Communicatie speelt een fundamentele rol in alle aspecten van het zakendoen. Indien goed beheert, vormt innovatieve klantencommunicatie de merkidentiteit en draagt ze aanzienlijk bij aan waardevolle en duurzame relaties met klanten.
Gegevens door de computer laten verwerken
Door mij aan te melden, aanvaard ik Algemene voorwaarden en Privacybeleid.
Bedrijven moeten om verschillende redenen met hun klanten communiceren. Om hun publiek geïnformeerd en betrokken te houden, gebruiken organisaties een breed gamma aan communicatiekanalen en -methoden, zoals emails, tekstberichten, live chat, spraakoproepen, sociale media en meer.
Innovatieve communicatieoplossingen zijn cloudgebaseerde platforms die nauw geïntegreerde mogelijkheden bieden, waardoor u sterke, consistente, positieve klantenervaringen kunt bieden. Het bieden van deze consistente ervaringen is een uitdaging voor de meeste bedrijven, aangezien klanten technisch vaardiger worden en minder vergevingsgezind zijn voor ondermaatse interacties.
Tegenwoordig verwachten klanten persoonlijke, snelle en deskundige service. Laten we eens kijken naar enkele belangrijke e-commercestatistieken en -trends uit 2019:
41% van de consumenten veranderde van bedrijf vanwege slechte personalisatie.
41% van de consumenten stapte over naar een concurrent vanwege slechte personalisatie.
48% van de klanten geeft meer uit als hun ervaring gepersonaliseerd is.
74% van de mensen heeft een hekel aan irrelevante inhoud.
Om samen te vatten: effectieve klantenbeheer communicatie impliceert het leveren van zeer klantspecifieke, relevante communicatie via kanalen die de voorkeur hebben van klanten. Om dergelijke gepersonaliseerde, gecentraliseerde en gestroomlijnde ervaringen te bieden, hebben teams die betrokken zijn bij klantencommunicatie geavanceerde tools nodig.
Software voor klantencommunicatiebeheer is een communicatie- en samenwerkingstoepassing waarmee bedrijven een groot volume aan uitgaande en inkomende klantencommunicatie via verschillende kanalen kunnen beheren. Het zorgt ervoor dat klantgerichte communicatie relevant, responsief en consistent is en gebaseerd is op gegevens die zijn verzameld uit eerdere ervaringen.
De volledig uitgeruste software voor klantencommunicatiebeheer van LiveAgent is ontworpen om een groot aantal contactkanalen te verenigen en consistentie tussen kanalen te garanderen. Alles-in-één van LiveAgent helpdeskoplossing biedt bedrijven één overzicht van klanteninteracties, houdt een duidelijk overzicht bij van alle relevante gegevens en integreert naadloos met bestaande bedrijfsapplicaties en -systemen om zeer gepersonaliseerde klantenervaringen te garanderen.
Volgens een recente Market Guide voor klantencommunicatiebeheer door Gartner, worden oplossingen voor klantencommunicatiebeheer voornamelijk gebruikt door industrieën zoals verzekeringen, banken, gezondheidszorg en nutsbedrijven om communicatie te genereren zoals facturen, verklaringen, correspondentie of waarschuwingen / meldingen.
Beheer van klantencommunicatie wordt veel gebruikt door organisaties voor marketing- en factureringsdoeleinden, dus als vuistregel is software voor het beheer van klantencommunicatie eigendom van productmarketing-, verkoop- en ondersteuningsteams.
Bij het kiezen van software voor klantencommunicatiebeheer is het belangrijk om kennis te nemen van de belangrijkste functies die het biedt. De software moet u in staat stellen om de manier waarop uw bedrijf omgaat met zijn klanten te personaliseren en de juiste boodschap op het juiste moment via het juiste kanaal af te leveren.
Als u op zoek bent naar de beste oplossing voor het beheer van klantencommunicatie, verwacht u dat deze duidelijke, foutloze en consistente klantenervaringen biedt op alle kanalen (via telefoon, live chat, email en sociale media).
