Gratis proefperiode

Language switcher

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

Automatische terugbelfunctie

Wat is de automatische terugbelfunctie?

Een automatische terugbelfunctie is een systeemfunctie voor telefoongesprekken die bellers kunnen gebruiken om zich aan te melden voor terugbellen wanneer het nummer dat ze hebben gebeld, bezet is. De automatische terugbelfunctie geeft het telefoniesysteem de opdracht om het nummer van de beller op te slaan en opnieuw te kiezen wanneer de lijn weer beschikbaar is.

De terugbeloptie is een veelvoorkomend kenmerk van een IVR-systeem en zorgt ervoor dat klanten kunnen genieten van een automatische terugbelfunctie in plaats van in de wacht te worden gehouden. Veel callcentersoftware biedt de automatische terugbelfunctie omdat het een betere manier is om te genieten van handige callcentercommunicatie.

LiveAgent callcentersoftware biedt de automatische terugbelfunctie als onderdeel van de callcentersoftware-oplossing. Door te kiezen voor automatische terugbelsoftware van LiveAgent, kunt u eenvoudig de klantentevredenheid verbeteren en wachttijden verkorten.

klantenservice geautomatiseerde terugbelfunctie

Reduce abandoned call rates

Gain new sales opportunities with LiveAgent's automatic callback feature.

Learn more

Hoe werken automatische terugbelverzoeken?

De functie maakt deel uit van een IVRmenu (Interactive Voice Response). De menu-opties worden aan de bellers getoond wanneer ze uw nummer kiezen. Het menu kan bellers bijvoorbeeld vragen om “druk op 1 voor verkoop” of “druk op 3 voor een terugbelverzoek”.

Als uw bellers de terugbeloptie selecteren, wordt hun nummer opgeslagen en in een wachtrij geplaatst door het systeem, en wordt de oproep onmiddellijk beëindigd. Wanneer het nummer van de beller bovenaan in de wachtrij staat, belt het systeem automatisch het nummer en verbindt het met een ondersteuningsmedewerker.

IVR & CALLBACK FEATURE DEMO | LiveAgent

Wat zijn automatische terugbelinstructies?

Automatische terugbelinstructies zijn de geïntegreerde geautomatiseerde opdrachten die bellers gebruiken om door drukke telefoonlijnen te navigeren en terugbelverzoeken te doen. Hieronder vindt u een korte handleiding over het volgen van instructies voor automatisch terugbellen.

  • Als u als beller een bezettoon geeft, drukt u op de daarvoor bestemde knop voor een automatische terugbelactie nadat u de IVR-menulijst hebt gehoord.
  • Nadat u op de knop hebt gedrukt, wordt het gesprek beëindigd
  • Als u hebt opgehangen voordat u op de knop hebt gedrukt, kies dan het nummer opnieuw, luister naar de instructies en druk op de vooraf ingestelde optie om terug gebeld te worden.
  • Zodra de lijn beschikbaar is, wordt u teruggebeld
  • Beantwoord de telefoon en spreek met de callcentermedewerker

Aan de andere kant, als u een terugbelverzoek wilt annuleren, kunt u het volgende doen:

  • Luister naar de IVR-instructies
  • Druk op de aangewezen knop om een ​​automatisch terugbelverzoek ongedaan te maken
  • Wacht op een bevestigingstoon en hang op

Waarom is het belangrijk dat callcentersoftware een geavanceerde terugbelfunctie heeft?

Volgens Harvard Business Review zorgen automatische terugbelopties voor loyaliteit en minder inspanning van de klant. Deze functie bouwt echter niet alleen loyaliteit op, het biedt het callcenter enkele essentiële voordelen.

Hier zijn enkele van de redenen waarom de terugbelfunctie van vitaal belang is voor callcentersoftware:

  • De terugbelfunctie verbetert de klantentevredenheid en klantenervaring
  • Callcentra maken gebruik van de terugbelfunctie om de gemiddelde wachttijd te verminderen
  • De terugbelfunctie geeft aan dat een callcenter waarde hecht aan de tijd van de klant

De meeste callcentra beschouwen automatische oproepfuncties als een innovatie voor de klantenervaring. Om de waarde van terugbelfuncties verder te verbeteren, kunnen callcentra feedback van klanten vragen en een betere klantenervaring bieden.

