Gratis proefperiode

Marketingemailsjablonen

Het aantal wereldwijde emailgebruikers bedroeg in 2019 3,9 miljard en zal in 2024 groeien tot 4,48 miljard gebruikers, volgens Statista. Dat is de reden waarom bedrijven steeds meer uitgeven aan emailmarketing en deze gebruiken om prospects aan te trekken, bestaande klanten te behouden, verhoog de omzet en versnel de ROI. Effectieve emailmarketingcampagnes kunnen het allemaal. Omdat het een van de meest kosteneffectieve en conversierijke vormen van digitale marketing is, wordt verwacht dat de wereldwijde uitgaven voor emailmarketing de komende jaren verder zullen toenemen. Bekijk meer redenen waarom je aandacht moet besteden aan e-mailmarketing en laat je inspireren met onze 10 sjablonen voor het maken van marketingemail.

Waarom emailmarketing essentieel is voor uw bedrijf

Of u nu meer klanten wilt werven of uw relatie met bestaande klanten wilt versterken, e-mailmarketing kan u helpen uw doelgroep te bereiken direct en drijft zaken. Bekijk de volgende statistieken die bewijzen dat emailmarketing een waardevol hulpmiddel is voor bedrijven van elke omvang en elke sector :

  • Voor elke €1 die u uitgeeft aan emailmarketing, kunt u een gemiddeld rendement van €0,38 verwachten
  • 80% van de zakelijke professionals is het ermee eens dat emailmarketing de werving en het behoud van klanten stimuleert.
  • Email heeft hogere conversiepercentages dan de resultaten van sociale media en zoekmachines samen.
  • 72% van de consumenten geeft de voorkeur aan email als bron van zakelijke communicatie.
  • 61% van de consumenten vindt het leuk om wekelijks promotionele emails te ontvangen, terwijl 38% zou willen dat emails nog vaker komen.
  • 88% van de smartphonegebruikers checkt actief email op hun telefoon. Dit maakt het populairder dan elke andere app voor zowel iPhones als Androids.
Emailmarketing in LiveAgent
Emailmarketing in LiveAgent

10 emailsjablonen voor marketing

Uit een rapport van McKinsey Global Institute blijkt dat de gemiddelde interactiewerker besteedt naar schatting 28% van de werkweek aan het beheren van email, wat bijna een derde van hun werktijd is. Een van de manieren om die tijd te verkorten, is door kant-en-klare emailsjablonen te gebruiken. Hier zijn 10 standaard emailsjablonen (gebaseerd op de soorten e-mails die marketeers waarschijnlijk herhaaldelijk zullen verzenden) die u als startpunt kunt gebruiken en aanpassen voor uw eigen marketingcampagnes en uitgaande marketingcommunicatie.

sjabloon voor marketingemail voor klantenwelkomst

Email nieuwsbriefabonnement

Email voor hernieuwde klantenbetrokkenheid

Emailadres voor het verlaten van winkelwagen

Emailadres account annuleren

Email met aankondiging van webinar

Email voor product-/service-update

Emailsjabloon voor co-marketingpartnerschap

Email met pitch van gastblogpost

Email voor afwijzing van gastblogpost

Ready to test our email marketing templates?

LiveAgent is the most reviewed and #1 rated help desk software for small and medium-sized businesses. Try it today with our free 14-day trial. No credit card required.

Free Trial

Marketingemailsjablonen – Veelgestelde vragen

Is emailmarketing nog relevant?

Emailmarketing is nog steeds een krachtige tool die kan worden gebruikt om uw bedrijf of organisatie te promoten. Het is een betaalbare manier om contact te houden met klanten en klanten, en biedt een snelle en gemakkelijke manier om klantenloyaliteit op te bouwen.

Wat is de optimale lengte van een marketingmail?

Marketingemails moeten kort en to the point zijn. Je weet nooit hoeveel tijd je klant heeft om het te lezen, dus het is belangrijk om het kort te houden. De optimale lengte van een emailbericht is tussen de 4 en 6 zinnen, doorgaans minder dan 200 woorden.

Waarom zou u marketingemailsjablonen gebruiken?

Het gebruik van marketingsjablonen bespaart tijd en moeite wanneer u dezelfde wijzigingen in een marketingbericht wilt aanbrengen als onderdeel van uw gebruikelijke workflow.

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Waarom zou u marketingemailsjablonen gebruiken? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Het gebruik van marketingsjablonen bespaart tijd en moeite wanneer u dezelfde wijzigingen in een marketingbericht wilt aanbrengen als onderdeel van uw gebruikelijke workflow. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Is emailmarketing nog relevant? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Emailmarketing is nog steeds een krachtige tool die kan worden gebruikt om uw bedrijf of organisatie te promoten. Het is een betaalbare manier om contact te houden met klanten en klanten, en biedt een snelle en gemakkelijke manier om klantenloyaliteit op te bouwen. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Wat is de optimale lengte van een marketingmail? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Marketingemails moeten kort en to the point zijn. U weet nooit hoeveel tijd je klant heeft om het te lezen, dus het is belangrijk om het kort te houden. De optimale lengte van een emailbericht is tussen de 4 en 6 zinnen, doorgaans minder dan 200 woorden. ” } }] }

Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.