Gratis proefperiode

Break-up emailsjablonen

De break-up email is één van de meest effectieve vervolgmails voor verkoop die u kunt gebruiken als uw potentiële klant niets meer van zich laat horen en niet reageert op uw meerdere vervolgpogingen. Als het goed gedaan wordt, kunnen break-up emails u helpen de responspercentages te verbeteren, die verloren potentiële klant weer in uw verkoopcyclus te brengen en deals te sluiten die anders waarschijnlijk verloren zouden zijn gegaan.

Volgens Katharine Derum, senior salesmanager bij HubSpot, ziet haar team een ​​respons van 33% op hun break-up emails. Geen wonder dat dit soort emails steeds populairder wordt bij verkopers in de B2B-omgeving. Hier is een snel inzicht in wat een break-up email werkelijk is, samen met 10 break-up emailsjablonen die u kunt gebruiken in uw vervolgcampagnes voor verkoop.

Crocs waarde break-up email
Crocs vertelt de ontvanger dat ze van hun mailinglijst worden verwijderd als ze er niet op klikken.

Wat zijn break-up emails en waarom zou u ze verzenden?

Een break-up email is de allerlaatste email die u naar een potentiële klant moet sturen als u al een tijdje niets van hem of haar hebt gehoord (of helemaal niets van hem hebt gehoord) om een ​​reactie uit te lokken. Het dient in feite als een patroononderbreking om van niet-reagerende, langzaam bewegende potentiële klanten een antwoord te krijgen en actie te ondernemen, aangezien de meesten van hen verrast zijn een ‘tot ziens’ email van een verkoper te ontvangen. Hoewel de meeste emails niet worden geconverteerd, zijn er een paar goede redenen om ze te verzenden:

  • Break-up emails geven potentiële klanten dat zetje dat ze misschien nodig hebben om terug in uw verkooptrechter te springen en uw responspercentages te verhogen.

  • Goed opgemaakte break-up emails laten een positieve, blijvende indruk achter op potentiële klanten en houden u op de hoogte voor het geval ze ooit uw product of dienst nodig hebben.

  • Deze emails halen verloren potentiële klanten uit uw systeem en maken tijd vrij zodat u uw inspanningen kunt richten op beter passende leads.

  • Met break-up emails sluit u de communicatiekring en zet u in de toekomst ook een nieuwe opvolgingscyclus op.

Verdeel de onderwerpregels van de email

  • Bedankt van [merk]
  • Tot ziens van [Merk]
  • Ik denk dat dit afscheid is?
  • Moet ik blijven of moet ik gaan?
  • Bent u nog steeds geïnteresseerd in [hun doel]?
  • Toestemming om uw dossier te sluiten?
  • Tijd om uit elkaar te gaan
  • Laatste follow-up
  • Ik heb niets van u gehoord
  • Het ligt niet aan u, maar aan mij.
  • Voor ik vertrek …
  • Ik kom over zes maanden terug
  • [Naam], mijn laatste poging, tenzij u opnieuw contact wilt leggen

Design your own templates

LiveAgent gives you the power to design<br /> your own customer email templates,<br /> thus helping you improve<br /> customer service. Curious about all<br /> the opportunities?

10 Break-up emailsjablonen

Break-up emails kunnen efficiënt zijn voor zowel uitgaande follow-ups (wanneer u koude emails verstuurt naar potentiële klanten die nog niet eerder met u contact hebben gehad) als inkomende emails (wanneer u follow-ups verzendt naar potentiële klanten die op een bepaald punt interesse getoond in uw aanbod). Hoe dan ook, deze 10 emailsjablonen voor uiteenvallen kunnen dienen als startpunt voor uw eigen laatste vervolgberichten aan niet-reagerende potentiële klanten.

Beleefd en formeel break-up email


Hi [Name],

Apologies if my level of persistence has become annoying.

I recently spoke with you about how we can help you with [your value proposition], and at that time it seemed as if we fit your needs. Since then, however, my attempts to reach you have failed. Would you let me know if this is still an opportunity you are interested in?
If I don’t hear back from you by end of the day on Friday, I will assume you would like me to close the file on this opportunity for now. If that is the case, I completely understand and hope that we may be of service to you in the future.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]

Informele break-up email


Hi [Name],

I’ve reached out to you a few times over the past six months about [your value proposition], but haven’t been able to get a hold of you. I understand that you may be busy, and I hate to bother you further if this is of no interest at all.

If anything changes, feel free to get back in touch and we can schedule a call.

Thanks,
[YOUR SIGNATURE]

Duidelijke break-up email


Hi [Name],

I hope you’re well. I’ve tried to connect several times to discuss [your product/ service] as a solution for [their challenge]. I haven’t heard back from you, so I’m guessing the timing isn’t right, or you’ve gone in a different direction.

If you’re still interested, do let me know. If not, I’ll stop reaching out and wish you all the best with [their objective]. My contact information is below if anything changes for you.

Regards,
[YOUR SIGNATURE]

Korte en eenvoudige break-up email


Hi [Name],

I thought we were like two peas in a pod, but I totally get it. The timing just isn’t right for us, or [your product/service] isn’t a priority at the moment.

