Gratis proefperiode

Ecommerce emailsjablonen

Ecommerce groeit in een ongelooflijk snel tempo en op dit moment is er niets belangrijker voor deze sector dan het komende verkoopseizoen. In 2019 bedroeg de wereldwijde omzet die door ecommerce werd gegenereerd meer dan $ 3,4 miljard en deze zullen naar verwachting € 4,9 miljard bedragen in 2021 (bron). Dus als u een ecommercewinkel heeft, is dit de laatste kans om u voor te bereiden. Als u dit nog niet heeft gedaan, is het tijd om uw ecommercemarketingstrategie te herzien.

Op welke aspecten van uw strategie moet u zich concentreren? Alles wijst erop dat emails de geprefereerde communicatiemethode zijn voor ecommercebedrijven. In feite geeft 72% van de mensen (inclusief millennials en tieners) de voorkeur aan email als belangrijkste bron van communicatie met bedrijven (bron).

Met dit alles rekening houdend, zullen we u voorzien van alle nodige bronnen en tips om uw ecommerce emailmarketingstrategie een boost te geven – inclusief verschillende soorten emails die u nodig heeft om de aandacht van uw klanten te trekken.

Aanpassing van emailsjablonen
Pas emailsjablonen aan in uw LiveAgent-ticketingsdashboard

Emailmarketingstrategieën: de basis

Voordat u uw klanten massaal gaat emailen, is het belangrijk om de doelstellingen van uw emailmarketingstrategie te definiëren. Uw doelen vormen de basis voor al uw activiteiten en helpen u hun prestaties te meten.

Als u net begint met het schrijven van emails zonder een solide strategie, loopt u het risico berichten te verzenden die niet de gewenste resultaten opleveren. De vraag die u uzelf als ecommercebedrijf moet stellen, is: “Wat wil ik bereiken?”

Uw doelen kunnen zijn:

  • Nieuwe klanten converteren
  • Verkoop verhogen
  • Verzamelen van beoordelingen en feedback
  • Klantenloyaliteit aanmoedigen en communicatie verbeteren
  • Informatie verstrekken aan klanten (over speciale aanbiedingen, nieuwe producten of updates, enz.)
  • Presentatie van uw bedrijf en uw exclusieve verkooppunten

Het is duidelijk dat u niet slechts één van deze doelen hoeft te kiezen. Met alle mogelijkheden die emailmarketing biedt, is het echter de bedoeling om een ​​paar duidelijk omschreven doelstellingen te hebben. Als u te veel doelen probeert te behalen, zal dit leiden tot een ondermaatse prestatie van uw campagnes. Door u te concentreren op de doelen die voor u het belangrijkst zijn, kunt u uw middelen efficiënt gebruiken en vermijdt u tijd te verspillen aan het maken van emailinhoud die geen waarde toevoegt aan uw gebruikers.

Laten we eens kijken wat u kunt doen om ervoor te zorgen dat u uw duidelijk omschreven doelen bereikt.

Ecommerce emailsjablonen
Standaardantwoorden als aanpasbare emailsjablonen

Samenvatting van goede praktijken voor emailmarketing voor ecommerce

  • Wees consistent in het aantal verzonden e-mails – verander de frequentie niet drastisch
  • Verkrijg emaillijsten op een legale manier – koop geen contactlijsten
  • Houd lijsten vrij van “spam-traps”
  • Voorkom dat u wordt gemarkeerd als spam
  • Personaliseer uw emails
  • Wees consistent in het ontwerp van uw emails
  • Gebruik creativiteit bij het bedenken van onderwerpregels
  • Voer A/B-tests uit
  • Vul altijd de koptekst in
  • Creëer een mooie balans tussen tekst en afbeeldingen
  • Plaats een afmeldknop op een zichtbare plaats
  • Vermijd het verkorten van links
  • Segmenteer uw contacten op basis van hun interesses en aankoopgeschiedenis, enz.
  • Pas uw doelstellingen in de loop van de tijd aan, wijzig ze of stem ze opnieuw af

Zoals in het begin vermeld, hebben we een handvol materiaal voorbereid, zodat u de theorie in de praktijk kunt brengen en via emails kunt communiceren met uw potentiële en bestaande klanten.

Onderwerpregels voor voorverkoop per email

  • Mis het niet – het verkoopseizoen begint [volgende week/op maandag/over X dagen, enz.

Onderwerpregels van emailsjabloon voor productverkoop

  • Goed nieuws – onze prijzen dalen
  • Prijsverlagingswaarschuwing: tot [X]% korting op geselecteerde items

Onderwerpregels per email ter bevestiging bestellen

  • Succes! We hebben uw bestelling ontvangen

Laatste kans emailsjabloon onderwerpregels

  • Er zijn nog maar een paar [items] over van de [naam] collectie. Winkel nu
  • [X]% korting eindigt over [Y] uur. Het is uw laatste kans om [items] te kopen

Onderwerpregels voor email van verlaten winkelwagentje

  • Er is iets dat u in uw winkelwagentje heeft achtergelaten
  • Vergeet niet om [naam van het artikel in het winkelwagentje van de gebruiker] te bestellen
  • Ecommerce emailsjablonen

Ecommerce emailsjablonen

Voorverkoop emailsjabloon


Emailsjabloon voor productverkoop 1


Emailsjabloon voor productverkoop 2


Emailsjabloon voor productverkoop 3


Emailsjabloon voor een laatste kans 1


Emailsjabloon voor een laatste kans 2


Emailsjabloon voor kortingsbonnen 1


Coupon emailsjabloon 2 – als bedankje dat u iets hebt gedaan


Emailsjabloon voor upselling en cross-selling 1 – gericht op cross-selling


Emailsjabloon voor upselling en cross-selling 2 – gericht op cross-selling

Sign up for our free 14-day trial. No credit card required.

Test LiveAgent's automation, canned messages, email templates and ticketing capabilities. Better customer service is right<br /> around the corner.

Free Trial
Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.