kunnen sparen om ze te beantwoorden. Hier zijn enkele van de meest voorkomende vragen over casussen die u kunt gebruiken bij het houden van uw eigen casusinterviews met klanten.

Interviewvragen voor een casus over hun omgeving voordat u uw product koopt

  • Wat gebruikte u vóór ons product?
  • Wat waren de drie belangrijkste frustratiepunten waarmee u te maken kreeg?
  • Welke andere uitdagingen ondervond u voordat u ons product gebruikte?
  • Wat was het grote “Aha!” moment waarop u besloot dat u iets nieuws moest proberen?
  • Hoe heeft u voor het eerst over ons product gehoord?

Interviewvragen voor casussen over hun besluitvormingsproces

  • Welke andere producten hebt u bekeken voordat u besloot om de onze te gebruiken?
  • Wat zocht u in een oplossing?
  • Waarom onderscheidde onze oplossing zich boven andere die u onderzocht?
  • Wat waren de belangrijkste redenen waarom u voor ons product koos?
  • Welk kenmerk van ons product was het meest aantrekkelijk?

Interviewvragen voor casussen over hun ervaring met het gebruik van uw product

  • Hoe gemakkelijk of moeilijk was het om met ons product aan de slag te gaan?
  • Hoe lang gebruikt u ons product al?
  • Hoe heeft ons product u geholpen de uitdagingen te overwinnen die u eerder had?
  • Wat is uw favoriete functie of onderdeel van ons product? Waarom?
  • Kunt u me vertellen over de meest positieve ervaring die u heeft gehad met het gebruik van ons product?

Interviewvragen voor casussen over hun resultaten met uw product

 

  • Welke resultaten heeft u tot nu toe gezien met onze oplossing?
  • Kunt u statistieken of KPI’s delen die aantonen hoeveel succes u heeft met ons product?
  • Waar bent u het meest van onder de indruk?
  • Kunt u door ons product te gebruiken eventuele lagere kosten/productiviteitsverbeteringen/omzetstijgingen meten?
  • Wat is de belangrijkste reden waarom u ons product zou aanbevelen?

Casus – Veelgestelde vragen

Hoe promoot u een casus?

U kunt een onderzoek promoten via email of door het meer zichtbaarheid te geven op uw website, het te delen via uw sociale mediakanalen en ernaar te linken vanaf uw blogs.

Wat is het doel van emails voor casussen?

Casussen zijn een zeer effectieve manier om de geloofwaardigheid van uw bedrijf op te bouwen. Ze kunnen u helpen de voordelen van uw product of dienst uit te leggen en aantonen dat u echte klanten heeft die uw product/dienst gebruiken.

Wat moet u zeker toevoegen in een casus?

Bij het schrijven van een email voor een casus is het belangrijk om te vermelden hoe de oplossing zou helpen bij de beschreven problemen. U kunt ook links naar het product of de dienst opgeven en vergeet niet de namen te vermelden van de teamleden die aan het project hebben gewerkt.

Ready to amp up your sales?

Take advantage of our free, 14-day, all-inclusive trial. Gamify your support and utilize live chat to assist potential customers with choosing the right products.

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Hoe promoot u een casus?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “U kunt een onderzoek promoten via email of door het meer zichtbaarheid te geven op uw website, het te delen via uw sociale mediakanalen en ernaar te linken vanaf uw blogs.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Wat is het doel van emails voor casussen?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Casussen zijn een zeer effectieve manier om de geloofwaardigheid van uw bedrijf op te bouwen. Ze kunnen u helpen de voordelen van uw product of dienst uit te leggen en aantonen dat u echte klanten heeft die uw product/dienst gebruiken.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Wat moet u zeker toevoegen in een casus?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Bij het schrijven van een email voor een casus is het belangrijk om te vermelden hoe de oplossing zou helpen bij de beschreven problemen. U kunt ook links naar het product of de dienst opgeven en vergeet niet de namen te vermelden van de teamleden die aan het project hebben gewerkt.” } }] }
Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.