Gratis proefperiode
  • Sjablonen
  • Gratis proefperiode emailsjablonen voor alle gelegenheden.

Gratis proefperiode emailsjablonen voor alle gelegenheden.

Iedereen die een SaaS-bedrijf runt, weet dat gebruikers van een gratis proefperiode tot de beste leads behoren die een bedrijf kan krijgen. Dat zijn de prospects die al hebben besloten om uw product te proberen, dus als u er niet in slaagt om ze om te zetten in betalende klanten, kan een lage conversieratio uw bedrijfsresultaten echt schaden. Volgens een enquête onder gemiddeld meer dan 300 SaaS-professionals, slechts 20% van de gratis proefgebruikers upgraden naar een betalend abonnement. Hieronder vindt u enkele tips voor het maken van efficiënte emails voor uw gratis proefperiode emailmarketingcampagnes, samen met 10 krachtige vervolgemailsjablonen die u kunt gebruiken om uw conversiepercentages voor uw gratis proefversie te verbeteren .

Praktische tips voor gratis proefperiode email

  • Voeg een CTA toe die de volgende stappen aanmoedigt en nieuwe gebruikers terugleidt naar het product.
  • Creëer een sense of urgency en herinner gebruikers eraan hoe lang hun gratis proefperiode nog moet duren.
  • Voeg een link toe naar uw beste zelfhulpbronnen (snelstartgids, videozelfstudie, veelgestelde vragen, enz.).
  • Verkoop voordelen, geen functies (laat gebruikers zien wat die functies kunnen doen om hun pijnpunten op te lossen).
  • Benadruk wat gebruikers zullen missen door niet te upgraden naar een betaald abonnement.
  • Personaliseer uw vervolgemails zoveel mogelijk om vertrouwen bij gebruikers op te bouwen.
  • Segmenteer uw emaillijst (actieve, semi-actieve, inactieve proefgebruikers) en pas uw emailcampagnes overeenkomstig aan.
  • Gebruik split-testen om effectievere onboarding-inhoud te creëren voor nieuwe gebruikers.
  • Overweeg om getriggerde emails te sturen op basis van gebruikersgedrag.
  • Verkort uw proefperiode (voor B2B SaaS-producten wordt aanbevolen om deze 14 dagen te houden).
  • Bied incentives aan om het succes van uw marketingstrategie voor een gratis proefperiode te verbeteren (extra korting, bonus, verlenging van de proefperiode, enz.).

10 voorbeelden van gratis proefversies van emailsjablonen

Hoewel de meeste gratis proefversiegebruikers nooit klant worden, kan zelfs een kleine verhoging van uw conversieratio resulteren in een aanzienlijke omzetstijging. In veel gevallen is een eenvoudige, goed getimede follow-up email voldoende om potentiële klanten aan te sporen om te upgraden naar een betalend abonnement. Hier zijn 10 basisvoorbeelden van gratis proefperiode emailsjablonen die u kunt gebruiken als uitgangspunt voor het maken van uw eigen gratis proefperiode emailstroom en het omzetten van meer gratis gebruikers in betalende klanten.

Email voor gratis proefversie

Proactieve email voor gratis proefversie

Email voor inchecken

De pitchemail

Email voor het verstrijken van de gratis proefperiode

Email voor kosteloze proefuitbreiding

Email met korting/speciale aanbieding

Email met gratis proeffeedback

Email van de enquête na de proefperiode (niet-geconverteerde email van de proefperiode)

Opvolgmail na de proefperiode

Bonus: geconverteerd proefperiode emailadres

Ready to put your free trial email templates to use?

LiveAgent is the most reviewed and #1 rated ticketing software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 14-day trial. No credit card required.

Free Trial

Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.