Communicatie speelt een fundamentele rol in alle aspecten van het zakendoen. Indien goed beheert, vormt innovatieve klantencommunicatie de merkidentiteit en draagt ze aanzienlijk bij aan waardevolle en duurzame relaties met klanten.
Bedrijven moeten om verschillende redenen met hun klanten communiceren. Om hun publiek geïnformeerd en betrokken te houden, gebruiken organisaties een breed gamma aan communicatiekanalen en -methoden, zoals emails, tekstberichten, live chat, spraakoproepen, sociale media en meer.
Innovatieve communicatieoplossingen zijn cloudgebaseerde platforms die nauw geïntegreerde mogelijkheden bieden, waardoor u sterke, consistente, positieve klantenervaringen kunt bieden. Het bieden van deze consistente ervaringen is een uitdaging voor de meeste bedrijven, aangezien klanten technisch vaardiger worden en minder vergevingsgezind zijn voor ondermaatse interacties.
Tegenwoordig verwachten klanten persoonlijke, snelle en deskundige service. Laten we eens kijken naar enkele belangrijke e-commercestatistieken en -trends uit 2019:
41% van de consumenten veranderde van bedrijf vanwege slechte personalisatie.
41% van de consumenten stapte over naar een concurrent vanwege slechte personalisatie.
48% van de klanten geeft meer uit als hun ervaring gepersonaliseerd is.
74% van de mensen heeft een hekel aan irrelevante inhoud.
Kortom, effectieve communicatie met klantenbeheer impliceert het leveren van zeer klantspecifieke, relevante communicatie via kanalen die klanten verkiezen. Om dergelijke gepersonaliseerde, gecentraliseerde en gestroomlijnde ervaringen te bieden, hebben teams die betrokken zijn bij klantencommunicatie geavanceerde tools nodig.
Klantencommunicatiebeheersoftware is een applicatie voor communicatie en samenwerking waarmee bedrijven een groot aantal uitgaande en inkomende klantencommunicatie via verschillende kanalen kunnen beheren. Het is een belangrijk onderdeel van klantenservicesoftwaresystemen dat ervoor zorgt dat klantgerichte communicatie relevant, responsief, consistent en gebaseerd op gegevens uit eerdere ervaringen is.
De volledig uitgeruste software voor klantencommunicatiebeheer van LiveAgent is ontworpen om een groot aantal contactkanalen te verenigen en consistentie tussen kanalen te garanderen. Alles-in-één van LiveAgent helpdeskoplossing biedt bedrijven één overzicht van klanteninteracties, houdt een duidelijk overzicht bij van alle relevante gegevens en integreert naadloos met bestaande bedrijfsapplicaties en -systemen om zeer gepersonaliseerde klantenervaringen te garanderen.
Volgens een recente Market Guide voor klantencommunicatiebeheer door Gartner, worden oplossingen voor klantencommunicatiebeheer voornamelijk gebruikt door industrieën zoals verzekeringen, banken, gezondheidszorg en nutsbedrijven om communicatie te genereren zoals facturen, verklaringen, correspondentie of waarschuwingen / meldingen.
Beheer van klantencommunicatie wordt veel gebruikt door organisaties voor marketing- en factureringsdoeleinden, dus als vuistregel is software voor het beheer van klantencommunicatie eigendom van productmarketing-, verkoop- en ondersteuningsteams.
Bij het kiezen van software voor klantencommunicatiebeheer is het belangrijk om kennis te nemen van de belangrijkste functies die deze biedt. Met de gratis klantenbeheersoftware kunt u de manier waarop uw bedrijf met klanten omgaat personaliseren en de juiste boodschap op het juiste moment via het juiste kanaal overbrengen.
Als u op zoek bent naar de beste oplossing voor het beheer van klantencommunicatie, verwacht u dat deze duidelijke, foutloze en consistente klantenervaringen biedt op alle kanalen (via telefoon, live chat, email en sociale media).
Een andere belangrijke vereiste van moderne bedrijven is functionaliteit die ontworpen is met het oog op de optimalisatie van processen. Platformen die zijn gebaseerd op cloud- of hybride oplossingen lossen deze uitdaging op en verlagen de hoge onderhoudskosten van oude en interne systemen voor klantencommunicatiebeheer.
Moderne software voor klantencommunicatiebeheer moet inkomende en uitgaande communicatie ondersteunen, waarbij alle klantendossiers op één plaats worden opgeslagen. Bedrijven verwachten alle klantengegevens op één, gemakkelijk toegankelijke en handige locatie te kunnen bekijken en beheren.
LiveAgent biedt een volledig functionele oplossing die is ontworpen om klantencommunicatie te beheren. Met LiveAgent is uw team goed uitgerust om communicatie te genereren, te verdelen en op te volgen. Het hoogtechnologische beheerplatform voor klantencommunicatie biedt een volledig op maat gemaakte ervaring die vlot integreert met bestaande bedrijfstoepassingen en -systemen. Als u op zoek bent naar de beste software voor het beheer van klantencommunicatie om de merkherkenning te verbeteren en het klantenbehoud te vergroten, probeer LiveAgent dan eens. Met zijn sterk functiepakket dat is ontworpen om de operationele efficiëntie van callcenters te maximaliseren, is LiveAgent de meest beoordeelde en hoogst gewaardeerde Nederlandse helpdesk software voor KMO’s in 2020.
Naast de bovenstaande functies, moet geweldige software voor klantencommunicatiebeheer ook krachtige auteurstools en klantenbetrokkenheidsanalyses bevatten. Bekijk meer belangrijke functies die krachtige CCM-software zou moeten bevatten door op de onderstaande knop te klikken.
Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om een speciale oplossing voor klantencommunicatiebeheer met geïntegreerde functionaliteit te gebruiken om belangrijke inhoudselementen binnen hun communicatie te creëren en te beheren. De meeste geavanceerde oplossingen voor klantencommunicatiebeheer bieden tegenwoordig een zeer sterke schrijf- of bewerkingservaring en stellen niet-technische zakelijke gebruikers in staat communicatie bij te werken zonder een toegeving te doen op het gebied van kwaliteit en tijd.
Gegevensanalyse is een essentiële functie voor software voor klantcommunicatiebeheer omdat bedrijven hiermee statistieken kunnen verzamelen voor belangrijke bedrijfsfuncties (meest reactieve kanalen, ticketvolume, oplossingspercentages, kosten per productiefase). Deze informatie biedt bedrijven intelligente gegevensgestuurde inzichten om omzetgroei en winstgevendheid te ondersteunen.
Gemiddelde verwerkingstijd (AHT)
AHT is essentieel in klantenservice, met gemiddelde duur van klanteninteracties. LiveAgent biedt uitgebreide tijdregistratie en helpdesksoftware. Probeer het gratis voor 14 dagen.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team