Gratis proefperiode

Verificatie emailsjablonen

Elke organisatie die actief is in de digitale wereld moet de identiteit van haar gebruikers of klanten verifiëren. Als uw mensen niet persoonlijk op kantoor kunt ontmoeten, hun identiteitsbewijs kunt controleren of ze niet kunt vragen om papieren te ondertekenen, moet u andere middelen gebruiken om te controleren of de informatie die ze delen correct is en of hun uitvindingen echt zijn. Dit geldt met name wanneer u een klantenportaal beheert.

Dus hoe kunt u controleren of uw klanten zijn wie ze zeggen dat ze zijn? Een manier om dit te doen is door een verificatie email te sturen.

Wat is een verificatie email? Waarom is het belangrijk?

Een verificatiebericht is een soort email die naar een gebruiker of een klant wordt gestuurd nadat deze een bepaalde actie heeft ondernomen. Deze actie kan het aanmaken van een account zijn, het aanmelden voor een nieuwsbrief, stemmen in een wedstrijd of het aanmaken van een supportticket.

Een verificatie email moet een gebruiker informeren dat hij zijn actie moet bevestigen. Ze kunnen dit doen door op een link of een knop in een e-mail te klikken, of door een code in te voeren die via een speciale website naar hen is verzonden.

Verificatie emails vormen de kern van elke gezonde ticketdatabank. Als er een actie is waarbij gebruikers of klanten hun emailadres of telefoonnummer moeten opgeven, moet deze worden gevolgd door een verificatie email.

ring verificatie email
Voorbeeld van verificatie email, met dank aan Ring

Door gebruikers te verplichten hun gegevens te bevestigen, wordt het aantal niet-geverifieerde spamaccounts verminderd. Het maakt het ook gemakkelijker voor uw marketingteam om met gebruikers of klanten te communiceren.

Bovendien is verificatie nuttig voor gebruikers zelf, omdat het het risico verkleint dat ze een account aanmaken met een onjuist of oud emailadres waar ze geen toegang meer toe hebben.

Als het gaat om het beheren van een klantenportaal, moet u er ook voor zorgen dat alle accounts die worden gebruikt om toegang te krijgen, geldig zijn en eigendom zijn van uw klanten of gebruikers.

Voorbeelden van onderwerpregel van verificatie email

  • Bevestig uw emailadres
  • Verifieer uw emailadres voor [bedrijf]
  • Verifieer uw emailadres voor [naam klantenportaal]
  • Welkom bij [klantenportaal], verifieer uw emailadres
  • [naam], verifieer uw account a.u.b.
  • [bedrijf] – accountverificatie
  • [bedrijf] – emailverificatie
  • [emailadres] – voltooi uw registratie voor [bedrijf/klantenportaal]!
  • Activeer uw [bedrijfs]account
  • Verificatie email
  • Uw verificatiecode
  • Uw [klantenportaal] beveiligingscode is: [code]
  • Controleer de verificatiecode voor [bedrijf]
  • Verifieer uw email adres alstublieft
  • Bijna daar!
  • U bent bijna klaar!

Ideeën voor verificatie emailsjablonen

Korte verificatie emailsjabloon




Verificatie emailsjabloon met nadruk op de waarde



Verificatie emailsjabloon met een code


‘Bedankt’-sjabloon voor verificatie email

Verificatie emailsjabloon – Veelgestelde vragen

Wanneer moet ik een verificatie email sturen?

Afhandeltijd

Het is het beste om verificatie emails te verzenden direct nadat een gebruiker een klantenportaalaccount heeft gemaakt, zodat deze door kan gaan met het aanmeldingsproces en zo snel mogelijk toegang tot de portaal kan krijgen. Als een gebruiker bijvoorbeeld een account aanmaakt met zijn emailadres, moet hij meteen een verificatie email ontvangen, zodat hij dit kan bevestigen en de volgende stappen kan ondernemen.

Hoe lang moeten mijn verificatie emails zijn?

Verificatie emailsjablonen

Een verificatie email moet erg kort en direct ter zake zijn. Ze mogen slechts drie tot vier regels tekst bevatten. Informeer de gebruiker wat hij moet doen om door te gaan met het aanmaken van zijn klantenportaalaccount. Gebruik eenvoudige taal. Als een ontvanger een bepaalde actie moet ondernemen, moet hij precies weten wat er van hem wordt verwacht.

Moet ik een email in platte tekst schrijven of een email in HTML verzenden?

Verificatie emailsjablonen

Er is een groot verschil tussen een email in platte tekst en een HTML-email. Emails met platte tekst bevatten alleen tekst zonder speciale opmaak. E-mails met platte tekst stellen u ook in staat om eenvoudige afbeeldingen of gifs in de emailkopie in te sluiten. Aan de andere kant bevat een HTML-versie afbeeldingen, kleuren en andere tekstopmaakopties. De juiste keuze hangt af van uw emailmarketingstrategie, branding, stijlgids en andere factoren.

Over het algemeen zouden verificatie emails ongelooflijk eenvoudig moeten zijn, dus het gebruik van een email met platte tekst is meestal een goed idee.

Ready to put our verification email templates to use?

LiveAgent is the most reviewed and #1 rated ticketing software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 14-day trial. No credit card required.

Free Trial

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Wanneer moet ik een verificatie email sturen? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: ” De beste tijd om verificatie emails te verzenden is direct nadat een gebruiker een klantenportaalaccount heeft aangemaakt, zodat hij door kan gaan met het aanmeldingsproces en zo snel mogelijk toegang tot de portaal kan krijgen. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hoe lang moeten mijn verificatie emails zijn? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Een verificatie email moet erg kort en direct ter zake zijn. Ze mogen slechts drie tot vier regels tekst bevatten .” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Moet uw bedrijf emails in platte tekst schrijven of emails in HTML verzenden? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Over het algemeen zouden verificatie emails ongelooflijk eenvoudig moeten zijn, dus het gebruik van een email met platte tekst is meestal een goed idee. ” } }] }

Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.