Planning van oproepapparaten

Wat is het plannen van oproepapparaten?

Apparaatplanning is een callcenterfunctie waarmee vertegenwoordigers tijden en data van oproepbeschikbaarheid. Met deze functie wordt de oproepbeschikbaarheid automatisch in- en uitgeschakeld op bepaalde apparaten op basis van geselecteerde tijden en datums. Met apparaatplanning hoeven klantenondersteuningsmedewerkers hun beschikbaarheid niet handmatig in en uit te schakelen – de functie doet dit automatisch.

Hoe werkt het plannen van oproepapparaten?

Als LiveAgent gebruiker kunt u in de app op de opties voor spraakstatus klikken (het telefoonpictogram in de rechterbovenhoek in LiveAgent) en de functie activeren in de instellingen van een apparaat naar keuze. U kunt indien nodig verschillende aangepaste opties op verschillende apparaten selecteren. Zodra u deze functie activeert, wordt uw oproepbeschikbaarheid automatisch gewijzigd op basis van de gewenste tijd van de dag en datum. Klanten kunnen buiten de geselecteerde tijden en datums geen telefonisch contact met u opnemen. Deze functie werkt voor elk aangesloten belapparaat dat u kiest: softphone, mobiel apparaat, SIP-telefoon en andere.

Waarom zou u oproepapparaatplanning gebruiken?

Apparaatplanning zorgt voor callcenterdiensten van vertegenwoordigers, zodat ze hun beschikbaarheid niet handmatig hoeven in en uit te schakelen. Deze functie zorgt automatisch voor de beschikbaarheid van vertegenwoordigers, zodat ze zich op andere taken kunnen concentreren zonder bang te hoeven zijn dat vertegenwoordigers hun dienst zullen missen of door blijven werken lang nadat de dienst voorbij is. Apparaatplanning kan verschillende operationele problemen helpen voorkomen, zoals gemiste oproepen, routering naar niet-beschikbare vertegenwoordigers, en meer op basis van de specifieke specifieke kenmerken van het callcenter van de klantenservice. Deze functie is ook handig voor vertegenwoordigers met meerdere apparaten voor gebruik op verschillende locaties en omstandigheden.

Waarom is apparaatplanning belangrijk?

Apparaatplanning is belangrijk omdat het callcenterbeheer in meerdere gevallen kan verbeteren. Allereerst maakt het het gemakkelijker om klantenoproepen te beheren tijdens apparaatverhogingen in een kantoor of in gevallen waarin meerdere apparaten beschikbaar zijn voor één vertegenwoordiger. Klantenservicemedewerkers met meerdere apparaten kunnen zich veilig voelen omdat ze alleen oproepen ontvangen op het apparaat dat onze planningsfunctie als online heeft ingesteld. De telefoontjes in een hele organisatie gaan altijd alleen naar de juiste persoon en alleen naar online vertegenwoordigers.

Belangrijkste voordelen

  • Beter beheer van agenten – Door alle oproepen te plannen, kunt u uw teams effectiever beheren, ongeacht de locatie van de vertegenwoordiger of de locatie van het bellende apparaat.
  • Verbeterde gespreksorganisatie – Door bellende apparaten te organiseren, kunnen vertegenwoordigers de basisdiensten zonder fouten blijven leveren, zoals het online laten van een bellend apparaat wanneer het offline zou moeten zijn, enzovoort.
  • Verbeterd tijdbeheer – Door de schema’s van oproepapparaten te automatiseren, kunnen vertegenwoordigers zich concentreren op telefoongesprekken in plaats van hun apparaten te beheren.

Hoe de functie voor het plannen van een oproepapparaat activeren?

Het activeren van deze functie is eenvoudig en duurt slechts een paar minuten. Volg de korte handleiding hieronder. Houd er rekening mee dat u een SIP-apparaat moet hebben aangesloten om deze functie te kunnen activeren.

  • Open uw LiveAgent en klik op Voice Status-opties (telefoonpictogram in de rechterbovenhoek).
Een afbeelding die laat zien hoe u toegang krijgt tot Voice Status in LiveAgent
Stemstatus
  • Selecteer en klik op het SIP-apparaat waarop u de apparaatplanning wilt instellen. Klik op de knop “Nieuw abonnement plannen” onder aan het venster.
Een afbeelding die laat zien waar u toegang kunt krijgen tot apparaatplanning in Instellingen voor spraakstatus
Een nieuw abonnement instellen op een apparaat
  • Kies tijden waarop u wilt dat het SIP-apparaat de oproepbeschikbaarheid inschakelt en klik op Opslaan onder aan het venster.
Een afbeelding met de apparaatplanner in LiveAgent
Beschikbaarheid van apparaten plannen

Frequently asked questions

What is call device scheduling?

Device scheduling is a call center feature that allows agents to select times and dates of call availability. This feature will automatically turn call availability on and off particular devices according to selected times and dates. With Device scheduling, customer support agents don’t have to turn their availability on and off manually - the feature will do it automatically.

How can I use call device scheduling?

As a LiveAgent user, while in the app, you can click on the Voice Status options (the phone icon in the top right corner in LiveAgent), and activate the feature in the settings of a device of your selection. You can select different times and dates on various devices if necessary. Once you activate this feature, your call availability will automatically change based on desired times and dates.

Can I use call device scheduling on multiple devices?

Yes, you can set up different times of availability on different devices, regardless of how many they are. Set up your phone to be available outside of your regular office hours, set your SIP device to available during work hours, or mix and match according to your preferences.

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.

×
Plan een persoonlijk gesprek en ontdek hoe LiveAgent uw bedrijf kan helpen.

We zijn op meerdere data beschikbaar

Plan een demo