Gratis proefperiode

Emailsjablonen voor coupons

Is er iets overtuigender dan een klant een kortingsbon aanbieden? Dat gevoel van toegang hebben tot iets dat gewenst is tegen een lagere prijs, geeft klanten vaak het laatste zetje dat ze nodig hebben om een product of dienst te kopen waar ze hun oog op hebben laten vallen.

Steeds meer bedrijven verplaatsen de verkoop naar online en treden toe tot de wereld van ecommerce. Daarom, hoe meer marketingstrategieën u in uw online winkel gebruikt, hoe meer kansen u heeft om uzelf te onderscheiden van uw concurrenten. Kortingsbonnen zijn een uitstekend voorbeeld van een techniek die zowel bestaande als potentiële klanten aantrekt. Volgens enkele recente onderzoeken geeft 77% van de consumenten €10 tot €50 meer uit dan bedoeld bij het inwisselen van coupons, en 68% van hen gelooft dat coupons de klantenloyaliteit vergroten (bron).

Wat is couponing?

Onder coupons wordt elke digitale marketingstrategie verstaan die tot doel heeft verkopen te genereren en meer klanten aan te trekken door het gebruik van kortingsbonnen. Kortingsbonnen zijn er altijd al geweest. In traditionele omgevingen werden kortingsbonnen (en worden in sommige gevallen nog steeds) uit brochures of tijdschriften geknipt en in de winkel gebruikt. Met de opmars van technologieën worden kortingsbonnen nu vaker gebruikt als codes die worden ingetypt tijdens het afrekenproces op online platforms (of winkels).

Meestal is de implementatie van marketingcampagnes die coupons gebruiken heel eenvoudig. Verschillende CMS-systemen bieden plug-ins die codes genereren die gebruikers aan het einde van hun checkout kunnen toepassen.

Aanpassing van emailsjablonen
Pas emailsjablonen aan

Voordelen van het gebruik van coupons in uw marketingstrategie

  • Coupons zijn gemakkelijk te gebruiken en snel te implementeren. U hoeft alleen maar een code aan te maken (bijv. KERST), deze te koppelen aan een bepaalde korting in uw ecommercesysteem en de coupon te delen met uw klanten.
  • Couponcampagnes bieden u echte en nuttige inzichten. U kunt het succesniveau van een campagne en de prestaties van de kanalen waarop u de code heeft gepromoot, meten door te controleren hoeveel gebruikers de relevante coupon hebben ingewisseld.
  • Coupons helpen u bij het opbouwen van klantenloyaliteit. Zoals hierboven vermeld, geloven klanten dat coupons de loyaliteit vergroten. Om hier het maximale uit te halen, kunt u e-mailcampagnes opzetten voor terugkerende klanten en hen belonen door exclusieve kortingsbonnen aan te bieden.
  • Herstel van verlaten winkelwagentjes. U kunt kortingsbonnen aanbieden via remarketing- of emailcampagnes die zijn gericht op gebruikers die hun winkelwagentje hebben verlaten. Dit kan hen aanmoedigen om hun bestelling af te ronden.
  • U kunt coupons gebruiken om de lancering van een nieuw product te promoten.

Er zijn veel manieren waarop u coupons aan uw klanten kunt aanbieden. Een van de meest populaire methoden is via emailmarketing, waarmee u uw coupons rechtstreeks in de inbox van uw klant ontvangt.

Onderwerpregels van email met coupon

  • Bespaar [X]% op uw volgende aankoop…
  • We hebben iets speciaals voor u!
  • De coupontijd is aangebroken!
  • Een klein bedankje voor uw laatste aankoop
  • U kunt [X]% minder betalen voor uw volgende bestelling
  • Dat is lang geleden. Bezoek onze winkel opnieuw en ontvang [X]% korting
  • Bedankt dat u onze klant bent. We hebben iets voor u
  • Neem [X]% korting
  • Bespaar tot [X]% door deze code te gebruiken
  • [code] – gebruik deze code bij het afrekenen om minder te betalen voor uw favoriete [product/service]

Emailsjablonen voor coupons

Emailtemplate voor coupon 1

Emailtemplate voor coupon 2

Emailtemplate voor coupon 3

Emailtemplate voor coupon 4

Emailtemplate voor coupon 5

Emailsjablonen voor coupons – Veelgestelde vragen

Hoe vaak moet ik coupons aanbieden?

Afhandeltijd

De frequentie van couponcampagnes is afhankelijk van veel aspecten en moet door elk bedrijf zorgvuldig worden gepland. Als coupons voor u nieuw zijn, is het beter om alleen coupons aan te bieden voor speciale gelegenheden, zoals productlanceringen. Bied niet te vaak kortingen aan, omdat dit een negatieve invloed kan hebben op de resultaten van uw bedrijf, of omdat het zo normaal kan worden voor uw klanten dat ze niet bereid zijn de volledige prijs te betalen voor een van uw producten of diensten.

Welke gelegenheden zijn het beste om klanten coupons aan te bieden?

Cadeau geopend met korting erin

U kunt beginnen met het aanbieden van kortingsbonnen aan klanten bij speciale gelegenheden zoals Kerstmis, Black Friday of de uitverkoop in januari. Mensen zijn sowieso meer bereid om in deze periodes geld uit te geven, dus je campagnes hebben meer kans van slagen. U kunt ook overwegen om kortingsbonnen aan klanten te geven op hun verjaardagen of lokale feestdagen.

Welke bedrijven zijn goed in couponmarketing?

Klantentevredenheidsbeoordeling

Als u op zoek bent naar benchmarks, moet u zeker de couponstrategie van Amazon analyseren. The Banana Republic en H&M staan ook bekend om hun seizoensgebonden verkoop ondersteund door couponmarketing. De couponcampagnes van Shopify verlagen ook het percentage verlaten winkelwagentjes met succes.

Ready to put our coupon email templates to the test?

Save them directly into LiveAgent and enjoy sending out automated email campaigns.

Free Trial

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Hoe vaak moet ik coupons aanbieden? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “De frequentie van couponcampagnes is afhankelijk van veel aspecten en moet door elk bedrijf zorgvuldig worden gepland. Als coupons voor u nieuw zijn, is het beter om alleen coupons aan te bieden voor speciale gelegenheden, zoals productlanceringen. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Welke gelegenheden zijn het beste om klanten coupons aan te bieden? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “U kunt beginnen met het aanbieden van kortingsbonnen aan klanten bij speciale gelegenheden zoals Kerstmis, Black Friday of de uitverkoop in januari. Mensen zijn sowieso meer bereid om in deze periodes geld uit te geven, dus je campagnes hebben meer kans van slagen. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Welke bedrijven zijn goed in couponmarketing? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Als u op zoek bent naar benchmarks, moet u zeker de couponstrategie van Amazon analyseren. The Banana Republic en H&M staan ook bekend om hun seizoensgebonden verkoop ondersteund door couponmarketing. ” } }] }

Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.