GIPHY integration
Partner website
Partner Privacy Policy
Wat is Giphy?
Giphy is een online databank en een zoekmachine van geanimeerde GIF’s, geluidloze looping-video’s die de online interactie kunnen verbeteren. Giphy is vooral populair op sociale media, maar ook in sommige professionele gebieden, zoals kanalen voor klantenondersteuning of Slack-kanalen.
Hoe kunt u het gebruiken?
GIF’s kunnen worden gebruikt in LiveAgent-tickets. Druk uzelf uit met een grote verscheidenheid aan GIF-afbeeldingen die voor vele doeleinden en gelegenheden zijn gemaakt. Laat klanten weten wat u denkt in live chat, deel wat geluk in een bericht op sociale media of deel een grappig verhaal met uw collega’s in Slack.
De service is gratis, dus het is helemaal aan u hoeveel u er gebruik van maakt. De meeste mensen waarderen een gemakkelijke klantenservicemedewerker. Dus maak het leuk, en wees geen zuurpruim zoals Roy hier …
… wees in plaats daarvan zoals Beavis! Het lijkt erop dat hij zeker weet wat hij doet.
LiveAgent-ticketing ondersteunt Giphy, dus voel u vrij om de GIF’s altijd en overal te gebruiken. Hier zijn enkele populaire kanalen waar u kunt profiteren van het gebruik van GIF’s.
Emails hoeven niet zomaar saaie stukjes tekst te zijn als u afbeeldingen, links, emoji en u raadt het al, GIF’s kunt gebruiken. Verbeter uw klanteninteractie en zorg ervoor dat uw klant zijn inbox met een glimlach op zijn gezicht sluit na een goed uitgevoerde klus.
Facebook is een geweldige plek om GIF’s te gebruiken bij het omgaan met problemen van klanten. Sommige van de beste bedrijven gebruiken deze tactiek om klanten zich begrepen, ontspannen en gelukkig te laten voelen.
Soms willen klanten geen problemen oplossen, maar hun gedachten, ideeën delen of gewoon iets grappigs schrijven. GIF’s smeken om te worden gebruikt in deze scenario’s, dus ga uw gang en bekijk de reactie van uw Facebook-volgers.
Buiten uw communicatie met klanten, kunt u ze gebruiken in uw Slack-kanalen met uw collega’s. Slack-gebruikers kennen de ondersteuning en het populaire gebruik van GIF’s in hun werkruimte en LiveAgent-tickets ondersteunen deze functie ook.
Voordelen
- GIF-zoekmachine in uw ticketsysteem
- Gemakkelijk te gebruiken
- Verbetert de communicatie met klanten
- Beschikbaar in vele kanalen
LiveAgent heeft native ondersteuning voor de Giphy-plug-in die beschikbaar is in de configuratie. Open om te beginnen uw dashboard en ga naar Configuratie > Integraties.
Zoek de Giphy-plug-in in de lijst met plug-ins en klik op de schakelaar activeren. LiveAgent zal hierna opnieuw opstarten.
Kopieer deze sleutel en ga terug naar het gedeelte LiveAgent-plug-in. Zoek Giphy en klik op het tandwielpictogram om de plug-in te configureren. Kopieer de API-sleutel naar het veld Giphy API-sleutel en klik op Opslaan.
U bent klaar en Giphy is nu klaar. Ga naar uw ticketingsysteem en open een ticket waarop u wilt reageren met een GIF-afbeelding. Klik op de drie puntjes onder de ticketnaam en selecteer Giphy. Met de zoekmachine kunt u zoeken naar verschillende GIF’s die geschikt zijn voor uw gesprek.
Er zijn genoeg GIF’s die kunnen worden gebruikt. Of maak er zelf een op giphy.com zoals wij deden!
Scroll naar beneden op de pagina en zoek naar trigger- en actieselectie. Bekijk de mogelijkheden en kies degene die het beste bij u passen. Op het moment dat we dit artikel schrijven, hebben we maar één optie beschikbaar, dus we gaan ervoor kiezen. Klik op de blauwe verbindingsknop om door te gaan met het integratieproces.
De eerste stap is eenvoudig, log gewoon in op uw LiveAgent-account en geef toegang tot Zapier om uw klantgegevens te verwerken. Test de trigger om door te gaan.
Doe hetzelfde met Giphy en specificeer het trefwoord voor GIF-zoekopdracht wanneer een nieuwe klant wordt toegevoegd. Test de integratie en zet de Zap aan.
Dat is het, u bent klaar.
Frequently Asked Questions
Wat is GIPHY-integratie binnen LiveAgent?
Als het doel van uw bedrijf is om originele, gepersonaliseerde klantengesprekken te voeren, dan is GIPHY-integratie een goede keuze. Stuur gifs indien nodig en creëer betere klantenrelaties met LiveAgent.
Hoe kunt u GIPHY in uw LiveAgent integreren?
Meld u aan bij uw LiveAgent > Klik op Configuraties > Systeem > Plug-ins > GIPHY. Activeer de plug-in > GEBRUIK onmiddellijk.
Yuutel biedt uitgebreide zakelijke telecommunicatieoplossingen met geavanceerde technologie. Het integreert naadloos netwerk- en service-infrastructuur en biedt IP-gebaseerde telefoondiensten. LiveAgent werkt samen met Yuutel voor een soepele integratie van Yuutel-nummers in uw callcenter activiteiten, zonder extra kosten.
Migreren van Gist naar LiveAgent?
LiveAgent biedt hoogst gewaardeerde helpdesksoftware voor KMO’s in 2020, met klanten als Huawei, BMW, Yamaha en Oxford University. Gratis proefperiode, geen kredietkaart nodig, en meer functies. Migratie van gegevens beschikbaar, 43 talen ondersteund. Maak vandaag nog de overstap!
De tekst bespreekt manieren om klanten betrokken te houden en het verlies van klanten te voorkomen. Het belang van een goede callcenter-ervaring wordt benadrukt en er worden voorbeelden gegeven van de voordelen van goede klantenservice. Verschillende softwareoplossingen worden aangeboden, waaronder LiveAgent. Er wordt ingegaan op sjablonen en onderwerpregels voor het betrekken van inactieve klanten en het belang van het analyseren van de resultaten van een campagne. Klantenservice citaten, gezegden en slogans worden gegeven als belangrijke tips. Het hele bedrijf moet klantgericht zijn en er wordt benadrukt dat de klant de belangrijkste reden is waarom een bedrijf bestaat.