Wat is het a-law algoritme?
A-law is een standaard compressie-algoritme dat wordt gebruikt voor audioverwerking in digitale telecommunicatie. Dit companding-algoritme wordt in Europa gebruikt om het dynamische bereik van een analoog signaal te optimaliseren voordat het wordt gedigitaliseerd.
A-law is een van de twee standaard G.711-versies. De a-law codec is vergelijkbaar met het u-law algoritme dat wordt gebruikt voor digitale communicatie en telefonie in Zuid-Amerika en Japan. Het belangrijkste verschil tussen de twee naast de landen die ze gebruiken, is echter dat u-law een iets groter dynamisch bereik heeft.
Over het algemeen is dynamisch bereik de verhouding van het hardste geluid zonder vervorming ten opzichte van het achtergrondgeluid. Voor bepaalde bits verkleint codering met een a-law algoritme het dynamische bereik van een audiosignaal, wat de coderingsefficiëntie verhoogt en een hogere signaal-naar-vervormingsratio biedt dan lineaire codering. De A-law compressie zorgt voor hetzelfde ruisniveau en zorgt voor een helderder geluid zonder vervorming.
A-law wordt gebruikt in telefonie en telecommunicatie voor zowel nieuwere digitale als oudere analoge systemen. Zodra een digitaal computersysteem het geluid ontvangt, zet een analoog systeem analoge signalen om in digitale signalen. In overeenstemming met het a-law-algoritme moeten kwantiseringsniveaus voor het analoge signaal in een ongelijke ruimte worden ingesteld. Dit wordt gedaan door het gebruik van een niet-lineaire versterkingsversterker.
Als het audiosignaal al is gedigitaliseerd, hoeft het niet te worden gecomprimeerd. De symboolgrootte van de meeste computers kan gemakkelijk een 8-bits digitaal gegevensbestand herkennen.
Enkele voordelen van audioverwerking met behulp van het a-law-algoritme zijn:
- Verhoogde coderingsefficiëntie – er is minder stroom nodig om audiosignalen te decoderen
- Biedt dynamisch bereik met behoud van de resolutie voor signalen met lage amplitude
- Betere signaal-vervormingsverhouding dan die verkregen door lineaire codering
Improve your call center customer service
LiveAgent has a built-in call center packed with features, that is easy to set up and handle.
Voiceland is een gespecialiseerde telefoonaanbieder voor bedrijven en professionals met betrouwbare en op maat gemaakte telefoondiensten. Het biedt kosteneffectieve VoIP-oplossingen met hoge betrouwbaarheid en verbeterde beveiliging. Integratie met LiveAgent is eenvoudig en kosteloos, en Voiceland biedt een gratis proefperiode.
Klantenservice gesprekskwaliteit checklijst
U zult nooit al uw klanten tevreden kunnen stellen, maar met deze checklijst voor gesprekskwaliteit van de klantenservice kunt u uitstekende ondersteuning bieden aan degenen die dit het meest nodig hebben.
Liveagent gespreksopnamesoftware beoordeling
LiveAgent wordt geprezen als een krachtige klantenservice tool die communicatie met klanten verbetert en verkoop verhoogt. Het biedt functies zoals SLA-regeling, live chat en gespreksopnamen. De software is flexibel, aanpasbaar en redelijk geprijsd.
Leer over callcenterautomatisering met LiveAgent, dat klantenservicesoftware en VoIP-telefoonsystemen biedt. Het heeft een gratis proefperiode van 14 dagen en het opstarten van uw LiveAgent wordt op prijs gesteld. Het biedt ook aangepaste service en heeft accountvoorwaarden, betalings- en terugbetalingsbeleid. Er is een Fair Use-beleid en het verzamelt gebruikersdata voor productverbetering.