Automatiseringsregels zijn systeemacties die automatisch worden uitgevoerd als aan vooraf gedefinieerde voorwaarden is voldaan. Ze worden meestal gebruikt voor het overbrengen van tickets naar bepaalde afdelingen, het toevoegen van tags, het markeren van tickets als spam of het oplossen van tickets. Automatiseringsregels zijn algemeen beschikbaar in alle geavanceerde helpdesksoftware en kunnen actiegericht, tijdgeactiveerd of SLA-gebaseerd zijn.
Hoe werken automatiseringsregels?
Systemen die automatiseringsregels bevatten, voeren periodieke zelfcontroles op de achtergrond uit. Als het systeem vaststelt dat aan de voorwaarden van een bepaalde regel is voldaan, wordt de regel automatisch uitgevoerd.
Waarom zijn automatische regels belangrijk?
Automatiseringsregels zijn buitengewoon voordelig voor elk bedrijf met hoge ticketvolumes, omdat ze alledaagse en repetitieve taken in korte tijd kunnen uitvoeren. De belangrijkste voordelen van automatiseringsregels zijn:
Verbeterde efficiëntie / workflow voor medewerkers
LiveAgent combineert uitstekende live chat, ticketing en automatisering waarmee we uitzonderlijke ondersteuning bieden aan onze klanten.
Welke soorten automatiseringsregels zijn er in LiveAgent?
Actieregels
Actieregels zijn door acties geactiveerde basisregels. LiveAgent-gebruikers kunnen een trigger en een actie instellen, en wanneer aan de triggervoorwaarden is voldaan, wordt de actie uitgevoerd. U kunt bijvoorbeeld een regel instellen die automatisch elk ticket met de woorden “facturering” of “betaling” toewijst aan de factureringsafdeling.
Tijdregels
Tijdregels zijn voorwaardelijk aan de tijd en worden dus alleen uitgevoerd als aan de tijdvoorwaarden van de regel is voldaan. U kunt bijvoorbeeld een regel instellen die het systeem ertoe aanzet automatisch contact op te nemen met een klant als deze niet binnen een bepaalde periode, zoals 48 uur, op uw bericht heeft gereageerd.
SLA-regels
SLA-regels kunnen alleen worden toegepast op de SLA-instellingen en zijn gebonden aan SLA-niveaus. Een voorbeeld van een SLA-regel zou kunnen zijn om het SLA-niveau van een ticket te wijzigen of om te voorkomen dat andere regels worden uitgevoerd.
Put an end to repetitive tasks
Discover endless automation opportunities with our free-14 day trial. No credit card required.
Wat kunt u doen met automatiseringsregels in LiveAgent?
Regels kunnen worden toegepast wanneer:
Een ticket wordt gemaakt op basis van een email
Er wordt een ticket gemaakt
De status van een ticket verandert
Een ticket wordt overgedragen
Er een offline berichtengroep toegevoegd wordt
Een makelaar krijgt een beoordeling
De tags van een ticket veranderen
Voorwaarden die op regels kunnen worden toegepast
Onderwerp
Van
CC
BCC
Naar
Tekst
Ticket status
Ticket aangemaakt (datum)
Ticket gewijzigd (datum)
Ticket verwijderd
Ticket start verwijzende URL
Ticket prioriteit
Laatste bericht
Toegewezen vertegenwoordigersstatus
Aangepast veld
Ticket afdeling
Ticket toegewezen aan
Klantengroep
Gemaakt op basis van uitnodiging
Ticket-tags
Acties die kunnen worden uitgevoerd door regels
Ticket overdragen
Ticket afhandelen
Ticket verwijderen
De prioriteit van het ticket wijzigen
Verander het SLA-niveau
Markeren als spam
Niet markeren als spam
Ticket opschonen
Antwoord versturen
Het onderwerp van het ticket wijzigen
Oproep URL
Tag toevoegen
Tag verwijderen
Stuur mail naar
Stop andere regels
HTTP-verzoek
Hoe zien automatiseringsregels er in de praktijk uit?
Als een regel wordt toegepast op een ticket, wordt de wijziging weergegeven in de gedetailleerde ticketweergave (om duidelijke verantwoordelijkheid voor ticketafhandeling te garanderen). Zowel beheerders als vertegenwoordigers kunnen de wijzigingen in het ticket zien die zijn aangebracht met actieve regels.
