Wat is een activiteitenlogboek?
Een activiteitenlogboek is een rapport van alle acties die in een bepaalde periode zijn ondernomen. Een activiteitenlogboek, ook wel een taakactiviteitenlogboek genoemd, laat zien hoe iemand zijn tijd aan het werk besteedt. In LiveAgent toont een activiteitenlogboek alle gemaakte of bewerkte tickets.
Dit geeft de beheerder/supervisor de kans om het werk van elke vertegenwoordiger te bekijken. Het geeft hen ook de kans om verbeteringen voor te stellen over hoe ze efficiënter kunnen werken in LiveAgent.
Dankzij activiteitenlogboeken kunnen agenten zich niet langer concentreren op activiteiten met een lage waarde en hun tijd beter beheren. Een activiteitenlogboek is een geweldig hulpmiddel om ervoor te zorgen dat werknemers op schema liggen met de voorgestelde bedrijfsplannen. Bovendien vormen ze een belangrijk onderdeel van elk betrouwbaar ticketsysteem voor IT-ondersteuning omdat ze ervoor zorgen dat aan alle normen en SLA’s wordt voldaan, zonder de medewerkers.
Waarom zijn activiteitenlogboeken belangrijk?
In staat zijn om te identificeren wie zich heeft aangemeld bij uw account is cruciaal voor de veiligheid. Omdat bedrijven dagelijks in nauw contact komen met tonnen data, is het belangrijk om misbruik direct te kunnen signaleren. Als er misbruik wordt gemaakt, kunnen activiteitenlogboeken de verantwoordelijke persoon onmiddellijk identificeren.
Uit activiteitenlogboeken blijkt ook dat u proactieve maatregelen heeft getroffen als er misbruik optreedt. Dit is belangrijk als u zakenpartners of belanghebbenden in uw bedrijf hebt geïnvesteerd.
Auditlogboeken zijn ook belangrijk omdat ze uitgebreide inzichten bieden.
Laten we een eenvoudig voorbeeld bekijken. Stel u voor dat een klant klaagt over uw klantenservice. Met inzichten uit activiteitenlogboeken kunt u de situatie beter bekijken. Na evaluatie kunt u feedback geven en een passend actieplan opstellen om de situatie te redden.
Waarom zou u het activiteitenlogboek evalueren?
Het beoordelen van het werk van uw medewerkers is een belangrijk onderdeel van het waarborgen van maximale efficiëntie. LiveAgent biedt meer dan 180 functies die u kunt gebruiken om uw klantenservice te verbeteren.
Activiteitenlogboeken kunnen u inzicht geven in hoe uw vertegenwoordigers deze functies gebruiken. Als u bijvoorbeeld ziet dat één ondersteuningsmedewerker een taak uitvoert die gemakkelijk handmatig kan worden geautomatiseerd, kunt u hem of haar vertellen over automatisering.
Door middel van auditlogbeoordelingen kunt u dus mogelijkheden vinden om uw klantenservice te verbeteren.
Door auditlogboeken te bekijken, kunt u ook de voortgang van uw vertegenwoordiger volgen bij het behalen van bedrijfsdoelen en -statistieken.
Voordelen van het activiteitenlogboek/auditlogboek:
- identificeer onmiddellijk problemen, waardoor maanden van mogelijke fouten worden voorkomen
- erkenning van de vaardigheden van klantenservicemedewerkers – goede/slechte presteerders
- helpt bij het meten van Key Performance Indicators (KPI’s) van medewerkers
- mogelijkheid om de best presterende klantenservicemedewerkers te belonen
- kans om de behoefte aan meer agententraining te erkennen
Waar is het activiteitenlogboek in LiveAgent?
Stappen om naar uw activiteitenlogboek te navigeren:
- Log in op uw LiveAgent-account
- Zoek naar Configuraties
- Klik op Tools
- Open tot slot het Activiteitenlogboek
Zoals eerder vermeld, wordt het activiteitenlogboek met andere woorden het auditlogboek genoemd.
Wat toont uw activiteitenlogboek in LiveAgent?
Het activiteitenlogboek biedt een volledig rapport over de acties die medewerkers van de klantenondersteuning ondernemen.
Het toont:
- de naam van de vertegenwoordiger
- de hoeveelheid tijd die de vertegenwoordiger aan het ticket besteedt
- het aantal tickets waaraan de vertegenwoordiger heeft gewerkt
- een korte beschrijving van elke actie
- exacte vertegenwoordigersacties/wijzigingen in elk ticket
Bekijk hoe u uw activiteitenlogboek kunt meten.
