Gratis proefperiode
  • Sjablonen
  • Nieuwe emailsjablonen voor blogberichten

Nieuwe emailsjablonen voor blogberichten

Het is een uitdaging om regelmatig waardevolle blogberichten te schrijven terwijl u uw klanten geïnteresseerd en betrokken houdt bij uw bedrijf. Maar het is nog een hele uitdaging om uw publiek daadwerkelijk te informeren dat er een nieuw blogbericht op uw website is gepubliceerd.

Natuurlijk kunnen er mensen zijn die meldingen voor nieuwe blogberichten instellen, terwijl anderen eraan denken om om de dag, week of maand terug te komen.

Maar anderen ontvangen misschien liever meldingen via email omdat ze uw blog niet regelmatig bekijken. De meeste mensen hebben het simpelweg te druk of vergeten af ​​en toe uw blog te bezoeken en zullen uw laatste berichten dus niet lezen. En dit is waar emails met nieuwe blogberichten handig kunnen zijn.

Een nieuwe artikelaankondiging van The Economist
Een nieuw blogbericht van The Economist

Wat is precies een email met een nieuw blogbericht?

Eén van de meest efficiënte manieren om uw lezers op de hoogte te stellen van nieuwe blogberichten, is door ze een voorproefje of fragment van het artikel via email te sturen. Dit is wat wordt bedoeld met een email met een nieuwe blogbericht en het doel ervan is om uw abonnees op de hoogte te brengen van nieuwe artikels.

Het doel van deze email is om uw abonnees te verleiden de volledige blogberichten te lezen zodat ze met uw bedrijf in contact kunnen komen door op “lees meer” te klikken of zich aan te melden voor een gratis proefperiode.

U kunt dit doen door een nieuw blogbericht te sturen dat:

  • De ontvanger nieuwsgierig maakt naar het onderwerp van het artikel
  • Beschrijft hoe het blogbericht de lezer helpt zijn doelen te bereiken of een specifiek probleem op te lossen

  • Een duidelijke call-to-action bevat (CTA) die linkt naar de volledige publicatie
Sjabloon voor nieuwe blogberichten in Mailchimp

Onderwerpregels voor email met nieuwe blogberichten

  • U bent niet de enige die worstelt met [pijnpunt] …
  • Bent u het beu om niet de gewenste resultaten te krijgen? Wij zijn hier om te helpen
  • Mis deze geweldige tips niet om [doelstelling] te bereiken!
  • Hebt u deze truc gehoord voor [taak]?
  • Sta open om erachter te komen hoe u [doelstelling] kunt bereiken
  • Hebt u geen tijd voor [taak]? Deze [X] tips zullen helpen.

Emailsjablonen voor nieuwe blogberichten

Emailsjabloon voor een nieuw blogbericht 1 – empathisch over een pijnpunt

Emailsjabloon voor een nieuw blogbericht 2 – nieuwsgierigheid opwekken

Emailsjabloon voor een nieuw blogbericht 3 – hoe een bepaald doel te bereiken

Vaak gestelde vragen

Is het het beste om het hele nieuwe blogbericht op te nemen in de email?

Sommige auteurs sturen het hele blogbericht in de email, maar dit is niet de beste strategie. Dit geldt met name als uw bedrijfsdoelstellingen meer verkeer naar uw website genereren en/of lezers aan uw marketinglijsten toevoegen in plaats van dat zoveel mogelijk mensen kunnen lezen wat u heeft geschreven. In plaats daarvan zou een voorproefje of een fragment ervoor moeten zorgen dat de ontvanger het volledige artikel op uw website wil lezen.

Hoe vaak moet ik emails met nieuwe blogberichten sturen?

U kunt het beste een bericht sturen om uw gebruikers te informeren telkens wanneer u een nieuwe blogpost publiceert. Dit leidt tot de volgende vraag: hoe vaak moet u een nieuwe blogpost op uw website plaatsen. Het antwoord daarop hangt natuurlijk van veel factoren af zoals hoeveel tijd u hebt om te schrijven en hoeveel nieuw materiaal u moet bespreken.

Het meest cruciale aspect is echter om de publicatie van uw nieuwe blogberichten op een consistente basis te plannen. Door dit te doen, blijft u niet alleen op de hoogte van het schrijven van nieuwe inhoud, maar wat nog belangrijker is, kan helpen om een ​​vertrouwde gewoonte voor uw lezers te vormen en vertrouwen in uw merk op te bouwen.

Moet de email met een nieuw blogbericht platte tekst of HTML zijn?

Een email met een nieuw blogbericht hoeft niet per se speciale elementen te bevatten die HTML-codering vereisen. Als het doel van uw email is om mensen naar uw website te leiden waar ze een volledige publicatie kunnen lezen, dan kan de tekst net zo eenvoudig zijn als alleen de tekst die beschrijft waar het blogbericht over gaat (en een link ernaar).

Aangezien u de ontvanger echter wilt aanmoedigen om de gewenste actie te ondernemen door uw website te bezoeken om de volledige blog te lezen, is het misschien een beter idee om de email zo visueel aantrekkelijk mogelijk te maken door HTML-elementen zoals afbeeldingen, kleuren en diverse andere opmaakopties toe te voegen.

Discover all that LiveAgent has to offer

Take advantage of our free 14-day trial! No credit card required, and you'll have access to all of our advanced features like live chat, email templates, ticketing, call center, social media integrations, and more.

Free Trial
Terug naar sjablonen

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat u toestemming geeft om cookies te plaatsen zoals beschreven in ons privacy- en cookiebeleid .