Uw software voor klantencommunicatiebeheer op eerste blik.

Houd alle klanteninteracties bij vanuit één dashboard.

  • ✓ Geen installatiekosten
  • ✓ 24/7 klantenservice
  • ✓ Geen kredietkaart nodig
  • ✓ Op elk moment opzegbaar
Gebruikt door
Forbes logo
airbus logo
Nascar logo
USC logo
helpdesk software animation
Gebruikt door

Software voor beheer van klantencommunicatie

Communicatie speelt een fundamentele rol in alle aspecten van het zakendoen. Indien goed beheert, vormt innovatieve klantencommunicatie de merkidentiteit en draagt ​​ze aanzienlijk bij aan waardevolle en duurzame relaties met klanten.

  • GetApp leaders 2021
  • SourceForge leader fall 2021
  • Best help desk software
analyze - illustration

Wat moet u weten?

Bedrijven moeten om verschillende redenen met hun klanten communiceren. Om hun publiek geïnformeerd en betrokken te houden, gebruiken organisaties een breed gamma aan communicatiekanalen en -methoden, zoals emails, tekstberichten, live chat, spraakoproepen, sociale media en meer.

Innovatieve communicatieoplossingen zijn cloudgebaseerde platforms die nauw geïntegreerde mogelijkheden bieden, waardoor u sterke, consistente, positieve klantenervaringen kunt bieden. Het bieden van deze consistente ervaringen is een uitdaging voor de meeste bedrijven, aangezien klanten technisch vaardiger worden en minder vergevingsgezind zijn voor ondermaatse interacties.

Waarom zou u software voor klantencommunicatiebeheer gebruiken?

Tegenwoordig verwachten klanten persoonlijke, snelle en deskundige service. Laten we eens kijken naar enkele belangrijke e-commercestatistieken en -trends uit 2019:

Smiley face icon

Klantenverloop

41% van de consumenten veranderde van bedrijf vanwege slechte personalisatie.

41% van de consumenten stapte over naar een concurrent vanwege slechte personalisatie.

Klantenverloop

Meer aankopen

48% van de klanten geeft meer uit als hun ervaring gepersonaliseerd is.

Meer aankopen

Irrelevante inhoud

74% van de mensen heeft een hekel aan irrelevante inhoud.

feeling proud - illustration

Waarom software voor klantencommunicatiebeheer?

Om samen te vatten: effectieve klantenbeheer communicatie impliceert het leveren van zeer klantspecifieke, relevante communicatie via kanalen die de voorkeur hebben van klanten. Om dergelijke gepersonaliseerde, gecentraliseerde en gestroomlijnde ervaringen te bieden, hebben teams die betrokken zijn bij klantencommunicatie geavanceerde tools nodig.

Software voor klantencommunicatiebeheer is een communicatie- en samenwerkingstoepassing waarmee bedrijven een groot volume aan uitgaande en inkomende klantencommunicatie via verschillende kanalen kunnen beheren. Het zorgt ervoor dat klantgerichte communicatie relevant, responsief en consistent is en gebaseerd is op gegevens die zijn verzameld uit eerdere ervaringen.

Geavanceerde software voor klantencommunicatiebeheer

De volledig uitgeruste software voor klantencommunicatiebeheer van LiveAgent is ontworpen om een groot aantal contactkanalen te verenigen en consistentie tussen kanalen te garanderen. Alles-in-één van LiveAgent helpdeskoplossing biedt bedrijven één overzicht van klanteninteracties, houdt een duidelijk overzicht bij van alle relevante gegevens en integreert naadloos met bestaande bedrijfsapplicaties en -systemen om zeer gepersonaliseerde klantenervaringen te garanderen.

data analysis - illustration
add color to design - illustration

Wie gebruikt software voor klantencommunicatiebeheer?

Volgens een recente Market Guide voor klantencommunicatiebeheer door Gartner, worden oplossingen voor klantencommunicatiebeheer voornamelijk gebruikt door industrieën zoals verzekeringen, banken, gezondheidszorg en nutsbedrijven om communicatie te genereren zoals facturen, verklaringen, correspondentie of waarschuwingen / meldingen.

Beheer van klantencommunicatie wordt veel gebruikt door organisaties voor marketing- en factureringsdoeleinden, dus als vuistregel is software voor het beheer van klantencommunicatie eigendom van productmarketing-, verkoop- en ondersteuningsteams.

Belangrijkste kenmerken van de beste software voor klantencommunicatiebeheer

Bij het kiezen van software voor klantencommunicatiebeheer is het belangrijk om kennis te nemen van de belangrijkste functies die het biedt. De software moet u in staat stellen om de manier waarop uw bedrijf omgaat met zijn klanten te personaliseren en de juiste boodschap op het juiste moment via het juiste kanaal af te leveren.

