Gratis proefperiode

Language switcher

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

Nederlandse software voor het beheer van klantencommunicatie

Communicatie speelt een fundamentele rol in alle aspecten van het zakendoen. Indien goed beheert, vormt innovatieve klantencommunicatie de merkidentiteit en draagt ​​ze aanzienlijk bij aan waardevolle en duurzame relaties met klanten.

logo clients forbes
logo clients airbus
logo clients nascar
logo clients usc
logo esky color
slido groen
undraw analyze 17kw

Wat moet u weten?

Bedrijven moeten om verschillende redenen met hun klanten communiceren. Om hun publiek geïnformeerd en betrokken te houden, gebruiken organisaties een breed gamma aan communicatiekanalen en -methoden, zoals emails, tekstberichten, live chat, spraakoproepen, sociale media en meer.

Innovatieve communicatieoplossingen zijn cloudgebaseerde platforms die nauw geïntegreerde mogelijkheden bieden, waardoor u sterke, consistente, positieve klantenervaringen kunt bieden. Het bieden van deze consistente ervaringen is een uitdaging voor de meeste bedrijven, aangezien klanten technisch vaardiger worden en minder vergevingsgezind zijn voor ondermaatse interacties.

Waarom zou u software voor klantencommunicatiebeheer gebruiken?

Tegenwoordig verwachten klanten persoonlijke, snelle en deskundige service. Laten we eens kijken naar enkele belangrijke e-commercestatistieken en -trends uit 2019:

Smiley face icon

Klantenverloop

41% van de consumenten stapte over naar een concurrent vanwege slechte personalisatie.

Bag icon

Meer aankopen

48% van de klanten geeft meer uit als hun ervaring gepersonaliseerd is.

Message icon

Irrelevante inhoud

74% van de mensen heeft een hekel aan irrelevante inhoud.

undraw feeling proud qne1

Waarom software voor klantencommunicatiebeheer?

Samenvattend betekent effectieve communicatie met klantenbeheer het leveren van zeer klantenspecifieke, relevante communicatie via kanalen die klanten verkiezen. Om dergelijke gepersonaliseerde, gecentraliseerde en gestroomlijnde ervaringen te bieden, hebben teams die betrokken zijn bij klantencommunicatie geavanceerde tools nodig.

Software voor het beheer van klantencommunicatie is een communicatie- en samenwerkingstoepassing waarmee bedrijven een groot aantal uitgaande en inkomende klantencommunicatie via verschillende kanalen kunnen beheren. Het zorgt ervoor dat klantgerichte communicatie relevant, responsief, consistent en gebaseerd is op gegevens die zijn verzameld uit eerdere ervaringen.

Geavanceerde software voor klantencommunicatiebeheer

De volledig uitgeruste Nederlandse software voor klantencommunicatiebeheer van LiveAgent is ontworpen om tal van contactkanalen te verenigen en consistentie tussen kanalen te garanderen. De alles-in-één helpdesk oplossing van LiveAgent biedt bedrijven een overzicht van klanteninteracties, houdt een duidelijk overzicht van alle relevante gegevens bij en kan vlot worden geïntegreerd met bestaande bedrijfstoepassingen en -systemen om zeer gepersonaliseerde klantenervaringen te garanderen.

undraw all the data h4ki
undraw add color 19gv

Wie gebruikt software voor klantencommunicatiebeheer?

Volgens een recente Market Guide voor klantencommunicatiebeheer door Gartner, worden oplossingen voor klantencommunicatiebeheer voornamelijk gebruikt door industrieën zoals verzekeringen, banken, gezondheidszorg en nutsbedrijven om communicatie te genereren zoals facturen, verklaringen, correspondentie of waarschuwingen / meldingen.

Beheer van klantencommunicatie wordt veel gebruikt door organisaties voor marketing- en factureringsdoeleinden, dus als vuistregel is software voor het beheer van klantencommunicatie eigendom van productmarketing-, verkoop- en ondersteuningsteams.

De belangrijkste functies van software voor klantencommunicatiebeheer

Bij het kiezen van software voor klantencommunicatiebeheer, is het belangrijk om kennis te nemen van de belangrijkste functies die het biedt. De software moet u in staat stellen om de manier waarop uw bedrijf met zijn klanten communiceert te personaliseren en de juiste boodschap op het juiste moment via het juiste kanaal over te brengen.

Group 370 icon

Samenvoegen van meerdere kanalen

Als u op zoek bent naar de beste oplossing voor het beheer van klantencommunicatie, verwacht u dat deze duidelijke, foutloze en consistente klantenervaringen biedt op alle kanalen (via telefoon, live chat, email en sociale media).

