Gratis proefperiode

Emailoverzichtsjablonen

Bedrijven kunnen hun naamsbekendheid opbouwen en het vertrouwen van klanten vergroten door regelmatig waardevolle en gemakkelijk leesbare – of verteerbare – inhoud via email te delen. Deze informatiefragmenten bevatten samenvattingen van recent nieuws of belangrijke updates volgens een vastgesteld schema en staan ​​bekend als emailoverzichten.

Het specifieke type inhoud dat in dergelijke berichten wordt opgenomen, is afhankelijk van de specifieke sector waarin een bedrijf actief is en de frequentie van deze samenvattingen kan dagelijks, wekelijks of maandelijks zijn, afhankelijk van hoeveel informatie er moet worden gedeeld.

U bent ongetwijfeld bekend met emailoverzichten omdat veel succesvolle bedrijven ze zeer effectief gebruiken, maar het kan de terminologie zijn waarmee u niet bekend bent.

Waarom emailoverzichten verzenden?

Regelmatige roundup-berichten hebben meerdere doelen, afhankelijk van de sector en de frequentie waarmee ze worden verzonden. Enkele van de beste redenen voor het verzenden van emailoverzichten zijn dat ze:

  • Relaties en vertrouwen opbouwen met klanten en abonnees (door ze regelmatig in contact te houden)
  • Hoffelijk zijn en laten zien dat u geeft om de tijd van uw gebruikers (aangezien belangrijke informatie wordt samengevat voor de lezer)
  • Meer bezoekers genereren naar uw website door informatiefragmenten te verstrekken en door te linken naar meer details op uw pagina.

  • Bewustzijn stimuleren.
  • De verkoop stimuleren.
  • Volledig kunnen worden aangepast om persoonlijke informatie te bevatten over eerdere interacties van een klant met uw bedrijf en zijn producten of services.

Hoe een emailoverzicht ontwerpen

 

Emailsamenvattingen bevatten vaak grote hoeveelheden informatie die zijn samengevat in gemakkelijk leesbare formaten. Natuurlijk bevat dit vaak grafische elementen – een foto zegt immers meer dan duizend woorden. Dus hoe moet u dit type email ontwerpen?

  • Breng de hoeveelheid tekst en visuele elementen in evenwicht met de tekst als aanvulling op afbeeldingen.
  • Creëer een consistente lay-out met behulp van kleur, grootte, positie en uitlijning, enzovoort om de inhoud prettig voor het oog te maken.
  • Zorg voor voldoende witruimte (wat niet noodzakelijkerwijs de kleur wit betekent) zodat er ademruimte ontstaat tussen de belangrijke elementen van de email, zoals de tekst, afbeeldingen, CTA’s en links.
Grammaticaal emailoverzicht
Emailoverzicht van Grammarly

Onderwerpregels voor emailoverzicht

  • [Bedrijfsnaam] Update [maand] [jaar]
  • Alles wat u misschien hebt gemist [vandaag/deze week/deze maand]
  • We zijn druk bezig geweest met het aanbrengen van enkele wijzigingen …
  • Een samenvatting van de recente updates van [bedrijf]
  • Uw [dagelijkse/wekelijkse/maandelijkse] [activiteit] samenvatting
  • Zo gaat het [vandaag/deze week/deze maand]
  • Gefeliciteerd! U stond in de top [X]% van [activiteit] voor [vandaag/deze week/deze maand]
  • Wilt u weten hoe het met anderen gaat?

Sjablonen voor emailoverzicht

Sjabloon voor emailoverzicht 1 – bedrijfsprestaties

Sjabloon voor emailoverzicht 2 – bedrijfsupdate

Sjabloon voor emailoverzicht 3 – overzicht activiteiten

Sjabloon voor emailoverzicht 4 – vergelijking met anderen

Emailoverzicht – veelgestelde vragen

Hoe vaak moet een emailoverzicht worden verzonden?

De standaardfrequentie van regelmatige roundup emails is dagelijks, wekelijks of maandelijks, afhankelijk van hoeveel informatie er is om de ontvanger op de hoogte te houden. Dit hangt ook af van de sector waarin u zich bevindt. Het vaker dan dagelijks verzenden van emailoverzichten kan als spam worden beschouwd, zelfs als er veel te delen is, terwijl minder vaak dan maandelijks kan betekenen dat u wordt vergeten.

Moeten emailoverzichten worden gepersonaliseerd?

Emailoverzichten moeten op de specifieke ontvanger zijn afgestemd, beginnend bij de naam en eventueel gevolgd door persoonlijke info en statistieken. Het idee van dit soort communicatie is om waarde te leveren in een gemakkelijk leesbaar formaat, wat zal helpen bij het opbouwen van een relatie en vertrouwen met de consument. Dit is een proces dat enorm wordt ondersteund door de personalisatie van uw berichten, waardoor de ontvangers zich meer gewaardeerd voelen.

Is het het beste om hetzelfde formaat te behouden voor mijn emailoverzichten?

Hoewel consistentie goed is, is het ook een goed idee om uw communicatie van tijd tot tijd op te frissen. Door dezelfde lay-out te behouden en dezelfde statistieken te delen, is het voor de lezer bijvoorbeeld sneller om de informatie te achterhalen die ze gewend zijn uit uw emails te halen en om updates te vergelijken. U wilt echter ook niet dat de berichten te repetitief en oud worden, dus het is belangrijk om de dingen van tijd tot tijd op te fleuren.

Free templates and a free 14-day trial?

That's right! Test LiveAgent's ticketing features, including our email templates. Save our email digests, customize them, and send them out directly from your dashboard today. With LiveAgent, fostering customer relationships is easy.

Free Trial
Terug naar sjablonen

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat u toestemming geeft om cookies te plaatsen zoals beschreven in ons privacy- en cookiebeleid .