Software voor het beheer van klantencommunicatie

Communicatie speelt een fundamentele rol in alle aspecten van het zakendoen. Indien goed beheert, vormt innovatieve klantencommunicatie de merkidentiteit en draagt ​​ze aanzienlijk bij aan waardevolle en duurzame relaties met klanten.

open analyseer 17kw

Wat moet u weten?

Bedrijven moeten om verschillende redenen met hun klanten communiceren. Om hun publiek geïnformeerd en betrokken te houden, gebruiken organisaties een breed gamma aan communicatiekanalen en -methoden, zoals emails, tekstberichten, live chat, spraakoproepen, sociale media en meer.

Innovatieve communicatieoplossingen zijn cloudgebaseerde platforms die nauw geïntegreerde mogelijkheden bieden, waardoor u sterke, consistente, positieve klantenervaringen kunt bieden. Het bieden van deze consistente ervaringen is een uitdaging voor de meeste bedrijven, aangezien klanten technisch vaardiger worden en minder vergevingsgezind zijn voor ondermaatse interacties.

Waarom zou u software voor klantencommunicatiebeheer gebruiken?

Tegenwoordig verwachten klanten persoonlijke, snelle en deskundige service. Laten we eens kijken naar enkele belangrijke e-commercestatistieken en -trends uit 2019:

Materiaal

Gepersonaliseerde inhoud

43% van de consumenten geeft de voorkeur aan bedrijven die hun ervaring personaliseren.

feedback

Klantenverloop

41% van de consumenten stapte over naar een concurrent vanwege slechte personalisatie.

business en financiën

Meer aankopen

48% van de klanten geeft meer uit als hun ervaring gepersonaliseerd is.

geen sociale media

Irrelevante inhoud

74% van de mensen heeft een hekel aan irrelevante inhoud.

open gevoel trots qne1

Waarom software voor klantencommunicatiebeheer?

Om het even samen te vatten betekent doeltreffend beheer van klantencommunicatie het leveren van zeer klantspecifieke, relevante communicatie via kanalen waar klanten de voorkeur aan geven. Om dergelijke gepersonaliseerde, gecentraliseerde en geoptimaliseerde ervaringen te bieden, hebben teams die betrokken zijn bij klantencommunicatie geavanceerde tools nodig.

Software voor klantencommunicatiebeheer is een applicatie voor communicatie en samenwerking waarmee bedrijven een groot aantal uitgaande en inkomende klantencommunicatie via verschillende kanalen kunnen beheren. Het zorgt ervoor dat klantgerichte communicatie relevant, reactief, consistent en gebaseerd is op gegevens die zijn verzameld uit eerdere ervaringen.

 

Geavanceerde software voor klantencommunicatiebeheer

De volledig uitgeruste software voor klantencommunicatiebeheer van LiveAgent is ontworpen om tal van contactkanalen te verenigen en consistentie tussen kanalen te garanderen. De alles-in-één helpdesk oplossing van LiveAgent biedt bedrijven een overzicht van klanteninteracties, houdt een duidelijk overzicht van alle relevante gegevens bij en kan vlot worden geïntegreerd met bestaande bedrijfstoepassingen en -systemen om zeer gepersonaliseerde klantenervaringen te garanderen.

open alle gegevens h4ki
open toevoegen kleur 19gv

Wie gebruikt software voor klantencommunicatiebeheer?

Volgens een recente Market Guide voor klantencommunicatiebeheer door Gartner, worden oplossingen voor klantencommunicatiebeheer voornamelijk gebruikt door industrieën zoals verzekeringen, banken, gezondheidszorg en nutsbedrijven om communicatie te genereren zoals facturen, verklaringen, correspondentie of waarschuwingen / meldingen.

Beheer van klantencommunicatie wordt veel gebruikt door organisaties voor marketing- en factureringsdoeleinden, dus als vuistregel is software voor het beheer van klantencommunicatie eigendom van productmarketing-, verkoop- en ondersteuningsteams.

