Gratis proefperiode

Chat verdeling

LiveAgent biedt meerdere manieren van chatroutering en verdeling. U kunt kiezen uit vooraf gedefinieerde route-opties zoals; willekeurige toewijzing, bel naar iedereen of maximaal gebruik. Om snelle en nauwkeurige communicatie te garanderen, wijst LiveAgent chats toe aan vertegenwoordigers die eerdere communicatie hebben gehad met chattende klanten.

Chat-verdeling-LiveAgent

Chatroutering & Prioriteiten voor vertegenwoordigers

Om een ​​snelle en nauwkeurige communicatie te garanderen, wijst LiveAgent chats toe aan vertegenwoordigers die eerdere communicatie hebben gehad met chattende klanten. Naast willekeurige toewijzing zijn er ook 3 andere opties voor geavanceerde chatroutering.

  • Willekeurige toewijzing – Nieuwe chats worden willekeurig toegewezen aan één van de verteenwoordigers die beschikbaar zijn voor chat. Deze strategie helpt u om, na verloop van tijd, gemiddeld hetzelfde aantal chats toe te wijzen aan elk van uw vertegenwoordigers.
  • Gemiddeld gebruik – Nieuwe chats worden toegewezen aan de vertegenwoordiger met het laagste aantal actieve chats om hetzelfde gebruik van alle beschikbare vertegenwoordigers te behouden. Deze strategie helpt u om een ​​evenwichtig aantal gelijktijdige chats tussen alle beschikbare vertegenwoordigers te laden.
  • Maximaal gebruik – Nieuwe chats worden toegewezen aan een vertegenwoordiger met het hoogste aantal actieve chats om het gebruik maximaal te houden. Zodra de vertegenwoordiger geen beschikbare chatslots heeft, wordt een nieuw chatverzoek doorgestuurd naar de volgende beschikbare vertegenwoordiger. Deze strategie helpt u om de werkdruk van chattende vertegenwoordigers te maximaliseren en andere vertegenwoordigers te laten werken aan offline tickets.
  • Bel naar iedereen – Nieuwe chats stelllen alle vertegenwoordigers die beschikbaar zijn voor chat op de hoogte totdat de chat beantwoord wordt.
  • Prioriteiten – Inkomende chat wordt toegewezen aan een online vertegenwoordiger met beschikbare chatslots en met de hoogste prioriteit (laagste nummer).

Maximale chatbelasting

Bepaal het aantal chats dat een vertegenwoordiger kan afhandelen.

Chatprioriteiten van vertegenwoordiger

Stel een lagere of hogere chatprioriteit in voor een specifieke vertegenwoordiger. Nieuwe chats worden doorgestuurd naar vertegenwoordigers met de hoogste prioriteit. (1 – hoogste, 100 – laagste.)

Kennisbankbronnen

Lees meer details

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat u toestemming geeft om cookies te plaatsen zoals beschreven in ons privacy- en cookiebeleid .