Gratis proefperiode

Voorverkoop emailsjablonen

Wanneer u een promotionele verkoopcampagne plant, moet u er breder over nadenken dan alleen een prijsverlaging. Hoewel de verkoop traditioneel aangaf dat er overtollige seizoensvoorraden of ongewenste producten werden weggewerkt, zijn de zaken zo veranderd dat de verkoop, zoals we die kennen, aanzienlijk is geëvolueerd.

Hoewel het hoofddoel van elke verkooppromotiecampagne is om artikels te verkopen die nog niet zijn verkocht, kunnen bedrijven deze mogelijkheid gebruiken om nieuwe doelen te stellen en aanvullende doelen te bereiken.

Laten we eens kijken hoe u van deze initiatieven kunt genieten om zowel korte als lange termijn voordelen te behalen en hoe uw promotie zijn volledige potentieel kan bereiken door gebruik te maken van voorverkoop emails.

Voordelen van verkoopbevorderingscampagnes

De loyaliteit van bestaande klanten vergroten

Verkoopcampagnes bieden u de perfecte gelegenheid om de loyaliteit van klanten te verbeteren. Al het geroezemoes rond uw verkoop zal uw bestaande klanten verleiden, maar het is ook belangrijk op te merken dat ze eerder geneigd zijn om bij u te kopen, zelfs zonder een gereduceerde verkoopprijs. Voor hen is een verkoop slechts een bijkomend voordeel.

Probeer uw terugkerende klanten iets speciaals aan te bieden waardoor ze nog loyaler worden aan uw merk en geef ze meer redenen om terug te blijven komen.

Nieuwe klanten aantrekken

Groep

Een verkooppromotiecampagne kan een geweldige kans zijn om een ​​nieuw publiek te bereiken en nieuwe klanten aan te trekken, door hen aan te moedigen in uw webwinkel te kopen.

Het is overduidelijk dat prijsdalingen veel potentiële klanten zullen aantrekken. Maar stel dat u dergelijke kansen grijpt om hen ervan te overtuigen dat uw ecommercebedrijf anders is dan andere bedrijven en nieuwe klanten laat zien dat u zich bewust bent van hun behoeften en oplossingen voor hun problemen. Als u dit kunt, is het waarschijnlijk dat ze in de toekomst terugkerende klanten zullen worden.

Verhogen van verkoopresultaten op korte termijn

Verslagen

Een verkooppromotiecampagne kan ook mensen aantrekken die het zich niet kunnen veroorloven om uw producten te kopen wanneer ze normaal geprijsd zijn. En daarom is het een kans om hen aan te moedigen eenmalige aankopen te doen. Ze zullen waarschijnlijk niet uw loyale klanten worden, maar u kunt nog steeds uw inkomsten verhogen door contact met hen op te nemen.

Het is duidelijk dat elke campagne die kortingen gebruikt om kopers aan te trekken, goed gepland moet zijn en de marges moet respecteren om winstgevend te blijven. Het idee is dat de marge die u verliest door het aanbieden van kortingen moet worden gecompenseerd met een hoger verkoopvolume. En om dit te doen, moet u uw verkoop promoten en ervoor zorgen dat deze zich onderscheidt van de concurrentie.

Eén van de beste manieren om ervoor te zorgen dat uw verkoopbevorderingscampagne een succes wordt, is door voorverkoop emails te sturen naar degenen die mogelijk geïnteresseerd zijn in het kopen van uw producten tegen lagere prijzen. We hebben een aantal emailsjablonen voor voorverkoop gemaakt waarmee u dit nieuws kunt communiceren met uw databank van klanten en potentiële klanten.

Aanpassing van emailsjablonen
Bewaar, pas ze aan en verstuur onze emailsjablonen voor voorverkoop rechtstreeks vanuit LiveAgent

Onderwerpregels voor voorverkoop email

  • Onze jaarlijkse uitverkoop is er!
  • De prijzen van onze nieuwste collectie dalen over [X] dagen
  • Binnenkort van start – [lente/zomer/kerst] verkoop
  • Nu in de aanbieding: [type items] tot 50% korting
  • Uitverkoop: vanaf morgen tot 70% korting
  • Blijf kijken. Onze prijzen staan ​​op het punt aanzienlijk te dalen.
  • Stel een herinnering in voor onze Black Friday-uitverkoop over een maand!
  • [Lente/zomer/Kerstmis] DE UITVERKOOP begint over [X] weken
  • Zorg ervoor dat u onze website binnen [X] dagen bezoekt …
  • Mis onze seizoensuitverkoop niet!

Voorverkoop emailsjablonen

Emailsjabloon voor voorverkoop 1

Emailsjabloon voor voorverkoop 2

Emailsjabloon voor voorverkoop 3

Emailsjabloon voor voorverkoop 4

Voorverkoop emailsjablonen – Veelgestelde vragen

Hoe vroeg moet ik mijn bestaande klanten en potentiële klanten informeren over aanstaande verkopen?

Afhandeltijd

Het hangt af van uw algemene communicatiestrategie voor elke campagne, maar u kunt een maand of twee weken van tevoren beginnen. Begin niet te vroeg, want uw klanten kunnen de campagne vergeten en missen.

Moet ik mijn hele databank informeren over aankomende verkopen?

Voorverkoop emailsjablonen

Het hangt af van uw bedrijfstype – misschien wilt u al uw contacten of slechts enkele hiervan op de hoogte stellen. Als u bijvoorbeeld diensten aanbiedt op basis van een abonnementsmodel en niet wilt dat uw bestaande klanten minder gaan betalen, is het verstandig om ze uit te sluiten van mailinglijsten die hen informeren over aanstaande verkopen.

Moet ik mijn emailontvangers informeren over hoe hoog de kortingen zijn voordat de uitverkoop begint?

Voorverkoop emailsjablonen

Hierover verschillen de meningen. Sommige bedrijven willen interesse wekken bij klanten door hen niet te informeren over de uiteindelijke verlaagde prijzen voordat de daadwerkelijke verkoop begint, wat hen kan motiveren om de campagne op de voet te volgen. Andere bedrijven maken aan het begin van de voorverkoopfase kortingstarieven bekend, die potentiële klanten kunnen aanmoedigen om de verkoopdatum te ‘onthouden’.

Try LiveAgent today

Save our pre-sale templates and send them out directly from LiveAgent. What are you waiting for?

Free Trial
Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.