Gratis proefperiode

Sjablonen voor FAQ-pagina’s

De consumenten van vandaag wenden zich tot selfservice-opties wanneer ze kleine problemen moeten oplossen of informatie over een product/dienst moeten vinden. Daarom is het hebben van een uitgebreide pagina met veelgestelde vragen een noodzaak voor alle bedrijven. FAQ-pagina’s zijn eigenlijk nuttig voor zowel klanten als werknemers. Ze bevrijden klanten van het onnodige gedoe om contact op te nemen met klantenondersteuning en besparen werknemers tijdverspilling door veelgestelde vragen te beantwoorden.

Waarom uw bedrijf een pagina met veelgestelde vragen nodig heeft

  • Kennisbanken met veelgestelde vragen zijn de meest gebruikte selfservice-opties die momenteel beschikbaar zijn. (Forrester)
  • 90% van de wereldwijde consumenten verwacht van merken en organisaties dat ze een online portaal voor selfservice aanbieden, terwijl 74% er eerder al een heeft gebruikt. (Microsoft)
  • 98% van de consumenten heeft een selfservice-oplossing geprobeerd, waaronder zoeken in de veelgestelde vragen van een bedrijf, het helpcenter of andere online bronnen. (Dimensionale onderzoek)
  • 39% van de millennials bekijkt eerst de veelgestelde vragen van een bedrijf als ze een vraag hebben, wat een duidelijke voorkeur geeft om zelf antwoorden te vinden. (Salesforce)
  • 59% van de consumenten en 71% van de zakelijke kopers zegt dat de beschikbaarheid van selfservice hun loyaliteit beïnvloedt. (Salesforce)
Sjablonen voor FAQ-pagina’s
Kennisbank voorbeeld

Hoe maak je een efficiënte pagina met veelgestelde vragen in 4 stappen

Sjablonen voor FAQ-pagina’s

Maak een lijst met de meest gestelde vragen. U kunt inzichten krijgen van uw klantenserviceteam om terugkerende vragen en problemen te identificeren waarmee uw klanten consequent contact met u opnemen.

Rechten

Organiseer en categoriseer uw veelgestelde vragen. Bepaal veelvoorkomende onderwerpen in uw lijst met vragen en groepeer ze op een logische manier zodat gebruikers gemakkelijk door de pagina kunnen bladeren en kunnen vinden wat ze zoeken.

Afhandeltijd

Houd de antwoorden kort en bondig. Afhankelijk van de complexiteit van de vraag, u kunt 1-2 zinnen tot 2-4 korte alinea’s gebruiken om uw antwoord te schetsen. Link naar relevante bronnen in uw kennisbank voor meer gedetailleerde informatie.

Klantenservice beoordelingen

Behoud uw veelgestelde vragen en werk inhoud bij. Pas uw pagina met veelgestelde vragen regelmatig aan naarmate uw bedrijf of product groeit en verandert om ervoor te zorgen dat de inhoud in de loop van de tijd relevant en up-to-date blijft.

FAQ-sjablonen: veelvoorkomende voorbeelden van veelgestelde vragen

Op basis van uw type bedrijf, uw branche en de specifieke behoeften van uw doelgroep, kan uw sjabloon voor veelgestelde vragen verschillende secties bevatten die verschillende onderwerpen behandelen. Ze kunnen algemene informatie, product- of servicegebruik, details over prijzen en verzending, retouren en terugbetalingen, en meer bevatten. Hieronder vindt u enkele voorbeelden van veelgestelde vragen die u kunt gebruiken wanneer u uw eigen pagina met veelgestelde vragen gaat maken.

Algemene vragen


What is [Product/ Service] and how does it work?
How much does [Product/ Service] cost?
In what countries can I use [Product/ Service]?
Which languages does [Product/ Service] support?
How does your product differ from the others?
Are there any benefits to using your product / having an account with you?
Is there a way I can learn more about your company?
Do you have a catalog?
How can I be notified about the latest promotions, new arrivals, or any ongoing sales?
What is your privacy policy?
How can I get assistance if I need it?
Do you offer live chat support?

