Wat zijn interne tickets?
Interne tickets maken deel uit van veel ticketingtools en kunnen worden gedefinieerd als ondersteuningsvragen die worden ingediend door uw werknemers. Het creëren van een workflow die vereist dat uw werknemers interne tickets indienen wanneer ze problemen ondervinden, stelt u in staat om problemen binnen uw organisatie te beheren vanuit een gedeelde, gecentraliseerde inbox.
Interne vragen zijn alleen zichtbaar voor uw agenten en kunnen niet worden bekeken door klanten of eindgebruikers. Door gebruik te maken van interne ticketingtools kunt u de samenwerking, productiviteit en klantenondersteuning binnen de organisatie verbeteren.
Hoe kan u interne tickets gebruiken?
Interne tickets zijn handig voor:
- Indienen van interne ondersteuningsvragen
- Interne berichten sturen naar collega’s.
- Taken maken voor een specifieke vertegenwoordiger/groep vertegenwoordigers binnen een bepaalde afdeling.
- Een notitie/herinnering voor uzelf maken met de mogelijkheid om het interne ticket uit te stellen.
Wanneer u een intern ticket aanmaakt, heeft u de mogelijkheid om het volgende te definiëren:
- De afdeling waaraan u het ticket wilt toewijzen.
- De vertegenwoordiger aan wie u het ticket wilt toewijzen.
- De klant waar het ticket over gaat
- De onderwerpregel
Na het definiëren van de velden hierboven, kunt u uw ticket aanmaken door eenvoudigweg uw bericht samen te stellen of gebruik te maken van vooraf gedefinieerde reacties, standaardberichten of bijlagen.
Use internal tickets to assign tasks
Create task reminders for yourself or your colleagues with internal tickets. Try it today with our free 30-day trial. No credit card required.
Interne tickets aanmaken
- Log in bij LiveAgent.
- Klik op de knop + in de rechterbovenhoek van uw scherm (naast de knop Oplossen en uw profielfoto).
3. Klik op Nieuw intern ticket.
- Klik op het vervolgkeuzemenu Afdeling en selecteer de afdeling waaraan u het ticket wilt toewijzen.
- Klik op het vervolgkeuzemenu Vertegenwoordiger en selecteer de vertegenwoordiger waaraan u het ticket wilt toewijzen (u kunt ook uzelf selecteren).
- Optioneel: klik op het vervolgkeuzemenu Klant en selecteer de klant over wie het ticket gaat (maak u geen zorgen, ze krijgen geen melding en zien het ticket niet).
- Klik op het veld Onderwerp en stel een onderwerp in voor uw ticket.
- Klik op het gele tekstvak en schrijf uw bericht. Voel u vrij om bijlagen, vooraf gedefinieerde antwoorden of standaardberichten te gebruiken.
- Als u klaar bent, klikt u op de oranje knop Maken.
Waar kan ik het interne ticket zien nadat ik het heb aangemaakt?
Nadat u het interne ticket hebt aangemaakt, kunt u het vinden in uw LiveAgent Ticketpaneel. Het wordt weergegeven als een “Nieuw” ticket en bevat de onderwerpregel die u hebt gemaakt. Om u te helpen onderscheid te maken tussen een intern ticket en een regulier ticket, worden alle interne tickets gemarkeerd als “interne tickets” in de onderwerpregel.
Hoe kunt u profiteren van de functie voor interne tickets?
De functie voor interne tickets kan elk bedrijf en elke organisatie op meerdere manieren ten goede komen, waaronder:
Gecentraliseerde interne en externe ondersteuning
Door ondersteuningsvragen op één plek te hebben – zowel intern als extern – zorgt u ervoor dat uw ondersteuningsmedewerkers te allen tijde productief zijn. Ze hoeven hun kostbare tijd niet te verspillen aan het schakelen tussen verschillende apparaten en het monitoren van andere accounts en tools.
