Gratis proefperiode

Marketingemailsjablonen

Het aantal wereldwijde emailgebruikers bedroeg in 2019 3,9 miljard en zal in 2024 groeien tot 4,48 miljard gebruikers, volgens Statista. Dat is de reden waarom bedrijven steeds meer uitgeven aan emailmarketing en deze gebruiken om prospects aan te trekken, bestaande klanten te behouden, verhoog de omzet en versnel de ROI. Effectieve emailmarketingcampagnes kunnen het allemaal. Omdat het een van de meest kosteneffectieve en conversierijke vormen van digitale marketing is, wordt verwacht dat de wereldwijde uitgaven voor emailmarketing de komende jaren verder zullen toenemen. Bekijk meer redenen waarom je aandacht moet besteden aan e-mailmarketing en laat je inspireren met onze 10 sjablonen voor het maken van marketingemail.

Waarom emailmarketing essentieel is voor uw bedrijf

Of u nu meer klanten wilt werven of uw relatie met bestaande klanten wilt versterken, e-mailmarketing kan u helpen uw doelgroep te bereiken direct en drijft zaken. Bekijk de volgende statistieken die bewijzen dat emailmarketing een waardevol hulpmiddel is voor bedrijven van elke omvang en elke sector :

  • Voor elke €1 die u uitgeeft aan emailmarketing, kunt u een gemiddeld rendement van €0,38 verwachten
  • 80% van de zakelijke professionals is het ermee eens dat emailmarketing de werving en het behoud van klanten stimuleert.
  • Email heeft hogere conversiepercentages dan de resultaten van sociale media en zoekmachines samen.
  • 72% van de consumenten geeft de voorkeur aan email als bron van zakelijke communicatie.
  • 61% van de consumenten vindt het leuk om wekelijks promotionele emails te ontvangen, terwijl 38% zou willen dat emails nog vaker komen.
  • 88% van de smartphonegebruikers checkt actief email op hun telefoon. Dit maakt het populairder dan elke andere app voor zowel iPhones als Androids.
Emailmarketing in LiveAgent
Emailmarketing in LiveAgent

10 emailsjablonen voor marketing

Uit een rapport van McKinsey Global Institute blijkt dat de gemiddelde interactiewerker besteedt naar schatting 28% van de werkweek aan het beheren van email, wat bijna een derde van hun werktijd is. Een van de manieren om die tijd te verkorten, is door kant-en-klare emailsjablonen te gebruiken. Hier zijn 10 standaard emailsjablonen (gebaseerd op de soorten e-mails die marketeers waarschijnlijk herhaaldelijk zullen verzenden) die u als startpunt kunt gebruiken en aanpassen voor uw eigen marketingcampagnes en uitgaande marketingcommunicatie.

sjabloon voor marketingemail voor klantenwelkomst


Hi [NAME],

We’re excited to welcome you to the [Brand] family!

Every single one of us is here to make sure you’re happy with [Product]. Firstly, let’s make sure your account is set up properly.

Watching our Onboarding Tutorial will help you familiarize yourself with [product]. It covers how to complete your set up process, key features of your account, plus some handy tips and tricks.

Onboarding Tutorial Video

If you need any help at all, drop us a line anytime at (email) or Tweet us @brandname We’ll be more than happy to lend a hand!

Until next time,
[YOUR SIGNATURE]

Email nieuwsbriefabonnement


Hi [NAME],

Thank you for subscribing to [Brand’s] Weekly Newsletter!

By signing up for our newsletter, each week you’ll be the first to hear about our [updates/ news/ hot deals/ events/ webinars] and receive exclusive content straight to your inbox.

Want more? Follow us on Facebook and Twitter to get your daily dose of advice, helpful tips, and industry trends.

Best,
[YOUR SIGNATURE]

To ensure that our messages arrive (and don’t go to your junk or bulk email folders), please add (email) to your address book.

Email voor hernieuwde klantenbetrokkenheid


Hey there!
I noticed you haven’t logged into your account in quite some time, so I just wanted to take a moment to check in with you and see if there’s anything I can help you with.
Feel free to continue working on your account at www.companywebsite.com and please reach out to me if I can be of any assistance.
If you need a refresher on how [Product/ Service] works, check out our quick user guide.
Hope to see you back again soon,
[YOUR SIGNATURE]

Emailadres voor het verlaten van winkelwagen


Hey [NAME],

We noticed that you left a few items in your shopping cart. We’re low on stock, so they could sell out quickly! But don’t worry, it’s not too late yet. Here’s what you wanted to get:

Item 1
Item 2
Item 3

Click this link to get back to where you left off and complete your purchase: customer’s cart

Thanks for shopping with [Brand]! If you have any questions or issues during the checkout process, we’re always here to help.