If it ever makes sense to reconnect, shoot me an email.

Cheers!
[YOUR SIGNATURE]

Waardegerichte break-up email


Hi [Name],

I’ve reached out to you a few times recently, but I understand that nobody likes being ambushed with random emails. The truth is, I really believe you’d be interested in what [your product/ service] can offer your team.

When we spoke last, you mentioned a few key areas that you were looking to improve:

1. [Value proposition #1]
2. [Value proposition #2]
3. [Value proposition #3, etc]

Are these still priorities for you? If I don’t hear back from you within this week, I’ll assume this isn’t the right time to continue our conversation and I’ll stop reaching out.

Best,
[YOUR SIGNATURE]

Handige bronnen delen


Hi [Name],

I hope things are well at [their company].

When we last spoke it seemed like [your product/ service] was a fitting solution for [their challenge]. Since I haven’t heard back from you in a while, I assume the timing isn’t right or you have gone in a different direction.

I won’t bug you again about this, but I did want to leave you with a bit of information about [something relevant to their goal].

[Resource 1]
[Resource 2]
[Resource 3]

I hope this helps you achieve [their specific goal]. I won’t reach out again but please feel free to get in touch if you ever need help with [what you provide], I’d be happy to reconnect.

Wishing you all the best,
[YOUR SIGNATURE]

Toestemming vragen om hun dossier af te sluiten


Hi [Name],

I’m in the process of cleaning up my sales pipeline, but I wanted to check with you one last time before I close your file. Since I haven’t heard from you in a while, I’m guessing you’re super busy or your priorities have changed.

If you aren’t interested, do I have your permission to close your file? If you are still interested in how we can help you achieve [specific goals], what do you recommend as the next best step?

P.S. You can book a demo on the following link, and I’ll show you what [your product/ service] can do for you: link to a demo

Cheers!
[YOUR SIGNATURE]

Opzetten van een nieuwe vervolgcyclus


Hello [Name],

I’ve been reaching out because I see a tremendous opportunity for your team to [reach specific goals] with [your product/ service]. I don’t want to be a bother, and from my ignored messages I’m sensing that’s the case.

I’ll check back in six months or so unless you let me know you’re ready to evaluate sooner.

Best,
[YOUR SIGNATURE]

De grappige break-up email


Hi [Name],

I don’t want to keep bombarding you with emails, but my job is to follow up persistently on strong potential matches for [your company], like [their company], which is why I’ve continued to hustle.

However, I haven’t heard back from you yet, and that tells me one of the three things:

You’re all set with [business need] and I should stop bothering you.
You’re still interested but haven’t had the time to get back to me yet.
You’ve fallen and can’t get up and, in that case, I’ll call 911 for you…

Please let me know which one it is because I’m starting to worry that it might be No. 3.

Regards,
[YOUR SIGNATURE]

De ‘Tot ziens’ break-up email


Hi [Name],

I’ve reached out to you a few times over the past couple of months to continue our discussion on how [your product/ service] could help you to achieve [their objective].

But it’s starting to feel a little lonely over here… I don’t want to hassle you with more emails if you’ve decided to put off the decision or go with another solution.

If you’re still interested in exploring [your product/ service], let’s reconnect. If not, I guess this really is goodbye.

All the best,
[YOUR SIGNATURE]

Vaak gestelde vragen

Hoe lang moet een break-up email zijn?

De lengte van uw email is belangrijk. Als uw bericht te lang is, kunnen sommige gebruikers het niet helemaal lezen, en als het te kort is, kunnen ze het gevoel hebben dat u niet voldoende informatie hebt verstrekt. Houd de email dus tussen de 75 en 100 woorden.

Is emailmarketing effectief voor het behouden van klanten?

Emailmarketing is effectief wanneer het wordt gebruikt om met klanten te communiceren. Het is een goed voorbeeld van hoe u met uw klanten kunt communiceren en hen het gevoel kunt geven dat er naar hen geluisterd wordt. Veel bedrijven doen dit niet en verliezen daardoor hun vertrouwen in het bedrijf.

Probeer LiveAgent vandaag nog​

We bieden migratiediensten voor de meest populaire helpdeskoplossingen.

Meer dan 3.000 beoordelingen Trustpilot GetApp G2 Crowd

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Hoe lang moet een break-up email zijn?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “De lengte van uw email is belangrijk. Als uw bericht te lang is, kunnen sommige gebruikers het niet helemaal lezen, en als het te kort is, kunnen ze het gevoel hebben dat u niet voldoende informatie hebt verstrekt. Houd de email dus tussen de 75 en 100 woorden. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Is emailmarketing effectief voor het behouden van klanten?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Emailmarketing is effectief wanneer het wordt gebruikt om met klanten te communiceren. Het is een goed voorbeeld van hoe u met uw klanten kunt communiceren en hen het gevoel kunt geven dat er naar hen geluisterd wordt. Veel bedrijven doen dit niet en verliezen daardoor hun vertrouwen in het bedrijf.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Waarom zou u een break-up email sturen?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Break-up emails geven potentiële klanten net dat duwtje in de rug dat ze nodig hebben om terug in uw verkooptrechter te springen en uw responspercentages te verhogen. ” } }] }
Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.