Gratis proefperiode

Informatieve emailsjablonen

Het zou vanzelfsprekend moeten zijn dat vrijwel alle emails op de één of andere manier informatief zijn. Emails worden immers meestal gebruikt om informatie van de ene partij naar de andere over te brengen. Als zodanig is het moeilijk om een ​​voorbeeld te bedenken waarin emails niet informatief zijn, vooral als het gaat om berichten die door bedrijven naar bestaande of potentiële klanten worden verzonden.

Dus wat bedoelen we dan precies met een informatieve email? Welnu, ze zijn geclassificeerd als berichten die een soort nieuws of een korte verklaring over een voortdurende en misschien unieke situatie of uitdaging delen.

Als zodanig zou de inhoud van dit soort emails niet moeten worden toegevoegd aan een emailnieuwsbrief omdat de inhoud te belangrijk is om te worden gebundeld met andere informatie of te worden begraven in een langere versie.

Informatieve email van United Airlines 2
Informatieve email van United Airlines

Wat zijn de redenen om informatieve emails te verzenden?

Er zijn bepaalde situaties die elk bedrijf moet aanpakken (zoals COVID-19). Gedurende deze tijden is het belangrijk om uw klanten en personeel te laten weten hoe uw bedrijf zal blijven opereren en welke veranderingen er kunnen optreden. Deze emails mogen geen enkele vorm van marketingcommunicatie bevatten, maar mensen eenvoudigweg geruststellen dat hun gegevens, bestellingen of abonnementen bijvoorbeeld allemaal veilig zijn. De bedoeling van deze emails is om uw klanten simpelweg het beste te wensen, zonder enige vorm van verkooppraatje. Kortom, het gaat erom een ​​goede relatie met de klant te onderhouden door hem te informeren over wat er gezegd moet worden.

Het andere type informatieve email is gericht op bedrijfsspecifiek nieuws. Deze emails kunnen updates van het beleid, de bedrijfsstructuur of een koerswijziging bevatten. Deze nieuwe benaderingen kunnen het resultaat zijn van feedback van klanten. Daarom moeten uw klanten direct worden geïnformeerd en bedankt voor hun inbreng via een persoonlijk bericht van u. Dit helpt ook bij het opbouwen van klantenloyaliteit en vertrouwen door te laten zien dat de mening van uw klanten zeer gewaardeerd wordt.

Informatieve emailsjablonen
De universiteit van Hawaii Pacific stuurt een informatieve email naar alumni over het leerplan van de universiteit tijdens de COVID-19-pandemie

Informatieve onderwerpregels voor email

  • Een opmerking voor onze gewaardeerde leden van de [merk/product/dienst] gemeenschap
  • Maak u geen zorgen, we staan ​​voor u klaar
  • Hier is hoe [bedrijf] helpt in tijden van nood
  • Wat we doen om een ​​ononderbroken service te bieden
  • Kijken naar de toekomst …
  • Dit is waar [bedrijfsnaam] naartoe gaat. Komt u met ons mee?

Informatieve sjablonen

Informatief emailsjabloon 1 – verklaring die geruststelling geeft

Informatief emailsjabloon 2 – voor een update in tijden van crisis

Informatief emailsjabloon 3 – korte bedrijfsverklaring

Informatieve emails – Veelgestelde vragen

Hoe lang moet een informatieve email zijn?

Open email

Informatieve emails moeten korte verklaringen zijn waarin de huidige situatie wordt belicht en hoe het bedrijf ermee zal omgaan. Daarom moeten deze emails relatief kort zijn met een samenvatting van de belangrijke details binnen 3 tot 5 alinea’s die alleen uit meerdere regels tekst bestaan.

Moeten informatieve emails marketingelementen bevatten?

Geopende email met waardering en cadeau

Het korte antwoord op deze vraag is nee. Er is een tijd en een plaats voor marketing en dit is er zeker niet één van. Als de informatieve email over een crisis of moeilijke situatie gaat, is dit vooral het geval.

Informatieve emails zijn puur bedoeld om klanten gerust te stellen, hen het beste te wensen en hen te laten weten welke gevolgen veranderingen in onzekere tijden voor hen kunnen hebben.

Hoe vaak kunnen informatieve emails worden verzonden?

Stop de tijd

Dit hangt er echt van af hoeveel crisissen of belangrijke gebeurtenissen er daadwerkelijk plaatsvinden. Als een bepaalde situatie zich lange tijd voordoet, kan de informatieve email evolueren naar een regelmatig verzonden email met updates. Die korte uitspraken moeten echter echt worden gereserveerd voor de belangrijkste, zeldzame gelegenheden, anders worden ze te genormaliseerd om de gewenste impact te hebben.

Free 14-day trial. No credit card required.

Save our informative email templates as canned messages, predefined answers, or as email templates.

Free Trial
Terug naar sjablonen

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat u toestemming geeft om cookies te plaatsen zoals beschreven in ons privacy- en cookiebeleid .