Een andere belangrijke vereiste van moderne bedrijven is functionaliteit die ontworpen is met het oog op de optimalisatie van processen. Platformen die zijn gebaseerd op cloud- of hybride oplossingen lossen deze uitdaging op en verlagen de hoge onderhoudskosten van oude en interne systemen voor klantencommunicatiebeheer.
Moderne software voor klantencommunicatiebeheer moet inkomende en uitgaande communicatie ondersteunen, waarbij alle klantendossiers op één plaats worden opgeslagen. Bedrijven verwachten alle klantengegevens op één, gemakkelijk toegankelijke en handige locatie te kunnen bekijken en beheren.
LiveAgent biedt een volledig functionele oplossing die is ontworpen om klantencommunicatie te beheren. Met LiveAgent is uw team goed uitgerust om communicatie te genereren, te verdelen en op te volgen. Het hoogtechnologische beheerplatform voor klantencommunicatie biedt een volledig op maat gemaakte ervaring die vlot integreert met bestaande bedrijfstoepassingen en -systemen. Als u op zoek bent naar de beste software voor het beheer van klantencommunicatie om de merkherkenning te verbeteren en het klantenbehoud te vergroten, probeer LiveAgent dan eens. Met zijn sterk functiepakket dat is ontworpen om de operationele efficiëntie van callcenters te maximaliseren, is LiveAgent de meest beoordeelde en hoogst gewaardeerde Nederlandse helpdesk software voor KMO’s in 2020.
Naast de bovenstaande functies, moet geweldige software voor klantencommunicatiebeheer ook krachtige auteurstools en klantenbetrokkenheidsanalyses bevatten. Bekijk meer belangrijke functies die krachtige CCM-software zou moeten bevatten door op de onderstaande knop te klikken.
Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om een speciale oplossing voor klantencommunicatiebeheer met geïntegreerde functionaliteit te gebruiken om belangrijke inhoudselementen binnen hun communicatie te creëren en te beheren. De meeste geavanceerde oplossingen voor klantencommunicatiebeheer bieden tegenwoordig een zeer sterke schrijf- of bewerkingservaring en stellen niet-technische zakelijke gebruikers in staat communicatie bij te werken zonder een toegeving te doen op het gebied van kwaliteit en tijd.
Gegevensanalyse is een essentiële functie voor software voor klantcommunicatiebeheer omdat bedrijven hiermee statistieken kunnen verzamelen voor belangrijke bedrijfsfuncties (meest reactieve kanalen, ticketvolume, oplossingspercentages, kosten per productiefase). Deze informatie biedt bedrijven intelligente gegevensgestuurde inzichten om omzetgroei en winstgevendheid te ondersteunen.
Software voor klantencommunicatiebeheer of kortweg ccm-software stelt uw bedrijf in staat om alle vragen van klanten effectief af te handelen. Hoe? Welnu, het platform voor klantencommunicatiebeheer verenigt al uw communicatie in één interface. Bijvoorbeeld email, live chat, oproepen , Forum, SoMe, kennisbankvragen, enz. Bovendien helpen de klantenservicefuncties uw vertegenwoordigers om een naadloze klantenervaring te bieden. Als gevolg hiervan kan dit leiden tot verbeterde klantenrelaties, inkomsten en algemene klantentevredenheid.
Weet u wat Huawei, BMW, Yamaha en O2 gemeen hebben? U raadt het al ... LiveAgent!
Ontvang als eerste exclusieve aanbiedingen en het laatste nieuws over onze producten en diensten rechtstreeks in je mailbox.
Wij waarderen uw recente aanmelding voor LiveAgent.
Er wordt een bericht naar uw emailadres gestuurd met inloggegevens onmiddellijk nadat uw account is geïnstalleerd.
Als u wacht totdat de installatie voltooid is, kunt u vanaf hier rechtstreeks toegang krijgen tot uw account.
Nadat het proces voltooid is, sturen we de inloggegevens naar uw mailbox.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.
We zijn op meerdere data beschikbaar