Snellere probleemoplossing
Hogere productiviteitsniveaus zorgen voor snellere probleemoplossing. U zou kunnen denken dat interne tickets geen directe probleemoplossing vereisen; echter, u kunt niet meer fout zitten.
Bijvoorbeeld, stel u voor dat één van uw ondersteunende medewerkers een probleem tegenkomt terwijl ze een klant helpen. Ze dienen een vraag in, maar niemand reageert snel op hen. Een gebrek aan reactie kan vervolgens de oplostijd van het ticket van de klant verlengen, waardoor hun tevredenheid met uw bedrijf wordt beïnvloed. In het ergste geval kan de klant zo ontevreden zijn dat ze vertrekken.
Meer tevredenheid rondom
Door alle tickets op één plek te hebben en ze snel te beantwoorden, zorgt u ervoor dat zowel uw klanten als uw medewerkers tevreden zijn. Daarnaast voorkomt dit negatieve klantenervaringen, uitputting van medewerkers en het gevoel van machteloosheid bij vertegenwoordigers als ze met ontevreden klanten te maken krijgen.
Wat is het verschil tussen interne tickets en reguliere tickets?
Interne tickets zijn vragen die worden ingediend door uw medewerkers, terwijl reguliere tickets worden ingediend door uw klanten. Normaal gesproken kunnen uw klanten tickets indienen via elk communicatiekanaal dat u heeft verbonden met uw helpdesksoftware. Deze kanalen kunnen onder andere email, live chat, sociale media, telefoon, uw kennisbank, contactformulieren of zelfs een forum omvatten.
Ondertussen kunnen interne supporttickets alleen intern binnen de helpdesk worden ingediend, zoals beschreven in de bovenstaande stappen.
Bronnen in de kennisbank
Als u meer wilt weten over interne tickets, bekijk dan onze kennisbank, blog, academie of YouTube-kanaal. Daarnaast hebben we een aantal bronnen samengesteld die verband houden met interne tickets en die voor u interessant kunnen zijn.
- Helpdesknotities
- Privénotities
- Interne kennisbank
- Interne chat
- Interne oproepen
Improve your sales communication
LiveAgent is not just a fully-featured help desk software, it's use cases go far beyond that. Take advantage of LiveAgent's communication capabilities and improve your sales.
Klaar om interne tickets te maken?
Ontdek hoe eenvoudig het is om interne verzoeken in te dienen met LiveAgent. Probeer vandaag nog onze all-inclusive gratis proefperiode van 30 dagen. Geen verplichtingen, geen kredietkaart vereist.
Optimize your internal processes
Experience seamless team collaboration and improved workflow efficiency with LiveAgent's internal ticketing feature.
Frequently Asked Questions
Wat zijn interne tickets?
Interne tickets kunnen worden gedefinieerd als ondersteuningsvragen die door uw medewerkers worden ingediend. Door een workflow te creëren waarbij uw medewerkers interne tickets moeten indienen wanneer ze met problemen worden geconfronteerd, kunt u problemen binnen uw organisatie beheren vanuit een gedeelde gecentraliseerde inbox.
Wie kan interne tickets bekijken?
Interne vragen zijn alleen zichtbaar voor uw agenten en kunnen niet worden bekeken door klanten of eindgebruikers.
Wat is het verschil tussen interne tickets en reguliere tickets?
Interne tickets zijn tickets die door uw medewerkers zijn ingediend, terwijl reguliere tickets door uw klanten worden ingediend. Normaal gesproken kunnen uw klanten tickets indienen via elk communicatiekanaal dat u hebt verbonden met uw helpdesksoftware. Deze kanalen kunnen email, live chat, sociale media, uw kennisbank of een forum zijn. Ondertussen kunnen interne tickets alleen intern binnen de helpdesk worden ingediend, zoals beschreven in de bovenstaande stappen.
Gemiddelde verwerkingstijd (AHT)
AHT is essentieel in klantenservice, met gemiddelde duur van klanteninteracties. LiveAgent biedt uitgebreide tijdregistratie en helpdesksoftware. Probeer het gratis voor 14 dagen.