Call Center Software Demo | LiveAgent

Hoe te testen of de functie werkt

Nadat u de automatische terugbelsoftware in uw IVR hebt geïmplementeerd, kunt u controleren of uw IVR-script werkt door de volgende acties in LiveAgent uit te proberen.

  1. Log in op uw LiveAgent account
  2. Bel het telefoonnummer dat is gekoppeld aan uw LiveAgent-account. Zorg ervoor dat het nummer een actief IVR-script heeft
  3. Luister naar het IVR-menu met meerdere niveaus
  4. Volg de kiesaanwijzingen in het IVR-menu en klik op de aangegeven kiesknop. Het IVR-menu kan bijvoorbeeld vereisen dat u op 4 drukt om terug te bellen
  5. Let op hoe de oproep van de kant van de beller valt
  6. Merk op dat de oproep overgaat in de vertegenwoordigersinterface en kan worden beantwoord of naar de wachtrij worden gestuurd
  7. Beantwoord de oproep vanuit de vertegnwoordigersinterface
  8. LiveAgent kiest automatisch het nummer van de beller opnieuw. Wacht terwijl dit proces plaatsvindt
  9. Wacht als beller op uw automatische oproep en beantwoord de oproep wanneer deze binnenkomt

Als u al deze stappen met succes uitvoert, kunt u erop vertrouwen dat uw terugbelfunctie perfect werkt en klaar is voor onmiddellijk gebruik.

Increase customer satisfaction

With LiveAgent's built-in call center software you'll be able to provide reliable and personalized service to your customers.

Try it today

Vaak gestelde vragen

Wat is een automatiche terugbeloptie?

Een automatische terugbelfunctie is een IVR-functie van de telefoon waarmee bellers later terugbellen in plaats van lang in de wacht te staan. Het helpt klanten meestal bij het terugbellen van een drukke of niet-beschikbare callcenterlijn. De automatische terugbelfunctie zet de beller in de wachtrij en belt direct zodra het gekozen nummer beschikbaar is.

Hoe werkt de automatische terugbelfunctie?

Automatische terugbelopties werken door integratie met een IVR-menu. Eenmaal geïntegreerd, kunnen bellers worden gevraagd om op specifieke knoppen te drukken om de automatische terugbelfunctie te activeren. Zodra het verzoek om automatisch terugbellen is geplaatst, wordt het gesprek onmiddellijk beëindigd. Zo zal LiveAgent-software bijvoorbeeld het nummer opnieuw kiezen wanneer het nummer van de beller bovenaan de terugbelwachtrij staat.

Wat zijn automatische terugbelinstructies?

Automatische terugbelinstructies zijn softwareopdrachten of -processen waarmee bellers of vertegenwoordigers terugbelverzoeken kunnen initiëren en beantwoorden. Deze instructies omvatten meestal het indrukken van de daarvoor bestemde toetsen op de telefoon en de volgende belsignalen om te bepalen wanneer een automatische terugbelactie kan plaatsvinden.

Waarom is het belangrijk dat callcentersoftware een geavanceerde terugbelfunctie heeft?

p dir="ltr" style="line-height: 1.3800000000000001; text-align: justify; margin-top: 0pt; margin-bottom: 10pt;">Het is om verschillende redenen noodzakelijk dat callcentersoftware een geavanceerde terugbelfunctie bevat.

  • Met terugbelfuncties kunnen klanten genieten van een betere ervaring en ondersteuning
  • Terugbelfuncties bewijzen de bellers ook dat hun tijd waardevol is
  • Automatische terugbelfuncties zijn handig om ervoor te zorgen dat callcentermedewerkers bellers kalme, gepersonaliseerde en grondige antwoorden bieden op geschikte tijden

Hoe kunt u testen of de functie werkt?

U kunt bepalen of uw terugbelfunctie werkt door u aan te melden bij uw callcentersoftware en een testoproep uit te voeren.

  • Bel de lijn die is gekoppeld aan uw terugbelaccount en luister naar het IVR-menu
  • Volg de opdrachtprompt voor het kiezen van een nummer en wacht tot het gesprek is beëindigd

  • Daarna ontvangt de beller een oproep zodra hij aan de beurt is in de wachtrij

Terug naar woordenlijst Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.