Wat zijn voorgedefinieerde antwoorden?
Vooraf gedefinieerde antwoorden zijn vooraf geschreven berichten die agents kunnen gebruiken met één commando of klik. Ze worden meestal gebruikt om veelgestelde vragen te beantwoorden en de afhandeling van tickets en responstijden te versnellen.
Hoe verschillen vooraf gedefinieerde antwoorden van standaardberichten?
Ondanks hun vergelijkbare doeleinden, zijn vooraf ingestelde berichten en voorgedefinieerde antwoorden twee aparte functies.
Vooraf gedefinieerde antwoorden verschillen op drie manieren van standaardberichten:
- Vooraf gedefinieerde berichten kunnen langer zijn, terwijl vooraf ingestelde berichten slechts een korte reeks tekst kunnen opslaan.
- Bij het maken van een vooraf gedefinieerd antwoord, kunt u het onderwerp van een e-mail definiëren.
- Vooraf gedefinieerde antwoorden kunnen bijlagen bevatten.
Wie gebruikt vooraf bepaalde antwoorden?
Klantenservicevertegenwoordigers maken voornamelijk gebruik van vooraf gedefinieerde antwoorden. Ze kunnen echter ook worden gebruikt door verkoop-, marketing- of IT-vertegenwoordigers die klantencommunicatie afhandelen. U kunt ze vinden in veel klantenticketingsystemen.
Welk doel dienen vooraf gedefinieerde antwoorden?
Een betrouwbare helpdesk ticketing-tool fungeert als een krachtige bondgenoot voor klantenondersteuningsmedewerkers. Het gebruik van vooraf gedefinieerde antwoorden binnen uw helpdesk ticketing-tool verbetert hun efficiëntie en stroomlijnt workflows. Door gebruik te maken van kant-en-klare sjablonen die algemene vragen beantwoorden, kunt u veel tijd besparen voor uw medewerkers. In plaats van telkens opnieuw hetzelfde antwoord te schrijven, kunnen ze vooraf gemaakte antwoorden inzetten met slechts één klik.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 30-day free trial right away!
Vooraf bepaald antwoordvoorbeeld
Onderwerp: Our Shipping Policy
Bericht: Alle bestellingen worden binnen 2-3 werkdagen verwerkt. Bestellingen worden niet verzonden of bezorgd in het weekend of op feestdagen. Als we te maken hebben met een groot aantal bestellingen, kan de verzending een paar dagen vertraging oplopen. Houd rekening met extra dagen onderweg voor bezorging. Als er een aanzienlijke vertraging is in de verzending van uw bestelling, nemen we contact met u op via email of telefoon.
Verzendkosten voor uw bestelling worden berekend en weergegeven bij het afrekenen. Overnacht levering is alleen beschikbaar voor bestellingen met afleveradressen binnen de continentale Verenigde Staten.
Hoe kan ik vooraf gedefinieerde antwoorden implementeren?
Om een vooraf gedefinieerd antwoord te activeren, drukt u eenvoudig op CTRL+I terwijl u typt in de ticketweergave of klikt u op het pictogram Vooraf gedefinieerd antwoord en selecteert u uw antwoord uit de lijst.
Hoe kunt u vooraf gedefinieerde antwoorden maken?
- Inloggen bij LiveAgent.
- Klik op Configuratie (tandwielpictogram).
- Klik op Automatisatie.
- Selecteer Voorgedefinieerde antwoorden.
- Klik op de Maak Voorgedefinieerde antwoord knop.
6. Specificeer de naam van uw antwoord.
7. Maak een onderwerpregel. Het wordt gebruikt wanneer u een nieuw ticket (email) maakt en het vooraf gedefinieerde antwoord gebruikt.
8. Maak uw bericht in platte tekst of HTML-indeling. Voel u vrij om bijlagen toe te voegen.
9. Specificeer welke afdelingen en vertegenwoordigers het vooraf gedefinieerde antwoord mogen gebruiken.
10. Klik op Opslaan.
Hoe bewerk ik vooraf gedefinieerde antwoorden
- Inloggen bij LiveAgent.
- Klik op Configuratie (tandwielpictogram).
- Klik op Automatisatie.
- Klik op Vooraf gedefinieerde antwoorden.
- Klik op een bestaand bericht.
- Bewerk het bericht naar wens.
- Klik op Opslaan.
Verwijderen van vooraf gedefinieerde antwoorden
- Inloggen bij LiveAgent.
- Klik op Configuratie (tandwielpictogram).
- Klik op Automatisering.
- Klik op Vooraf gedefinieerde antwoorden.
- Vind het bericht dat u wilt verwijderen.
- Klik op het pictogram Prullenbak aan de rechterkant van het bericht.
- Bevestig uw selectie in het pop-up bevestigingsvenster door op Ja te klikken.
Een paar vooraf gedefinieerde antwoorden om u op weg te helpen.