Regels instellen in LiveAgent
Log in op LiveAgent.
Klik op Configuratie (tandwielpictogram in de linker menubalk).
Klik op Automatisering.
Klik op Regels, Tijdregels of SLA (afhankelijk van het type regel dat u wilt maken). In deze installatiehandleiding gaan we verder alsof u Regels heeft geselecteerd.
Klik op Maken.
Schakel het selectievakje Status actief in.
Maak een naam voor uw regel.
U kunt het gedeelte Opmerkingen leeg laten, of u kunt de regel in meer detail beschrijven. Dit veld is alleen bedoeld voor uw gemak.
Selecteer een variabele.
Klik op Conditiegroep toevoegen.
Selecteer de voorwaarden naar wens.
Selecteer de velden voor actie uitvoeren naar wens.
Klik op Opslaan.
Voordelen van automatische regels
Minder ruimte voor menselijke fouten
Automatisering is precies – mensen niet. Elimineer fouten die u uw klanten, inkomsten of reputatie zouden kunnen kosten door menselijke tussenkomst uit te sluiten. Hoe preciezer uw steun is, hoe tevredener uw klanten zijn.
Verbeterde klantentevredenheid
Tevreden klanten zijn de hoeksteen van elk bedrijf, aangezien ze van invloed zijn op aanbevelingen, online beoordelingen, mond-tot-mondreclame en verkoop. Daarom moet elk bedrijf ernaar streven zijn klanten tevreden te houden met uitstekende service, snelle responstijden en een persoonlijke aanpak.
Roman Bosch
Partly
Het is een genoegen om een geweldig portaal te hebben die onze klantenservice verbetert.
Christine Preusler
HostingAdvice
LiveAgent stelt onze vertegenwoordigers in staat om betere, snellere en nauwkeurigere ondersteuning te bieden.
Karl Dieterich
Covomo
LiveAgent heeft ons geholpen om 2 belangrijke doelen te bereiken: de klantentevredenheid en de verkoop verhogen.
Hendrik Henze
HEWO Internetmarketing
We gebruiken LiveAgent sinds augustus en we zijn er erg tevreden over.
Razvan Sava
Webmaster Deals
Sinds we LiveAgent gebruiken, is onze responstijd met 60% toegenomen.
Taras Baca
XperienceHR
De conversieratio van onze betalende klanten is 325% gestegen in de eerste maand dat we LiveAgent hebben geïmplementeerd en actief...
Andrej Ftomin
TAZAR Group
Ik moet zeggen, ik heb nog nooit zo'n professionele klantenbenadering meegemaakt.
Matt Janaway
The Workplace Depot
We vinden LiveAgent verreweg de beste live chatoplossing.
Viviane Carter
CSI Products
We gebruiken LiveAgent voor al onze ecommerce websites. De tool is gemakkelijk te gebruiken en verbetert onze productiviteit.
Christian Lange
Lucky-Bike
Met LiveAgent kunnen we onze klanten ondersteuning bieden, waar ze ook zijn.
Jens Malmqvist
Projure
Ik kan LiveAgent aanbevelen aan iedereen die geïnteresseerd is in een betere en effectievere klantenservice.
Catana Alexandru
Websignal
Ik weet zeker dat we 90% van onze dag zouden besteden aan het doorzoeken van emails als we LiveAgent niet...
Jan Wienk
All British Casino
Met LiveAgent zijn we in staat om onze spelers tevreden te houden door efficiëntere ondersteuning te bieden, wat resulteert in...
Allan Bjerkan
Norske Automaten
LiveAgent is betrouwbaar, redelijk geprijsd en gewoon een geweldige keuze voor elk snel online bedrijf!
Sissy Böttcher
Study Portals
We vinden het leuk omdat het gebruiksvriendelijk is en geweldige functionaliteit biedt, zoals handige rapportagefuncties.
Peter Koning
TypoAssassin
We houden van LiveAgent - het maakt het ondersteunen van onze klanten eenvoudig.
Aranzazu F
Factorchic
We bieden onze klanten graag de beste ondersteuningservaring. Daarom hebben we voor LiveAgent gekozen.
Rick Nuske
MyFutureBusiness
Van installatie tot voortdurende ondersteuning en al het andere daartussenin, het team van LiveAgent blijft indruk maken.
Vojtech Kelecsenyi
123-Nakup
LiveAgent bespaart ons elke dag honderden kostbare minuten door de klantenservice duidelijk en overzichtelijk te maken.