De belangrijkste functies van software voor klantencommunicatiebeheer

Bij het kiezen van software voor klantencommunicatiebeheer, is het belangrijk om kennis te nemen van de belangrijkste functies die het biedt. De software moet u in staat stellen om de manier waarop uw bedrijf met zijn klanten communiceert te personaliseren en de juiste boodschap op het juiste moment via het juiste kanaal over te brengen.

Verbind favoriete VoIP provider en contacten

Samenvoegen van meerdere kanalen

Als u op zoek bent naar de beste oplossing voor het beheer van klantencommunicatie, verwacht u dat deze duidelijke, foutloze en consistente klantenervaringen biedt op alle kanalen (via telefoon, live chat, email en sociale media).

Materiaal

Automatisering & personalisering

Met slimme automatiseringsregels kunt u zeer klantspecifieke inhoud leveren wanneer aan bepaalde criteria wordt voldaan. Als een klant bijvoorbeeld meerdere keren een specifiek product heeft gekocht, kan hij een promotionele email ontvangen wanneer het artikel wordt aangevuld of in de uitverkoop is.

wolk

Overschakelen naar cloudgebaseerde services

Een andere belangrijke vereiste van moderne bedrijven is functionaliteit die ontworpen is met het oog op de optimalisatie van processen. Platformen die zijn gebaseerd op cloud- of hybride oplossingen lossen deze uitdaging op en verlagen de hoge onderhoudskosten van oude en interne systemen voor klantencommunicatiebeheer.

Gemiste oproepen afhandelen

Wederzijdse communicatie

Moderne software voor klantencommunicatiebeheer moet inkomende en uitgaande communicatie ondersteunen, waarbij alle klantendossiers op één plaats worden opgeslagen. Bedrijven verwachten alle klantengegevens op één, gemakkelijk toegankelijke en handige locatie te kunnen bekijken en beheren.

De geavandeerde oplossing voor klantencommunicatiebeheer van LiveAgent

LiveAgent biedt een volledig functionele oplossing die is ontworpen om klantencommunicatie te beheren. Met LiveAgent is uw team goed uitgerust om communicatie te genereren, te verdelen en op te volgen. Het hoogtechnologische beheerplatform voor klantencommunicatie biedt een volledig op maat gemaakte ervaring die vlot integreert met bestaande bedrijfstoepassingen en -systemen. Als u op zoek bent naar de beste software voor het beheer van klantencommunicatie om de merkherkenning te verbeteren en het klantenbehoud te vergroten, probeer LiveAgent dan eens. Met zijn sterk functiepakket dat is ontworpen om de operationele efficiëntie van callcenters te maximaliseren, is LiveAgent de meest beoordeelde en hoogst gewaardeerde helpdesk software voor KMO’s in 2020.

ondersteuning

Bekijk nog meer belangrijke functies

Naast de bovenstaande functies moet geweldige software voor klantencommunicatiebeheer ook sterke schrijftools en analyses van klantenbetrokkenheid bevatten. Bekijk meer belangrijke functies die sterke software voor klantencommunicatiebeheer zou moeten bevatten door op onderstaande knop te klikken.

helpdesk geen idee over teamprestaties

Sterke ontwerptools

Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om een ​​speciale oplossing voor klantencommunicatiebeheer met geïntegreerde functionaliteit te gebruiken om belangrijke inhoudselementen binnen hun communicatie te creëren en te beheren. De meeste geavanceerde oplossingen voor klantencommunicatiebeheer bieden tegenwoordig een zeer sterke schrijf- of bewerkingservaring en stellen niet-technische zakelijke gebruikers in staat communicatie bij te werken zonder een toegeving te doen op het gebied van kwaliteit en tijd.

live chat verhoog verkoop

Klantenbetrokkenheid analyse

Gegevensanalyse is een essentiële functie voor software voor klantcommunicatiebeheer omdat bedrijven hiermee statistieken kunnen verzamelen voor belangrijke bedrijfsfuncties (meest reactieve kanalen, ticketvolume, oplossingspercentages, kosten per productiefase). Deze informatie biedt bedrijven intelligente gegevensgestuurde inzichten om omzetgroei en winstgevendheid te ondersteunen.

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat u toestemming geeft om cookies te plaatsen zoals beschreven in ons privacy- en cookiebeleid .