Best,
[YOUR SIGNATURE]

Emailadres account annuleren


[NAME],

We’re sorry to see you go! 🙁 Your current subscription will remain active until [Date]. We’ll automatically downgrade you to a free account after that date, but you’ll always be able to access your account.

If you’d like to reactivate your account, simply click the button below:

Reactivate My Account

If you have any questions, feel free to reach out to us at any time.

We’ll miss you!
[YOUR SIGNATURE]

Email met aankondiging van webinar


Hi [NAME],

Join us for a live webinar on [Date/ Time] to find out the most effective ways to [details on what the webinar is about]. Together with our Head of Marketing, [Name], we’re going to squeeze in as much practical info as we can under 60 minutes. You won’t want to miss this! Here’s what we’ll cover:

How you can […]
Best practices on […]
Simple strategies to improve […]

[Save Your Seat]

If you register today, we’ll send you the recording of the webinar as an added bonus for free.

See you there!
[YOUR SIGNATURE]

Email voor product-/service-update


Hi [NAME],

This summer has started quite productively for [Company] as we’ve been working hard on a few long-awaited updates to [Product] that make it stronger, faster, and more useful to you. The updates are now live and you can read more about them on our blog: blog post link

Here are our top 3 features from the past 3 months:

Feature 1 (From now on you can …)
Feature 2 (We’ve added …)
Feature 3 (The tool now supports …)

We’d love to hear your thoughts on our latest updates – which one of them have you tried already? And as always, let us know if there’s anything we can do to make your experience with [Company] better.

Best Regards,
[YOUR SIGNATURE]

Emailsjabloon voor co-marketingpartnerschap


Hi [Name] ,

I run co-marketing partnerships at [your company], a [what your company does] that’s recognized for [what your company is recognized for]. We have an audience of [audience persona and audience size] that has shown interest in [what their company does].

My team focuses on partnerships with companies like yours – we’ve also worked with [examples of other companies you’ve worked with]. I believe there’s an opportunity for us to partner on [asset you’d like to partner on] to [end goal you’d like to achieve].

Would you be interested in talking about partnership opportunities between [their company] and [your company]? If you’re not the best person to continue a conversation with, would you mind introducing me to someone I could speak with?

Looking forward to hearing from you,
[YOUR SIGNATURE]

Email met pitch van gastblogpost


Hi [NAME],

I’ve been a subscriber and a big fan of [Blog Name] for some time now – and I’ve especially enjoyed reading one of your recent posts about [details of a blog post]. I noticed there was no article covering [the aspect they haven’t covered]. So, I thought I’d write a draft and see if you would be interested in publishing it on your blog.

Please find the draft attached. Does this sound like something that would be suitable for your readers? If you’re interested in publishing it, I would be excited to see it go up! If you’d like me to make any revisions, I can do that too.

Looking forward to your feedback,
[YOUR SIGNATURE]

Email voor afwijzing van gastblogpost


Hi [NAME],

Thank you for sending over the article on [article topic]. However, I will have to pass on this piece because it doesn’t completely meet our guidelines for guest posts. Besides, we already have a couple of articles about this topic, you can check them out here: links to previous posts.

However, I’m open to another pitch from you in the future. If you have any questions about our guest post guidelines, don’t hesitate to reach out.

Thanks again and hope to hear from you soon,
[YOUR SIGNATURE]

Ready to test our email marketing templates?

LiveAgent is the most reviewed and #1 rated help desk software for small and medium-sized businesses. Try it today with our free 14-day trial. No credit card required.

Marketingemailsjablonen – Veelgestelde vragen

Is emailmarketing nog relevant?

Emailmarketing is nog steeds een krachtige tool die kan worden gebruikt om uw bedrijf of organisatie te promoten. Het is een betaalbare manier om contact te houden met klanten en klanten, en biedt een snelle en gemakkelijke manier om klantenloyaliteit op te bouwen.

Wat is de optimale lengte van een marketingmail?

Marketingemails moeten kort en to the point zijn. Je weet nooit hoeveel tijd je klant heeft om het te lezen, dus het is belangrijk om het kort te houden. De optimale lengte van een emailbericht is tussen de 4 en 6 zinnen, doorgaans minder dan 200 woorden.

Waarom zou u marketingemailsjablonen gebruiken?

Het gebruik van marketingsjablonen bespaart tijd en moeite wanneer u dezelfde wijzigingen in een marketingbericht wilt aanbrengen als onderdeel van uw gebruikelijke workflow.

Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.