Rafael Kobalyan
Betconstruct
Onbeperkte vertegenwoordigers, email, sociale media en telefoonintegratie. Dat alles voor minder dan we betaalden bij onze vorige provider.
Martin Drugaj
Atomer
We gebruiken LiveAgent sinds 2013. We kunnen ons niet voorstellen dat we zonder LiveAgent werken.
Ivan Golubović
AVMarket
Het is een kosteneffectieve oplossing die u kan helpen met een groot aantal ondersteuningsverzoeken via verschillende kanalen.
Rustem Gimaev
Antalya Consulting Language Center
Emails beantwoorden vanuit Outlook was zo moeilijk te beheren. Met LiveAgent weten we zeker dat elke email op tijd wordt...
Randy Bryan
tekRESCUE
LiveAgent is zo geweldig. Met heel weinig tijd en moeite had ik het binnen een paar minuten aan de praat.
Timothy G. Keys
Marietta Corporation
Ik beveel het LiveAgent-product ten zeerste aan, niet alleen als een Kayako-alternatief, maar ook als een veel betere oplossing met...
Mihaela Teodorescu
eFortuna
Het ondersteuningsteam reageerde altijd snel met snel te implementeren oplossingen.
Hilda Andrejkovičová
TrustPay
Het helpt ons de aard van de tickets te categoriseren en statistisch bij te houden wat onze klanten het meest...
Alexandra Danišová
Nay
We zien LiveAgent als een geweldige tool om met klanten te communiceren.
Samuel Smahel
m:zone
LiveAgent versnelde onze communicatie met onze klanten en gaf ons de mogelijkheid om ook met hen te chatten.
David Chandler
Volterman
Simpel gezegd - LiveAgent verslaat alles wat er is op deze, of zelfs hogere, prijspunten.
Automatiseringsregels besparen tijd en geld
Kunt u zich voorstellen dat u elk onbeantwoord ticket handmatig moet opvolgen? Dit zou niet alleen een extreem tijdrovende taak zijn, maar het zou ook erg duur en stressvol zijn. Gelukkig kan helpdesksoftware zoals LiveAgent talloze automatiseringsregels uitvoeren die uw vertegenwoordigers veel tijd besparen. Laat de logistiek aan ons over, zodat uw vertegenwoordigers zich kunnen concentreren op wat belangrijk is: het onderhouden van klantenrelaties.
Kennisbankbronnen
Raadpleeg onze bronnen in de kennisbank voor meer informatie over automatiseringsregels:
We bieden migratiediensten voor de meest populaire helpdeskoplossingen.
Meer dan 3.000 beoordelingen
{
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “FAQPage”,
“mainEntity”: [{
“@type”: “Question”,
“name”: “Wat zijn automatiseringsregels?”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “Automatiseringsregels zijn systeemacties die automatisch worden uitgevoerd als aan vooraf gedefinieerde voorwaarden is voldaan. ”
}
}, {
“@type”: “Question”,
“name”: “Hoe werken automatiseringsregels?”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “Systemen die automatiseringsregels bevatten, voeren periodieke zelfcontroles op de achtergrond uit. Als het systeem vaststelt dat aan de voorwaarden van een bepaalde regel is voldaan, wordt de regel automatisch uitgevoerd. ”
}
}, {
“@type”: “Question”,
“name”: “Waarom zijn automatische regels belangrijk?”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “Automatiseringsregels zijn buitengewoon voordelig voor elk bedrijf met hoge ticketvolumes, omdat ze alledaagse en repetitieve taken in korte tijd kunnen uitvoeren.”
}
}]
}
Onze nieuwsbrief ontvangen
Ontvang als eerste exclusieve aanbiedingen en het laatste nieuws over onze producten en diensten rechtstreeks in je mailbox.
Het opstarten van uw LiveAgent
Wij waarderen uw recente aanmelding voor LiveAgent. Er wordt een bericht naar uw emailadres gestuurd met inloggegevens onmiddellijk nadat uw account is geïnstalleerd. Als u wacht totdat de installatie voltooid is, kunt u vanaf hier rechtstreeks toegang krijgen tot uw account.
Wij zijn momenteel uw LiveAgent dashboard aan het opstarten ...
Nadat het proces voltooid is, sturen we de inloggegevens naar uw mailbox.
Status van de installatie
0%
////////////////////////
Laden ...
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.