Belangrijkste kenmerken van de beste software voor klantencommunicatiebeheer

Samenvoegen van meerdere kanalen

Als u op zoek bent naar de beste oplossing voor het beheer van klantencommunicatie, verwacht u dat deze duidelijke, foutloze en consistente klantenervaringen biedt op alle kanalen (via telefoon, live chat, email en sociale media).

Samenvoegen van meerdere kanalen

Overschakelen naar cloudgebaseerde services

Een andere belangrijke vereiste van moderne bedrijven is functionaliteit die ontworpen is met het oog op de optimalisatie van processen. Platformen die zijn gebaseerd op cloud- of hybride oplossingen lossen deze uitdaging op en verlagen de hoge onderhoudskosten van oude en interne systemen voor klantencommunicatiebeheer.

Overschakelen naar cloudgebaseerde services

Tweerichtingscommunicatie

Moderne software voor klantencommunicatiebeheer moet inkomende en uitgaande communicatie ondersteunen, waarbij alle klantendossiers op één plaats worden opgeslagen. Bedrijven verwachten alle klantengegevens op één, gemakkelijk toegankelijke en handige locatie te kunnen bekijken en beheren.

De geavanceerde Nederlandse oplossing voor klantencommunicatiebeheer van LiveAgent

LiveAgent biedt een volledig functionele oplossing die is ontworpen om klantencommunicatie te beheren. Met LiveAgent is uw team goed uitgerust om communicatie te genereren, te verdelen en op te volgen. Het hoogtechnologische beheerplatform voor klantencommunicatie biedt een volledig op maat gemaakte ervaring die vlot integreert met bestaande bedrijfstoepassingen en -systemen. Als u op zoek bent naar de beste software voor het beheer van klantencommunicatie om de merkherkenning te verbeteren en het klantenbehoud te vergroten, probeer LiveAgent dan eens. Met zijn sterk functiepakket dat is ontworpen om de operationele efficiëntie van callcenters te maximaliseren, is LiveAgent de meest beoordeelde en hoogst gewaardeerde Nederlandse helpdesk software voor KMO’s in 2020.

support illustration

Bekijk nog meer belangrijke functies

Naast de bovenstaande functies, moet geweldige software voor klantencommunicatiebeheer ook krachtige auteurstools en klantenbetrokkenheidsanalyses bevatten. Bekijk meer belangrijke functies die krachtige CCM-software zou moeten bevatten door op de onderstaande knop te klikken.

help desk no clue about team performance - icon

Sterke ontwerptools

Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om een ​​speciale oplossing voor klantencommunicatiebeheer met geïntegreerde functionaliteit te gebruiken om belangrijke inhoudselementen binnen hun communicatie te creëren en te beheren. De meeste geavanceerde oplossingen voor klantencommunicatiebeheer bieden tegenwoordig een zeer sterke schrijf- of bewerkingservaring en stellen niet-technische zakelijke gebruikers in staat communicatie bij te werken zonder een toegeving te doen op het gebied van kwaliteit en tijd.

live chat increases sales

Klantenbetrokkenheid analyse

Gegevensanalyse is een essentiële functie voor software voor klantcommunicatiebeheer omdat bedrijven hiermee statistieken kunnen verzamelen voor belangrijke bedrijfsfuncties (meest reactieve kanalen, ticketvolume, oplossingspercentages, kosten per productiefase). Deze informatie biedt bedrijven intelligente gegevensgestuurde inzichten om omzetgroei en winstgevendheid te ondersteunen.

Veelgestelde vragen over klantencommunicatiebeheersoftware

Wat is software voor klantencommunicatiebeheer?

Software voor klantencommunicatiebeheer of kortweg ccm-software stelt uw bedrijf in staat om alle vragen van klanten effectief af te handelen. Hoe? Welnu, het platform voor klantencommunicatiebeheer verenigt al uw communicatie in één interface. Bijvoorbeeld email, live chat, oproepen , Forum, SoMe, kennisbankvragen, enz. Bovendien helpen de klantenservicefuncties uw vertegenwoordigers om een naadloze klantenervaring te bieden. Als gevolg hiervan kan dit leiden tot verbeterde klantenrelaties, inkomsten en algemene klantentevredenheid.

U bent in goede handen!

Weet u wat Huawei, BMW, Yamaha en O2 gemeen hebben? U raadt het al ... LiveAgent!

Nu gratis proberen Geen kredietkaart nodig

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.

×
Plan een persoonlijk gesprek en ontdek hoe LiveAgent uw bedrijf kan helpen.

We zijn op meerdere data beschikbaar

Plan een demo