Ecommerce emailsjablonen

Ecommerce groeit in een ongelooflijk snel tempo en op dit moment is er niets belangrijker voor deze sector dan het komende verkoopseizoen. In 2019 bedroeg de wereldwijde omzet die door ecommerce werd gegenereerd meer dan $ 3,4 miljard en deze zullen naar verwachting € 4,9 miljard bedragen in 2021 (bron). Dus als u een ecommercewinkel heeft, is dit de laatste kans om u voor te bereiden. Als u dit nog niet heeft gedaan, is het tijd om uw ecommercemarketingstrategie te herzien.

Op welke aspecten van uw strategie moet u zich concentreren? Alles wijst erop dat emails de geprefereerde communicatie methode zijn voor ecommercebedrijven. In feite geeft 72% van de mensen (inclusief millennials en tieners) de voorkeur aan email als belangrijkste bron van communicatie met bedrijven (bron).

Met dit alles rekening houdend, zullen we u voorzien van alle nodige bronnen en tips om uw ecommerce emailmarketingstrategie een boost te geven – inclusief verschillende soorten emails die u nodig heeft om de aandacht van uw klanten te trekken.

Aanpassing van emailsjablonen
Pas emailsjablonen aan in uw LiveAgent-ticketingsdashboard

Emailmarketingstrategieën: de basis

Voordat u uw klanten massaal gaat emailen, is het belangrijk om de doelstellingen van uw emailmarketingstrategie te definiëren. Uw doelen vormen de basis voor al uw activiteiten en helpen u hun prestaties te meten.

Als u net begint met het schrijven van emails zonder een solide strategie, loopt u het risico berichten te verzenden die niet de gewenste resultaten opleveren. De vraag die u uzelf als ecommercebedrijf moet stellen, is: “Wat wil ik bereiken?”

Uw doelen kunnen zijn:

  • Nieuwe klanten converteren
  • Verkoop verhogen
  • Verzamelen van beoordelingen en feedback
  • Klantenloyaliteit aanmoedigen en communicatie verbeteren
  • Informatie verstrekken aan klanten (over speciale aanbiedingen, nieuwe producten of updates, enz.)
  • Presentatie van uw bedrijf en uw exclusieve verkooppunten

Het is duidelijk dat u niet slechts één van deze doelen hoeft te kiezen. Met alle mogelijkheden die emailmarketing biedt, is het echter de bedoeling om een ​​paar duidelijk omschreven doelstellingen te hebben. Als u te veel doelen probeert te behalen, zal dit leiden tot een ondermaatse prestatie van uw campagnes. Door u te concentreren op de doelen die voor u het belangrijkst zijn, kunt u uw middelen efficiënt gebruiken en vermijdt u tijd te verspillen aan het maken van emailinhoud die geen waarde toevoegt aan uw gebruikers.

Laten we eens kijken wat u kunt doen om ervoor te zorgen dat u uw duidelijk omschreven doelen bereikt.

Emailmarketingstrategieën: de basis - App - Uploads - 2020 - 11 - Canned Responses Feature LiveAgent.gif
Standaardantwoorden als aanpasbare emailsjablonen

Samenvatting van goede praktijken voor emailmarketing voor ecommerce

  • Wees consistent in het aantal verzonden e-mails – verander de frequentie niet drastisch
  • Verkrijg emaillijsten op een legale manier – koop geen contactlijsten
  • Houd lijsten vrij van “spam-traps”
  • Voorkom dat u wordt gemarkeerd als spam
  • Personaliseer uw emails
  • Wees consistent in het ontwerp van uw emails
  • Gebruik creativiteit bij het bedenken van onderwerpregels
  • Voer A/B-tests uit
  • Vul altijd de koptekst in
  • Creëer een mooie balans tussen tekst en afbeeldingen
  • Plaats een afmeldknop op een zichtbare plaats
  • Vermijd het verkorten van links
  • Segmenteer uw contacten op basis van hun interesses en aankoopgeschiedenis, enz.
  • Pas uw doelstellingen in de loop van de tijd aan, wijzig ze of stem ze opnieuw af

Zoals in het begin vermeld, hebben we een handvol materiaal voorbereid, zodat u de theorie in de praktijk kunt brengen en via emails kunt communiceren met uw potentiële en bestaande klanten.

Voorverkoop emailsjabloon

  • Mis het niet – het verkoopseizoen begint [volgende week/op maandag/over X dagen, enz.