Cloud icon

Overschakelen naar cloudgebaseerde services

Een andere belangrijke vereiste van moderne bedrijven is functionaliteit die ontworpen is met het oog op de optimalisatie van processen. Platformen die zijn gebaseerd op cloud- of hybride oplossingen lossen deze uitdaging op en verlagen de hoge onderhoudskosten van oude en interne systemen voor klantencommunicatiebeheer.

Phone icon

Tweerichtingscommunicatie

Moderne software voor klantencommunicatiebeheer moet inkomende en uitgaande communicatie ondersteunen, waarbij alle klantendossiers op één plaats worden opgeslagen. Bedrijven verwachten alle klantengegevens op één, gemakkelijk toegankelijke en handige locatie te kunnen bekijken en beheren.

De geavanceerde Nederlandse oplossing voor klantencommunicatiebeheer van LiveAgent

LiveAgent biedt een volledig functionele oplossing die is ontworpen om klantencommunicatie te beheren. Met LiveAgent is uw team goed uitgerust om communicatie te genereren, te verdelen en op te volgen. Het hoogtechnologische beheerplatform voor klantencommunicatie biedt een volledig op maat gemaakte ervaring die vlot integreert met bestaande bedrijfstoepassingen en -systemen. Als u op zoek bent naar de beste software voor het beheer van klantencommunicatie om de merkherkenning te verbeteren en het klantenbehoud te vergroten, probeer LiveAgent dan eens. Met zijn sterk functiepakket dat is ontworpen om de operationele efficiëntie van callcenters te maximaliseren, is LiveAgent de meest beoordeelde en hoogst gewaardeerde Nederlandse helpdesk software voor KMO’s in 2020.

support

Bekijk nog meer belangrijke functies

Naast de bovenstaande functies, moet geweldige software voor klantencommunicatiebeheer ook krachtige auteurstools en klantenbetrokkenheidsanalyses bevatten. Bekijk meer belangrijke functies die krachtige CCM-software zou moeten bevatten door op de onderstaande knop te klikken.

help desk no clue about team performance

Sterke ontwerptools

Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om een ​​speciale oplossing voor klantencommunicatiebeheer met geïntegreerde functionaliteit te gebruiken om belangrijke inhoudselementen binnen hun communicatie te creëren en te beheren. De meeste geavanceerde oplossingen voor klantencommunicatiebeheer bieden tegenwoordig een zeer sterke schrijf- of bewerkingservaring en stellen niet-technische zakelijke gebruikers in staat communicatie bij te werken zonder een toegeving te doen op het gebied van kwaliteit en tijd.

live chat increase sales

Klantenbetrokkenheid analyse

Gegevensanalyse is een essentiële functie voor software voor klantcommunicatiebeheer omdat bedrijven hiermee statistieken kunnen verzamelen voor belangrijke bedrijfsfuncties (meest reactieve kanalen, ticketvolume, oplossingspercentages, kosten per productiefase). Deze informatie biedt bedrijven intelligente gegevensgestuurde inzichten om omzetgroei en winstgevendheid te ondersteunen.

CCM software FAQ

Wat is klantencommunicatiebeheer software?

Met software voor beheer van klantencommunicatie of kortweg ccm-software kan uw bedrijf alle vragen van klanten effectief afhandelen. Hoe? Welnu, de CCM-software verenigt al uw communicatie in één interface. Bijvoorbeeld email, live chat, oproepen, forum, SoMe, kennisbankvragen, enz. Bovendien helpen de klantenservicefuncties uw vertegenwoordigers om een vlotte klantenervaring te bieden. Als gevolg hiervan kan het leiden tot verbeterde klantenrelaties, omzet en algemene klantentevredenheid.

Hoe communiceert u met klanten?

Tegenwoordig communiceren klanten via meerdere kanalen. Daarom is het belangrijk om op elk platform aanwezig te zijn en te reageren. Bijvoorbeeld live chat, email of oproepen. Maar hoe communiceert u effectief met hen? Naast het hebben van een helpdeskoplossing, waar uw bedrijf in grote mate baat bij heeft, moet u de klant altijd begroeten, uzelf voorstellen, de klant zonder onderbreking laten spreken of schrijven, uw excuses aanbieden en alstublieft beleefd zijn.

Waarom is klantencommunicatie belangrijk?

Succesvolle klantencommunicatie kan een enorme differentiator zijn voor uw bedrijf. Het kan u letterlijk onderscheiden van uw concurrenten. Klanten willen zich gehoord voelen en gewaardeerd worden. Effectieve en efficiënte communicatie kan langdurige relaties opbouwen, wat ook resulteert in hogere verkopen.

U bent in goede handen!

Weet u wat Huawei, BMW, Yamaha en O2 gemeen hebben? U raadt het al ... LiveAgent!

Nu gratis proberen Geen kredietkaart nodig

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.

×

Plan een persoonlijk gesprek en ontdek hoe LiveAgent uw bedrijf kan helpen.

We zijn op meerdere data beschikbaar

Plan een demo