Een prestatierapport is een rapport over de prestaties van een organisatie, groep of individu. Er worden routinematig prestatierapporten opgesteld om verbeterpunten binnen een organisatie of bedrijf te identificeren.
Waarom zou u routinematige prestatierapporten moeten maken?
Prestatierapporten kunnen u helpen de exacte gebieden van uw bedrijf te bepalen die verbetering behoeven. Het vinden van ‘achterblijvers’ en gebieden die kunnen worden geoptimaliseerd, is altijd geweldig omdat het de mogelijkheid biedt om:
- Verbeter de prestaties van uw vertegenwoordiger
- Bied extra training aan degenen die het nodig hebben
Verbeter de klantentevredenheid, ervaring en verkoop
- Wijs middelen opnieuw toe
- Versterk de ondersteuningskanalen
- Vind meer kosteneffectieve manieren om problemen op te lossen
Daarnaast kunnen prestatierapporten ook delen van uw bedrijf laten zien die floreren. Dit is belangrijk omdat:
- U hoeft niet uw hele bedrijfs- / ondersteuningsstrategie te herzien
- U kunt overpresteerders belonen
- Ondermaats presteren zullen kunnen leren van overpresteerders
Wat doet de functie LiveAgent-prestatierapport?
Prestatierapporten laten de prestaties van uw ondersteuningsvertegenwoordigers zien. Elk prestatierapport bevat het totale aantal geopende chats, opgeloste tickets, oproepen en meer (zie hieronder). Prestatierapporten kunnen worden weergegeven als grafieken of diagrammen en worden gesegmenteerd op dag, week, maand, jaar of zelfs een aangepaste datum.
Ontdek wie het productiefst is, wie emails liever beantwoordt dan live chats, en wie in de loop van de tijd consistente resultaten levert.
Weergaveopties voor prestatierapporten
U kunt de resultaten van uw prestatierapport filteren op:
- Tijd
- Afdeling
- Vertegenwoordiger
- Tag
Elk prestatierapport kan ook worden aangepast om aanvullende gegevens te tonen, waaronder:
- Datum
- Antwoorden
- Nieuw antwoord gemiddelde tijd
- Open antwoord gemiddelde tijd
- Oproepen
- Uitgaande oproepen
- Gemiste oproepen
- Belminuten
- Chatberichten
- Chats
- Gemiste chats
- Chat antwoorden gemiddelde tijd
- Chat gemiddelde tijd
- Niet beoordeeld
- Niet beoordeeld %
- Positieve beoordelingen
- Positieve beoordelingen %
- Negatieve beoordelingen
- Negatieve beoordelingen %
- Inkomende berichten
- Inkomende oproepen
- Beëindigde oproepen
- Inkomende chats
- Beëindigde chats
Stand out from your competitors with a strong customer service culture
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a free 14-day trial today!
Kiezen hoe gegevens worden gepresenteerd in prestatierapporten
LiveAgent kan alle bovengenoemde gegevens in meerdere indelingen presenteren, inclusief vlakdiagrammen, lijngrafieken, staafdiagrammen en cirkeldiagrammen. Bovendien kunnen alle gegevens worden geëxporteerd naar CSV-bestanden, waardoor ze gemakkelijker met anderen kunnen worden gedeeld.
Prestatierapporten zoeken in LiveAgent
Prestatierapporten zijn alleen zichtbaar voor beheerders. Als u de rol van beheerder heeft, kunt u prestatierapporten vinden door op Rapporten (cirkelpictogram) in het linkermenu te klikken (rechts tussen Oproepen en Klanten) en prestatierapporten te selecteren in de lijst met rapporten.
Houd er rekening mee dat alle vertegenwoordigers hun persoonlijke statistieken / prestatierapporten kunnen zien wanneer ze inloggen op LiveAgent.
Prestatierapporten gebruiken met API
Gebruik de LiveAgent REST API om aanroepwaarden in prestatierapporten te beheren.
Kennisbankbronnen
Raadpleeg onze kennisbankartikels voor meer informatie over de verschillende soorten rapporten die beschikbaar zijn in ons analysedashboard:
Klaar om meer over uw bedrijf te ontdekken?
Begin vandaag nog met het verbeteren van uw ondersteuningsprestaties, verkoop en klantentevredenheid met onze gratis proefperiode van 14 dagen. Geen kredietkaart nodig.
Frequently Asked Questions
Wat zijn prestatierapporten?
Een prestatierapport is een rapport over de prestaties van een organisatie, groep of individu. Er worden routinematig prestatierapporten opgesteld om verbeterpunten binnen een organisatie of bedrijf te identificeren.
Wat doet de functie LiveAgent-prestatierapport?
Prestatierapporten laten de prestaties van uw ondersteuningsagenten zien. Elk prestatierapport bevat het totale aantal geopende chats, opgeloste tickets, oproepen en meer (zie hieronder). Prestatierapporten kunnen worden weergegeven als grafieken of diagrammen en worden gesegmenteerd op dag, week, maand, jaar of zelfs een aangepaste datum.
Waarom zou u routinematige prestatierapporten moeten maken?
Prestatierapporten kunnen u helpen de exacte gebieden van uw bedrijf te bepalen die verbetering behoeven.
LiveAgent is a customer support software with a variety of features, including ticketing, live chat, social helpdesk, and voice helpdesk. The software is accessible from anywhere and has SSL safety. Users can access technical support, video tutorials, customizations, billing, and payments support, and awards and certificates. The platform offers most popular articles and integrates with Rest and Microsoft 365, among others. Helpdesk software is provided by LiveAgent and all rights are reserved to Quality Unit, LLC.
Ranglijstoverzicht vertegenwoordigers
Bekijk hoe het met uw klantenondersteuningsafdeling gaat en hoe uw klanten erop reageren. Ontdek de huidige trends.
Klantenservice evaluatie checklijst
Het is belangrijk voor bedrijven om naast het meten van klantentevredenheid ook feedback over producten en diensten te verzamelen. Gebruik categorieën die relevant zijn voor doelen en normen om prioriteiten te stellen en de voortgang te meten. Een goed onboardingproces voor nieuwe klantenservicemedewerkers is essentieel voor goede klantenservice. Het is belangrijk om feedback van klanten te vragen en klantenservicebeoordelingen zijn belangrijk voor aankoopbeslissingen en bedrijfsgeloofwaardigheid. LiveAgent biedt geavanceerde helpdeskfuncties voor klantenservice teams. Er zijn verschillende klantenservice checklisten beschikbaar en bedrijven kunnen SaaS-onboarding gebruiken.