Een verificatie-email is een essentieel onderdeel van het verifiëren van de identiteit van klanten in de digitale wereld. Ontdek hoe u uw verificatie-emails kort, duidelijk en effectief kunt maken en wat het belang is van eenvoudige opmaak en platte tekst in uw e-mailsjablonen.
Elke organisatie die actief is in de digitale wereld moet de identiteit van haar gebruikers of klanten verifiëren. Als uw mensen niet persoonlijk op kantoor kunt ontmoeten, hun identiteitsbewijs kunt controleren of ze niet kunt vragen om papieren te ondertekenen, moet u andere middelen gebruiken om te controleren of de informatie die ze delen correct is en of hun uitvindingen echt zijn. Dit geldt met name wanneer u een klantenportaal beheert.
Dus hoe kunt u controleren of uw klanten zijn wie ze zeggen dat ze zijn? Een manier om dit te doen is door een verificatie email te sturen.
Een verificatiebericht is een soort email die naar een gebruiker of een klant wordt gestuurd nadat deze een bepaalde actie heeft ondernomen. Deze actie kan het aanmaken van een account zijn, het aanmelden voor een nieuwsbrief, stemmen in een wedstrijd of het aanmaken van een supportticket.
Een verificatie email moet een gebruiker informeren dat hij zijn actie moet bevestigen. Ze kunnen dit doen door op een link of een knop in een e-mail te klikken, of door een code in te voeren die via een speciale website naar hen is verzonden.
Verificatie-emails vormen de kern van elke gezonde ticketdatabank. Als er een actie is waarvoor gebruikers of klanten hun emailadres of telefoonnummer moeten opgeven, moet deze worden gevolgd door een verificatie-email.
Vereisen dat gebruikers een accountbevestiging doorlopen, helpt het aantal niet-geverifieerde spamaccounts te verminderen. Het maakt het ook gemakkelijker voor uw marketingteam om met gebruikers of klanten te communiceren.
Bovendien is verificatie nuttig voor gebruikers zelf, omdat het de kans verkleint dat ze een account aanmaken met een onjuist of oud emailadres waar ze geen toegang meer toe hebben.
Als het gaat om het beheren van een klantenportaal, moet u er ook voor zorgen dat alle accounts die worden gebruikt om toegang te krijgen, geldig zijn en eigendom zijn van uw klanten of gebruikers.
You registered an account on [customer portal], before being able to use your account you need to verify that this is your email address by clicking here: [link]
Kind Regards, [company]
We just need to verify your email address before you can access [customer portal].
Verify your email address [verification link]
Thanks! – The [company] team
You’re almost ready to start enjoying [customer portal].
Simply click the big [color] button below to verify your email address.
[button]
Are you ready to gain access to all of the assets we prepared for clients of [company]?
First, you must complete your registration by clicking on the button below:
[button]
This link will verify your email address, and then you’ll officially be a part of the [customer portal] community.
See you there!
Best regards, the [company] team
Thanks for getting started with our [customer portal]!
We need a little more information to complete your registration, including a confirmation of your email address.
Click below to confirm your email address:
[link]
If you have problems, please paste the above URL into your web browser.
Your verification code is [code].
Enter this code in our [website or app] to activate your [customer portal] account.
Click here [open code in app] to open the [app/portal landing page].
If you have any questions, send us an email [email to your support team].
We’re glad you’re here!
The [company] team
The [customer portal] offers all of the information you need to get the most out of our [product/service]] and much more.
To access your account, click on the big [color] button:
[Button]
Once again – thank you for joining our [customer portal] family!
Ready to put our verification email templates to use?
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated ticketing software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 30-day trial. No credit card required.
Het is het beste om verificatie-emails te sturen direct nadat een gebruiker een klantenportaalaccount heeft gemaakt, zodat ze kunnen doorgaan met het aanmeldingsproces en zo snel mogelijk toegang kunnen krijgen tot de portaal. Als een gebruiker bijvoorbeeld een account aanmaakt met zijn emailadres, ontvangt hij of zij meteen een verificatie-email, zodat hij deze kan bevestigen en de volgende stappen kan ondernemen.
Een verificatie-email moet heel kort en duidelijk zijn. Ze mogen slechts drie tot vier regels tekst zijn. Informeer de gebruiker wat ze moeten doen om door te gaan met het aanmaken van hun klantenportaalaccount. Gebruik eenvoudige taal. Als een ontvanger een bepaalde actie moet ondernemen, moet hij precies weten wat er van hem wordt verwacht.
Er is een groot verschil tussen een platte tekst email en een HTML email. Emails met platte tekst bevatten alleen tekst zonder speciale opmaak. Met emails met platte tekst kunt u ook eenvoudige afbeeldingen of gifs in de emailkopie insluiten. Aan de andere kant bevat een HTML-versie afbeeldingen, kleuren en andere tekstopmaakopties. De juiste keuze hangt af van uw emailmarketingstrategie, branding, stijlgids en andere factoren. Over het algemeen zouden verificatie-emails ongelooflijk eenvoudig moeten zijn, dus het gebruik van een email zonder opmaak is meestal een goed idee.
Emailsjabloon voor feedbackverzoek
Efficient email templates are crucial for the success of email marketing, which continues to be a powerful marketing tool. LiveAgent offers good options for businesses looking to automate marketing and support services. The article discusses the importance of surveys in a marketing strategy and provides templates for various types of emails which can improve customer relations and increase website traffic. After signing up for LiveAgent, a message with login information will be sent to your email address. The website uses cookies with your consent as described in their privacy and cookie policy.
Emailsjablonen voor klantenwaardering
Efficiënte e-mailsjablonen zijn cruciaal voor succesvolle e-mailmarketing. LiveAgent biedt sjablonen voor verlengingsmails en acquisitie-mails om een e-maillijst op te bouwen en e-mailautomatisering te verbeteren. Voor effectieve verkoopmails moet de boodschap worden afgestemd op de behoeften van de klant en een duidelijke oproep tot actie bevatten. Andere tips voor emailmarketing zijn onder meer het schoonmaken van de database en het versturen van nieuwsbrieven. LiveAgent biedt verschillende functies voor klantenservice- en callcentersoftware, evenals e-mailbeheersoftware.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team