Bestellingen


What happens after I place my order?
How do I redeem my discount/ promo code/ coupon/ reward voucher?
What is the status of my order?
How do I view my order?
What do I do if there is a problem with my order?
Will I be able to change my address after the order is confirmed?
Can I change my order after checkout?
Can I add another item to my order after checking out?
Can I cancel my order?
Why was my order canceled?
The item in my shopping cart disappeared when I tried to check out. What do I do?
What if the item I want is out of stock?
Do you restock items? Will you let me know when an item has been restocked?
Has my order shipped?
How do I track my order?
My order never arrived. What do I do?
I received defective/ incorrect/ missing items in my order. What do I do?

Mijn account


How do I create an account?
How do I edit my account information?
How do I update my address?
What do I do if I have forgotten my password or my password doesn’t work?
How do I add or delete a credit card connected to my account?
When will my credit card appear on my account?
How do I use my coupon code/ gift certificate?
My account has been suspended, how can I reactivate it?
How do I close my account?
How do I unsubscribe from your mailing list?

Betaling


Can I get a free trial before I purchase your service?
What forms of payment do you accept?
How do I pay for my order?
Can I split my payment into smaller payments?
Do you match prices if an item goes on sale after my purchase?
Which currency will I be charged in?
Do you accept international credit cards?
Do you charge sales tax on any item?
When will my credit card be charged?
I received an error when trying to make a payment. What do I do?
My purchase was denied, why do I still have a pending authorization hold on my card?

Facturering


How can I pay for your service?
What kind of pricing plans are available?
Is there a setup fee? Monthly fee? Are there any additional payments?
Will I be billed automatically each month?
When does my billing cycle start?
How do I access my billing information?
How do I upgrade/ downgrade my subscription?
I upgraded by accident, what do I do?
Is it possible to suspend my account for some time?

Verzending


What is your shipping policy?
Where do you ship?
How long does it take to ship my order?
What are my shipping charges?
Can I combine shipping on two or more orders?
Do you offer fast shipping?
Will I pay taxes for international shipping?
How can I track my package?

Retourneren / terugbetalingen


Do you accept returns?
Are returns free?
I want to return my purchase. What do I do?
Can I exchange my order instead of returning it?
How long does it take to process a return?
I’m returning an item purchased with a gift card, how does that work?
What is your refund policy?
How long does it take for me to get a refund?

Beveiliging


Is your website secure?
Do I need to set my browser to accept cookies to use your website?
How secure is [Product/ Service]?
What types of data does [Company] collect?
Does [Company] protect my personal information?
How do you protect credit card and financial information?
Where is my data stored and how are [Company’s] data centers secured?
How is my password secured?
Will you use my data to build advertising products or sell it to third parties?
Will you disclose or sell the data that I provide to you about my customers?
Do you do background checks on your employees?

Vaak gestelde vragen

Hoe maak ik veelgestelde vragen?

U kunt een sectie met veelgestelde vragen maken met behulp van LiveAgent’s uitgebreide kennisbank vanuit uw LiveAgent-account.

Werken FAQ-pagina’s?

Het maken van een veelgestelde vraag is een geweldige manier om uw kennisbank te verbeteren en klanten de antwoorden op veelgestelde vragen te bieden. Veelgestelde vragen geven uw klanten toegang tot informatie waarnaar ze op zoek zijn met een snelle zoekopdracht in plaats van een email te moeten sturen. Bovendien zijn FAQ-pagina’s een van de meest effectieve tools om productbewustzijn te creëren en verkeer te genereren.

Waarom zou ik een pagina met veelgestelde vragen hebben?

Met een pagina met veelgestelde vragen op uw website kunt u antwoorden geven op de meest voorkomende vragen die mensen hebben over uw bedrijf of product.

Ready to build your knowledge base?

LiveAgent allows you to build multiple knowledge bases with FAQs, forums, and even suggestion boxes. Try it today with our free 14-day trial. No credit card required.<br />

Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.