Kopers willen er zeker van zijn dat hun investering aan hun verwachtingen voldoet en het juiste product is voor hun behoeften, in plaats van dat het uiteindelijk een teleurstelling wordt. En het is uw taak om klanten voldoende betrouwbare en nuttige informatie te geven zodat ze gemakkelijk die definitieve aankoopbeslissing kunnen nemen.
In marketing is een casus een analyse van een campagne, project of een gebruikssituatie. Een casus moet duidelijke resultaten laten zien, bepalen of ze een succes of een mislukking zijn, de factoren identificeren die tot dat resultaat leiden en oplossingen of acties aanbevelen die in de toekomst kunnen worden ingevoerd.
Het doel van een marketingcasus is om potentiële klanten te bewijzen dat u hen kunt helpen met een bepaald probleem. Het is een stukje inhoud dat het verhaal vertelt van hoe uw bedrijf een eerdere of bestaande klant heeft geholpen bij het overwinnen van een bepaald pijnpunt.
Casussen vormen een belangrijk element van marketing en kunnen het best onderaan worden gebruikt, aangezien dit soort inhoud meestal wordt gelezen of gezocht door potentiële klanten die op het punt staan een aankoopbeslissing te nemen. Daarom moet u uw best doen om uw casussen aan een breder publiek te presenteren.
Er zijn een paar methoden die goed werken die allemaal kunnen worden ingesloten in, bijgevoegd bij of gelinkt vanuit een casusemail:
Ze zijn één van de beste manieren om sociaal bewijs te leveren dat uw bedrijf potentiële klanten kan helpen bij het oplossen van hun problemen. Casussen kunnen het bewijs leveren dat uw bedrijf hoogwaardige en betrouwbare producten of diensten aanbiedt omdat resultaten uit het verleden duidelijk laten zien hoe deze door andere klanten zijn gebruikt om hun doelen te bereiken of hindernissen te overwinnen. Het mag dan ook geen verrassing zijn dat casussen voor veel marketeers één van de belangrijkste elementen van hun strategie is.
Meestal in de derde persoon, vanuit het perspectief van een onafhankelijke verslaggever. Casussen lijken meer op nieuwsverhalen dan op artikels. Ze moeten feiten en kwantitatieve cijfers bevatten. Ze zijn het meest geschikt voor de middelste beoordelingsfase van de verkooptrechter wanneer potentiële klanten al bekend zijn met uw producten of diensten. Maar in tegenstelling tot de meeste andere inhoud die in deze fase van de kopersreis wordt gebruikt, gaan casussen allemaal over het laten zien van het beste van wat uw merk te bieden heeft door te laten zien wat het al heeft bereikt. Begin echter niet met opscheppen of te veel verkopen – concentreer u op hoe u bepaalde problemen kunt oplossen en beschrijf hoe het is om samen te werken met uw bedrijf en versterk uw beweringen met daadwerkelijke taxaties van eerdere klanten.
Test out our robust help desk features with a free trial.
Free for 14-days, no credit card required. Take advantage of our all-inclusive features including a virtual call center, native live chat, and ticketing capabilities.
Free trialOntvang als eerste exclusieve aanbiedingen en het laatste nieuws over onze producten en diensten rechtstreeks in je mailbox.
Wij waarderen uw recente aanmelding voor LiveAgent.
Er wordt een bericht naar uw emailadres gestuurd met inloggegevens onmiddellijk nadat uw account is geïnstalleerd.
Als u wacht totdat de installatie voltooid is, kunt u vanaf hier rechtstreeks toegang krijgen tot uw account.
Nadat het proces voltooid is, sturen we de inloggegevens naar uw mailbox.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat u toestemming geeft om cookies te plaatsen zoals beschreven in ons privacy- en cookiebeleid .