Het is cruciaal om een duidelijk beeld te hebben van de activiteiten en productiviteit van uw teamleden. Met LiveAgent’s logboek voor activiteitenregistratie kunt u gemakkelijk meten hoe goed uw team presteert qua voltooide taken en tijd besteed aan elke taak. Zo kunt u productiviteitsproblemen identificeren en beoordelen hoe uw team zijn tijd beheert. Tijdregistratie biedt waardevolle inzichten en helpt bij het bijhouden van de tijd die aan elk project of elke taak wordt besteed. Met de juiste meting kunt u de prestaties van het team optimaliseren en de productiviteit verhogen. LiveAgent doet de tijdregistratie automatisch voor u, wat betekent dat u zich kunt concentreren op het behalen van uw verkoop- en marketingdoelen, terwijl LiveAgent u gedetailleerde rapporten bezorgt.
Topics
- bijhouden van activiteiten
- prioriteren van taken
- omgaan met afleidingen
Video summary
Het kennen van hoe je je tijd gebruikt is de eerste stap naar goed timemanagement. Houd een logboek bij van je activiteiten gedurende een paar dagen om inzicht te krijgen in hoe je je tijd besteedt en waar je verbeteringen kunt aanbrengen. Dit kan helpen bij het plannen van je dag, het identificeren van afleidingen en van inefficiënte routines en taken.
Frequently Asked Questions
Wat is logactiviteit?
Het activiteitenlogboek is een overzicht van uw activiteit en hoe u uw tijd doorbrengt. U kunt een activiteitenlogboek bijhouden in de echte wereld, maar ook in de virtuele wereld. In organisaties en bedrijven wordt het activiteitenlogboek vooral gebruikt om bij te houden hoe medewerkers hun tijd besteden aan het werk. Hierdoor is het mogelijk om te beoordelen wie en wat een bepaalde tijd doorbrengt. De analyse van dergelijke gegevens helpt de productiviteit van werknemers te verhogen, het tijdbeheer te verbeteren en de productiviteit te ondersteunen.
Welke activiteiten kunt u inloggen in LiveAgent?
In het activiteitenlogboek in LiveAgent kunt u alle activiteiten zien die zijn voltooid door het personeel van de klantenondersteuning. Ze worden verzameld in de vorm van een rapport. De gegevens die u daar vindt zijn: hoeveel tijd de vertegenwoordiger aan één ticket heeft gewerkt, hoeveel tickets de klant heeft gewerkt, beschrijving van elke activiteit, alle wijzigingen en activiteiten die door de agent op het gegeven ticket zijn uitgevoerd.
Hoe vindt u uw activiteitenlogboek in LiveAgent?
Als u uw activiteit wilt vinden, kunt u het controlelogboek raadplegen, dat een chronologische reeks records is. Het bevat alle acties die zijn ondernomen door technisch ondersteunend personeel. U vindt het activiteitenlogboek in uw LiveAgent-account. Log eerst in op uw LiveAgent-account & zoek de Configuratie & klik op Extra & Open ten slotte het auditlogboek (dat wil zeggen, het activiteitenlogboek).
Wat is een ACD-melding?
Een ACD-rapport is een geautomatiseerd rapport met klantengegevens. Het is een samengesteld rapport van klantengegevens dat door een computer wordt verzameld en geanalyseerd.
Expert’s note
Een activiteitenlogboek toont alle acties die medewerkers van de klantenondersteuning ondernemen en kan gebruikt worden om de efficiëntie te verbeteren en de voorgestelde bedrijfsplannen bij te houden.
Callcenter configuratie checklijst
Een callcenter van de grond krijgen is geen gemakkelijke taak. Toch is het mogelijk. Hier is onze checklijst voor het instellen van een callcenter die u door elke stap van dit proces leidt.
Nederlandse klantenervaring software
Software voor klantervaring speelt een sleutelrol bij het verzamelen, organiseren en volgen van klantenfeedback in een modern bedrijf.
LiveAgent biedt klantenservicesoftware en selfservicesoftware met onderscheidingen en certificaten, webinars, en een partnerprogramma. Met 180 functies en 40 integraties stroomlijnt het spraakcommunicatie en automatiseert bedrijfsregels. Voeg aangepaste gegevens toe voor elk contact, sla notities op, bekijk eerdere tickets en integreer plug-ins. LiveAgent helpt u om uw klanten beter te leren kennen en de kwaliteit van uw helpdesk te verhogen. Het biedt een multifunctioneel vak voor het opslaan van alle contactinformatie en meer. Ticketinformatieboxen slaan alle belangrijke gegevens op, zoals naam, e-mailadres, besturingssysteem, taal en browser. Met LiveAgent kunt u bijna alle gegevens van uw klanten opslaan en beheren en hiervan genieten!