Emailsjabloon voor productverkoop 3

  • Goed nieuws – onze prijzen dalen
  • Prijsverlagingswaarschuwing: tot [X]% korting op geselecteerde items

Onderwerpregels per email ter bevestiging bestellen

  • Succes! We hebben uw bestelling ontvangen

Emailsjabloon voor een laatste kans 2

  • Er zijn nog maar een paar [items] over van de [naam] collectie. Winkel nu
  • [X]% korting eindigt over [Y] uur. Het is uw laatste kans om [items] te kopen

Onderwerpregels voor email van verlaten winkelwagentje

  • Er is iets dat u in uw winkelwagentje heeft achtergelaten
  • Vergeet niet om [naam van het artikel in het winkelwagentje van de gebruiker] te bestellen
  • Ecommerce emailsjablonen

Ecommerce emailsjablonen

Voorverkoop emailsjabloon


Hi [name]!

We are reaching out with some good news: our [annual/seasonal] sale is kicking off soon.

We’ve been working on an exceptional offer for the last few weeks, so you can expect big discounts coming your way.

Click here [link] to set an email reminder for a price drop alert if you don’t want to miss out!

Want to learn more? Go to our website [link]

Best,
The [company] team


Emailsjabloon voor kortingsbonnen 1


Hi [name],

Here’s your requested price drop alert!

We lowered prices on [all our products/selected products] by up to [X]%.

To get the discount, use this unique code at the checkout:

PROMO CODE: [code]

Hurry up, the offer expires on [date]!


Emailsjabloon voor kortingsbonnen 2


Hey [name]!

We think you should know that our prices have just dropped.

You can enjoy discounts of up to [X]% off on [all our products/selected products].

Have a look at some examples of discounted items:

[A list of the most greatly discounted products with images]

Click the button below to start shopping:

[button] ACCESS THE STORE


Emailsjabloon voor kortingsbonnen 3


Hi [name],

Our [spring/summer/fall/winter/annual/seasonal] sales have just kicked off.

You can get our products for [X]% less than usual. Just use the following code at the checkout:

[code]

Hurry up, this offer only lasts for [Y] days.

[button] BUY NOW


Emailsjabloon voor een laatste kanse 1


Hey [name],

It’s your last chance to get our products with a [X]% discount.

Have a look at some of the items that are still available:

[Examples of products that are still in stock].

The offer expires [today/tomorrow], so you have only [Y] hours left.

[Button] SHOP NOW

Best,
The [company] Customer Service Team


Emailsjabloon voor een laatste kans 2


Hey there!

Our [seasonal/annual] sale ends [today/tomorrow].

This means you only have [Y] hours left to save on selected products.

Discounts are automatically applied at checkout, you just need to add items that you like to your cart.

[Button] SHOP THE SALE

Here’s what you can buy:

[Images of discounted products].


Coupon emailsjabloon 1  


Hello [name],

We have something special for you:

Next time you shop with us, use the code below to get a [X]% discount on any item you select.

[code]

Follow this link to use your coupon [link]


Coupon emailsjabloon 2 – als bedankje dat u iets hebt gedaan


Hi [name]!
Thank you for [filling out our survey/your support/posting your review].
You can find your [X]% off coupon code below:

[code]

If you have any questions about how to apply the code, don’t hesitate to contact us at [email address].

And once again – thank you for your help!

Regards,
Customer Satisfaction Team at [company]


Emailsjabloon voor upselling en cross-selling 1 – gericht op cross-selling


Hi there [name],

You left your shopping cart full of cool stuff.

We hope that you are still interested in buying our products.

To help you make up your mind, we’ve created a list of products similar to the one sitting in your cart.

Maybe you’ll find a better fit below:
[A list of products with pictures]

But no worries – the previous products are still waiting for you.

Button: Go my cart


Emailsjabloon voor upselling en cross-selling 2 – gericht op cross-selling


Hello [name],

You bought a [product] from us recently.

You may be also interested in a few other products that work well with [item that was bought].

Here’s what we’ve got for you:

[A list of products with pictures]

[SHOP]

Best,
[name and position]

Sign up for our free 14-day trial. No credit card required.

Test LiveAgent's automation, canned messages, email templates and ticketing capabilities. Better customer service is right around the corner.

E-commerce emails - Frequently asked questions

What is eCommerce Email?

Email is a long-established marketing tool. The sales funnel describes a sequence of actions that a visitor can follow, from initial interest, through consideration, to purchase. E-commerce email is an effective method of promoting a product or service by sending a series of emails to a user when they visit a website.

How do I create an eCommerce email list?

To create an eCommerce email list, you need an email marketing tool that is equipped for eCommerce, so that you can create a form to gather your customers' information and a series of emails that help you create a relationship with your customers, as well as communicate your business. An example of such a tool would be Mailchimp.

How is email useful for eCommerce?

Email is the most popular way to communicate online. Sending an email is frequently the first step in the purchase process.

Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.