Gratis proefperiode
  • Sjablonen
  • Sjablonen voor vragen over sociale media-evenementen

Sjablonen voor vragen over sociale media-evenementen

Wanneer u van plan bent een evenement te houden, of het nu een online conferentie of een netwerksessie is, hangt het succes dat u zult behalen sterk af van hoe effectief uw promotiecampagne is.

Evenementen kunnen hun doel alleen bereiken als ze erin slagen de potentiële bezoekers aan te trekken waarop ze zich richten. Er is echter meer nodig dan alleen een evenement op sociale media maken, een beschrijving toevoegen en gebruikers uitnodigen.

U moet uw evenement actief promoten, communiceren met potentiële deelnemers door middel van regelmatige updates en vragen over het evenement beantwoorden in zowel directe berichten als openbare opmerkingen.

Sjablonen voor vragen over sociale media-evenementen
Reageer rechtstreeks op Instagram-vermeldingen en opmerkingen vanuit LiveAgent

Wat is een sociaal media-evenement?

Een social media-evenement is een nuttige marketingoptie die wordt aangeboden door platforms zoals Facebook en LinkedIn. Het wordt gebruikt om informatie te communiceren over een aankomend evenement, zoals een beurs, feest, cursus of een ander evenement. Social media-evenementen staan hoog in het vaandel omdat ze uw publiek op een niet-opdringerige manier informeren over het aanstaande evenement. Uw doelgroep kan de evenementpagina bekijken, meer te weten komen over wat je organiseert en beslissen of het iets is waaraan ze willen deelnemen.

Vragen over sociale media-evenementen beantwoorden sjabloonideeën

Sjabloon voor vragen over sociale media-evenementen 1

Sjabloon 2 voor vragen over sociale media-evenementen

Sjabloon 3 voor vragen over sociale media-evenementen

Vragensjabloon voor sociale media-evenementen 4

Vragensjabloon voor sociale media-evenementen – een bericht van een potentiële spreker beantwoorden 1

Vragensjabloon voor sociale media-evenementen – een bericht van een potentiële spreker beantwoorden 2

Vragensjabloon voor sociale media-evenementen – een bericht van een potentiële sponsor beantwoorden

Algemene aspecten van het organiseren van evenementen op sociale media

  1. Kies het sociale netwerk waarop u uw evenement wilt promoten. Niet alle platforms dienen hetzelfde doel en niet alle doelgroepen zijn actief op dezelfde sociale mediakanalen.
  2. Investeer in advertenties op sociale media. Promoot uw evenement en vergroot het bereik. Door te adverteren op sociale netwerken kunt u meer mensen bereiken door het promoten van uw profiel, de evenementpagina of het targeten van de doelgroep die u wilt bereiken met segmentatie. Om de beste resultaten te behalen, hebt u veel opties om uit te kiezen.
  3. Optimaliseer uw profielen. Gebruik alle bronnen die voor u beschikbaar zijn, inclusief uw sociale-mediaprofielen. Wijzig de kopteksten en plaats een link naar het evenement op uw bedrijfsprofiel. Vergeet het niet te pinnen! Door dit te doen, zal evenementinformatie het eerste zijn dat gebruikers zien die uw profiel bezoeken, en kunt u alle details over het evenement aan een breder publiek presenteren.

Reactiesjablonen voor vragen over sociale media-evenementen – Veelgestelde vragen

Mail loop

Het korte antwoord is ja. Mensen hebben niet de neiging om dingen aandachtig te lezen op internet. Ze bladeren of scannen meestal alleen de inhoud die ze zien en missen vaak veel belangrijke informatie. Door dingen te herhalen, zullen mensen minder snel belangrijke informatie over gebeurtenissen missen. Het opnemen van de tijd, datum en een link naar een evenement garandeert echter nog steeds niet dat u geen berichten ontvangt waarin wordt gevraagd waar en wanneer een bepaald evenement plaatsvindt, dus wees geduldig!

Afhandeltijd

Alle berichten die van klanten komen, moeten zeer snel worden beantwoord. Snelheid is van vitaal belang als het gaat om evenementgerelateerde vragen, omdat ze een vaste startdatum hebben. U kunt bijvoorbeeld het beantwoorden van een vraag over een evenement dat de volgende dag plaatsvindt niet uitstellen. Zorg er daarom voor dat medewerkers van de klantenservice die berichten op sociale media afhandelen, de antwoorden op de meest gestelde vragen kennen, zodat ze directe berichten binnen enkele minuten kunnen beantwoorden.

Kan ik bezoekers van evenementen vragen mijn zakelijke sociale media-account te volgen?

Duim omhoog icoon en een chatballon

We raden u af om bezoekers van Facebook/LinkedIn-evenementen te vragen om uw bedrijfspagina leuk te vinden of te volgen voordat ze deelnemen aan een conferentie, concert of netwerksessie, enz. U kunt dit tijdens of na het evenement doen, maar doe het niet terwijl u stilstaat het uitwisselen van berichten met betrekking tot het evenement. Denk er eens over na: als iemand voldoende geïnteresseerd is in uw evenement om u een bericht te sturen met aanvullende vragen, verander die interactie dan niet in een poging om uw sociale media-account te promoten. Geef gewoon snel antwoord, help ze en probeer ervoor te zorgen dat ze op het evenement verschijnen. Als u het goed speelt, zullen ze uw profiel “leuk vinden” zonder dat ze daarom worden gevraagd.

Ready to try our social media event templates?

Try our free 14-day trial today and put our templates to the test with our Instagram, Facebook, and Twitter integrations. No credit card required.

Free Trial

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Moet ik in elk antwoord een link naar een evenement, tijd en datum opnemen? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Het korte antwoord is ja. Mensen hebben niet de neiging om dingen aandachtig te lezen op internet. Ze bladeren of scannen meestal alleen de inhoud die ze zien en missen vaak veel belangrijke informatie. Door dingen te herhalen, zullen mensen minder snel belangrijke gebeurtenisinformatie missen .” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hoe snel moet ik vragen beantwoorden met betrekking tot sociale media-evenementen? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Alle berichten die van klanten komen, moeten zeer snel worden beantwoord. Snelheid is van vitaal belang als het gaat om evenementgerelateerde vragen, omdat ze een vaste startdatum hebben. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Kan ik bezoekers van evenementen vragen om mijn zakelijke sociale media-account te volgen? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “We raden u af om bezoekers van Facebook/LinkedIn-evenementen te vragen om uw bedrijfspagina leuk te vinden of te volgen voordat ze deelnemen aan een conferentie, concert of netwerksessie, enz. U kunt dit tijdens of na het evenement doen, maar doe het niet terwijl u stilstaat het uitwisselen van berichten met betrekking tot het evenement. ” } }] }

Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.