Gratis proefperiode

Language switcher

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

Break-up emailsjablonen

De break-up email is één van de meest effectieve vervolgmails voor verkoop die u kunt gebruiken als uw potentiële klant niets meer van zich laat horen en niet reageert op uw meerdere vervolgpogingen. Als het goed gedaan wordt, kunnen break-up emails u helpen de responspercentages te verbeteren, die verloren potentiële klant weer in uw verkoopcyclus te brengen en deals te sluiten die anders waarschijnlijk verloren zouden zijn gegaan.

Volgens Katharine Derum, senior salesmanager bij HubSpot, ziet haar team een ​​respons van 33% op hun break-up emails. Geen wonder dat dit soort emails steeds populairder wordt bij verkopers in de B2B-omgeving. Hier is een snel inzicht in wat een break-up email werkelijk is, samen met 10 break-up emailsjablonen die u kunt gebruiken in uw vervolgcampagnes voor verkoop.

Crocs waarde break-up email
Crocs vertelt de ontvanger dat ze van hun mailinglijst worden verwijderd als ze er niet op klikken.

Wat zijn break-up emails en waarom zou u ze verzenden?

Een break-up email is de allerlaatste email die u naar een potentiële klant moet sturen als u al een tijdje niets van hem of haar hebt gehoord (of helemaal niets van hem hebt gehoord) om een ​​reactie uit te lokken. Het dient in feite als een patroononderbreking om van niet-reagerende, langzaam bewegende potentiële klanten een antwoord te krijgen en actie te ondernemen, aangezien de meesten van hen verrast zijn een ‘tot ziens’ email van een verkoper te ontvangen. Hoewel de meeste emails niet worden geconverteerd, zijn er een paar goede redenen om ze te verzenden:

  • Break-up emails geven potentiële klanten dat zetje dat ze misschien nodig hebben om terug in uw verkooptrechter te springen en uw responspercentages te verhogen.

  • Goed opgemaakte break-up emails laten een positieve, blijvende indruk achter op potentiële klanten en houden u op de hoogte voor het geval ze ooit uw product of dienst nodig hebben.

  • Deze emails halen verloren potentiële klanten uit uw systeem en maken tijd vrij zodat u uw inspanningen kunt richten op beter passende leads.

  • Met break-up emails sluit u de communicatiekring en zet u in de toekomst ook een nieuwe opvolgingscyclus op.

Verdeel de onderwerpregels van de email

  • Bedankt van [merk]
  • Tot ziens van [Merk]
  • Ik denk dat dit afscheid is?
  • Moet ik blijven of moet ik gaan?
  • Bent u nog steeds geïnteresseerd in [hun doel]?
  • Toestemming om uw dossier te sluiten?
  • Tijd om uit elkaar te gaan
  • Laatste follow-up
  • Ik heb niets van u gehoord
  • Het ligt niet aan u, maar aan mij.
  • Voor ik vertrek …
  • Ik kom over zes maanden terug
  • [Naam], mijn laatste poging, tenzij u opnieuw contact wilt leggen

Design your own templates

LiveAgent gives you the power to design<br /> your own customer email templates,<br /> thus helping you improve<br /> customer service. Curious about all<br /> the opportunities?

Try LiveAgent

10 Break-up emailsjablonen

Break-up emails kunnen efficiënt zijn voor zowel uitgaande follow-ups (wanneer u koude emails verstuurt naar potentiële klanten die nog niet eerder met u contact hebben gehad) als inkomende emails (wanneer u follow-ups verzendt naar potentiële klanten die op een bepaald punt interesse getoond in uw aanbod). Hoe dan ook, deze 10 emailsjablonen voor uiteenvallen kunnen dienen als startpunt voor uw eigen laatste vervolgberichten aan niet-reagerende potentiële klanten.

Beleefd en formeel break-up email

Informele break-up email

Duidelijke break-up email

Korte en eenvoudige break-up email

Waardegerichte break-up email

Handige bronnen delen

Toestemming vragen om hun dossier af te sluiten

Opzetten van een nieuwe vervolgcyclus

De grappige break-up email

De ‘Tot ziens’ break-up email

Vaak gestelde vragen

Hoe lang moet een break-up email zijn?

De lengte van uw email is belangrijk. Als uw bericht te lang is, kunnen sommige gebruikers het niet helemaal lezen, en als het te kort is, kunnen ze het gevoel hebben dat u niet voldoende informatie hebt verstrekt. Houd de email dus tussen de 75 en 100 woorden.

Is emailmarketing effectief voor het behouden van klanten?

Emailmarketing is effectief wanneer het wordt gebruikt om met klanten te communiceren. Het is een goed voorbeeld van hoe u met uw klanten kunt communiceren en hen het gevoel kunt geven dat er naar hen geluisterd wordt. Veel bedrijven doen dit niet en verliezen daardoor hun vertrouwen in het bedrijf.

Probeer LiveAgent vandaag nog​

We bieden migratiediensten voor de meest populaire helpdeskoplossingen.

Meer dan 3.000 beoordelingen Trustpilot GetApp G2 Crowd

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Hoe lang moet een break-up email zijn?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “De lengte van uw email is belangrijk. Als uw bericht te lang is, kunnen sommige gebruikers het niet helemaal lezen, en als het te kort is, kunnen ze het gevoel hebben dat u niet voldoende informatie hebt verstrekt. Houd de email dus tussen de 75 en 100 woorden. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Is emailmarketing effectief voor het behouden van klanten?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Emailmarketing is effectief wanneer het wordt gebruikt om met klanten te communiceren. Het is een goed voorbeeld van hoe u met uw klanten kunt communiceren en hen het gevoel kunt geven dat er naar hen geluisterd wordt. Veel bedrijven doen dit niet en verliezen daardoor hun vertrouwen in het bedrijf.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Waarom zou u een break-up email sturen?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Break-up emails geven potentiële klanten net dat duwtje in de rug dat ze nodig hebben om terug in uw verkooptrechter te springen en uw responspercentages te verhogen. ” } }] }
Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.