Gratis proefperiode

Sjablonen voor FAQ-pagina’s

De consumenten van vandaag wenden zich tot selfservice-opties wanneer ze kleine problemen moeten oplossen of informatie over een product/dienst moeten vinden. Daarom is het hebben van een uitgebreide pagina met veelgestelde vragen een noodzaak voor alle bedrijven. FAQ-pagina’s zijn eigenlijk nuttig voor zowel klanten als werknemers. Ze bevrijden klanten van het onnodige gedoe om contact op te nemen met klantenondersteuning en besparen werknemers tijdverspilling door veelgestelde vragen te beantwoorden.

Waarom uw bedrijf een pagina met veelgestelde vragen nodig heeft

  • Kennisbanken met veelgestelde vragen zijn de meest gebruikte selfservice-opties die momenteel beschikbaar zijn. (Forrester)
  • 90% van de wereldwijde consumenten verwacht van merken en organisaties dat ze een online portaal voor selfservice aanbieden, terwijl 74% er eerder al een heeft gebruikt. (Microsoft)
  • 98% van de consumenten heeft een selfservice-oplossing geprobeerd, waaronder zoeken in de veelgestelde vragen van een bedrijf, het helpcenter of andere online bronnen. (Dimensionale onderzoek)
  • 39% van de millennials bekijkt eerst de veelgestelde vragen van een bedrijf als ze een vraag hebben, wat een duidelijke voorkeur geeft om zelf antwoorden te vinden. (Salesforce)
  • 59% van de consumenten en 71% van de zakelijke kopers zegt dat de beschikbaarheid van selfservice hun loyaliteit beïnvloedt. (Salesforce)
Sjablonen voor FAQ-pagina’s
Kennisbank voorbeeld

Hoe maak je een efficiënte pagina met veelgestelde vragen in 4 stappen

Sjablonen voor FAQ-pagina’s

Maak een lijst met de meest gestelde vragen. U kunt inzichten krijgen van uw klantenserviceteam om terugkerende vragen en problemen te identificeren waarmee uw klanten consequent contact met u opnemen.

Rechten

Organiseer en categoriseer uw veelgestelde vragen. Bepaal veelvoorkomende onderwerpen in uw lijst met vragen en groepeer ze op een logische manier zodat gebruikers gemakkelijk door de pagina kunnen bladeren en kunnen vinden wat ze zoeken.

Afhandeltijd

Houd de antwoorden kort en bondig. Afhankelijk van de complexiteit van de vraag, u kunt 1-2 zinnen tot 2-4 korte alinea’s gebruiken om uw antwoord te schetsen. Link naar relevante bronnen in uw kennisbank voor meer gedetailleerde informatie.

Klantenservice beoordelingen

Behoud uw veelgestelde vragen en werk inhoud bij. Pas uw pagina met veelgestelde vragen regelmatig aan naarmate uw bedrijf of product groeit en verandert om ervoor te zorgen dat de inhoud in de loop van de tijd relevant en up-to-date blijft.

FAQ-sjablonen: veelvoorkomende voorbeelden van veelgestelde vragen

Op basis van uw type bedrijf, uw branche en de specifieke behoeften van uw doelgroep, kan uw sjabloon voor veelgestelde vragen verschillende secties bevatten die verschillende onderwerpen behandelen. Ze kunnen algemene informatie, product- of servicegebruik, details over prijzen en verzending, retouren en terugbetalingen, en meer bevatten. Hieronder vindt u enkele voorbeelden van veelgestelde vragen die u kunt gebruiken wanneer u uw eigen pagina met veelgestelde vragen gaat maken.

Algemene vragen

Bestellingen

Mijn account

Betaling

Facturering

Verzending

Retourneren / terugbetalingen

Beveiliging

Vaak gestelde vragen

Hoe maak ik veelgestelde vragen?

U kunt een sectie met veelgestelde vragen maken met behulp van LiveAgent’s uitgebreide kennisbank vanuit uw LiveAgent-account.

Werken FAQ-pagina’s?

Het maken van een veelgestelde vraag is een geweldige manier om uw kennisbank te verbeteren en klanten de antwoorden op veelgestelde vragen te bieden. Veelgestelde vragen geven uw klanten toegang tot informatie waarnaar ze op zoek zijn met een snelle zoekopdracht in plaats van een email te moeten sturen. Bovendien zijn FAQ-pagina’s een van de meest effectieve tools om productbewustzijn te creëren en verkeer te genereren.

Waarom zou ik een pagina met veelgestelde vragen hebben?

Met een pagina met veelgestelde vragen op uw website kunt u antwoorden geven op de meest voorkomende vragen die mensen hebben over uw bedrijf of product.

Ready to build your knowledge base?

LiveAgent allows you to build multiple knowledge bases with FAQs, forums, and even suggestion boxes. Try it today with our free 14-day trial. No credit card required.<br />

Free Trial

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Hoe maak ik veelgestelde vragen? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “U kunt een sectie met veelgestelde vragen maken door de uitgebreide kennisbank van LiveAgent te gebruiken vanuit uw LiveAgent-account. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Werken FAQ-pagina’s? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Het maken van een veelgestelde vraag is een geweldige manier om uw kennisbank te verbeteren en klanten de antwoorden op veelgestelde vragen te bieden. Veelgestelde vragen geven uw klanten toegang tot informatie waarnaar ze op zoek zijn met een snelle zoekopdracht in plaats van een email te moeten sturen. Bovendien zijn FAQ-pagina’s een van de meest effectieve tools om productbewustzijn te creëren en verkeer te genereren. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Waarom zou ik een pagina met veelgestelde vragen hebben? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Met een pagina met veelgestelde vragen op uw website kunt u antwoorden geven op de meest voorkomende vragen die mensen hebben over uw bedrijf of product. ” } }] }

Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.