Zoals we al hebben vastgesteld, kunnen we veel tijd besparen door gebruik te maken van vooraf gedefinieerde antwoorden. Dus, waar en in welke context kunnen we ze gebruiken? We hebben een lijst met categorieën en voorbeelden samengesteld, zodat u geïnspireerd kunt raken en uw eigen antwoorden kunt maken.
Ticketsjablonen
Elke dag ontvangen vertegenwoordigers van de klantenservice veel soortgelijke vragen. Het kan zowel tijdrovend als frustrerend zijn om steeds dezelfde vragen te beantwoorden. Maak het werk van uw vertegenwoordigers gemakkelijker door vooraf gedefinieerde ticketingreacties te maken. Bekijk de onze hier: ticketsjablonen.
Zakelijke antwoorden
Het gebruik van email als communicatiemiddel met potentiële klanten en partners is een bekende praktijk. Soms is er echter een vonkje inspiratie nodig om een boeiende e-mail te maken die potentiële leads omzet in betalende klanten. Als u geïnteresseerd bent in het schrijven van transactionele, promotionele of relationele emails, kunt u zich laten inspireren door onze zakelijke sjablonen.
Klantenservice antwoorden
Het bieden van uitstekende klantenservice bij alle service-interacties is cruciaal om klanten tevreden en loyaal te houden aan uw merk. Bekijk onze vooraf gedefinieerde antwoorden die uw vertegenwoordigers in elk scenario kunnen gebruiken, van het bedanken van uw klanten tot het reageren op boze berichten. Klik hier om onze klantenservicesjablonen te bekijken.
Vooraf gedefinieerde antwoorden voor live chat
Live chat is één van de meest populaire communicatiekanalen voor klanten. Als u uw efficiëntie wilt verhogen en meer gesprekken wilt oplossen, is het tijd om vooraf gedefinieerde antwoorden te gebruiken. Ontdek hoe we tijd besparen met onze live chatsjablonen.
Klantenportaalantwoorden
Moet u verificatie-, welkomst-, bevestigings-, reset-, feedback- of uitnodigings-emails maken? Gebruik deze klantenportaalsjablonen om boeiende klantenservicecommunicatie te creëren.
Helpdesk reacties
Zou u uw vertegenwoordigers willen helpen moeilijke gesprekken te voeren en tijd te besparen? Inspireer uw klantenserviceteam met deze helpdesksjablonen.
Marketingpitches
Probeert u een klant op uw website te behouden of een samenwerking met andere bedrijven aan te moedigen, maar mist u de juiste woorden? Hier zijn een paar geweldige ideeën – marketingsjablonen.
Callcenter
Creëer de ultieme klantenervaring met onze vooraf geschreven callcenterscripts. Verras uw klanten door de juiste woorden op het juiste moment te zeggen.
Kennisbankreacties
Bent u artikelen aan het maken voor uw 24/7 kennisbank? Laat u inspireren door onze kennisbanksjablonen met veelgestelde vragen, instructieartikelen, probleemoplossingsgidsen, toolbeschrijvingen, gebruikershandleidingen en zelfstudies.
Verkoopreacties
Email is een essentieel onderdeel van het bedrijfsleven en wordt gebruikt om potentiële leads te bereiken, nieuwe producten te lanceren, loyaliteitsprogramma’s en meer. Creëer nieuwe emailconcepten en laat u inspireren door onze beproefde verkoopsjablonen.
Sociale media-antwoorden
Reageren op klanten op sociale media kan lastig zijn. U wilt professioneel zijn, maar niet te formeel. Als u moeite hebt om de juiste balans te vinden, ga dan naar onze sociale mediasjablonen voor inspiratie.
Kennisbankbronnen
Als u meer wilt weten over vooraf gedefinieerde antwoorden, lees dan onze LiveAgent-gids met vooraf gedefinieerde antwoorden.
- Vooraf gedefinieerde antwoorden
- Vooraf gedefinieerde antwoorden maken en gebruiken in LiveAgent
- Standaardberichten (Macro’s)
- Klantenservicesjablonen – Best practices (+voorbeelden)
- Standaard antwoorden [Uitgelegd]
- Klantenondersteuning (Uitgelegd)
- Emailsjablonen
- Standaardberichten
Klaar om vooraf gedefinieerde antwoorden te maken?
Maak eenvoudig vooraf gedefinieerde antwoorden en begin vandaag nog met het stroomlijnen van uw workflow! Ontdek hoe gemakkelijk het is om de oplossingstijd voor tickets te versnellen met onze gratis, allesomvattende proefperiode van 30 dagen. Probeer het vandaag nog!
Take your customer support to the next level
LiveAgent's predefined answers allow you to store commonly used responses and quickly access them, saving you valuable time.
Gemiddelde verwerkingstijd (AHT)
AHT is essentieel in klantenservice, met gemiddelde duur van klanteninteracties. LiveAgent biedt uitgebreide tijdregistratie en helpdesksoftware. Probeer het gratis voor 14 dagen.