Automatisering

Wat zijn automatiseringen?

Automatiseringen of automatiseringsregels zijn functies en processen die in de loop der jaren populair zijn geworden dankzij hun effectiviteit en tijdbesparend. In de wereld van klantenservice maakt automatisering deel uit van de dagelijkse activiteiten van de meeste agenten. Het is een gangbare praktijk geworden om alledaagse taken te automatiseren, zodat medewerkers van de klantenservice zich kunnen concentreren op meer veeleisende taken en snelle en effectieve ondersteuning kunnen bieden aan uw klantenbestand.

LiveAgent SLA-automatisering

Als het gaat om automatisering, is het veilig om te zeggen dat de lucht de limiet is als u nadenkt over wat geautomatiseerd kan worden. Bijna alles dat kan worden gescript kan een automatisch proces worden.

Als u deze innovatieve aanpak niet gebruikt, loopt u iets mis op het gebied van klantenondersteuning. Hier zijn enkele van de belangrijkste voordelen die automatisering kan bieden voor uw klantgerichte bedrijf.

  • Verhoogde klantentevredenheid – Met automatiseringen kunnen uw agenten snelle en efficiënte klantenservice bieden, wat de algemeneklantenervaring en tevredenheidspercentages direct verbetert .
  • Verbeterde productiviteit van vertegenwoordigers – Wanneer vertegenwoordigers niet altijd met ondergeschikte taken te maken hebben, kunnen ze hun tijd beter besteden aan veeleisendere taken.
  • Verbeterde responspercentages – Standaardantwoorden, automatische antwoorden en andere tools helpen u snelle ondersteuning te bieden.
  • Betere consistentie – Geautomatiseerde processen worden niet overweldigd door het aantal inkomende tickets via veel kanalen of hun complexiteit. Daarom houden ze de service consistent, ongeacht de werkdruk.
  • Minder menselijke fouten – Hoewel niet perfect, vermindert automatisering de fouten die gewoonlijk door menselijke vertegenwoordigers worden veroorzaakt, aanzienlijk.
  • Klantenbevoegdheid – Opties zoals selfservice zorgen ervoor dat klanten zich meer betrokken voelen en in staat stellen om hun eigen vragen op te lossen.
  • Verhoogt de verkoop – Zelfs de functies die als basisprincipes van automatisering worden beschouwd, kunnen het aantal verlaten winkelwagentjes verminderen door contactgegevens in te vullen, inzichten in het publiek te benutten en klanten te helpen bij hun klantenreis.

Verschillende helpdesksoftwareoplossingen bieden verschillende automatiseringsopties. Enkele van de meest voorkomende automatiseringsmogelijkheden die u kunt vinden, zijn selfservice, IVR, chatbots, het volgen van gesprekken, standaardantwoorden, automatisch toegewezen tickets, het verzamelen van ecommercegegevens, rapportage, het volgen van klantenreizen, automatiseringsworkflows en verschillende AI-functies.

Impress customers with quick & knowledgeable responses

Give your team the right tool to increase their productivity with LiveAgent's automations feature.

Frequently asked questions

Wat betekent de term automatiseringen?

Automatisering is een proces dat tot doel heeft de efficiëntie en effectiviteit van het werk te vergroten. Als er een aantal repetitieve taken zijn, kunnen deze meestal worden geautomatiseerd. U kunt scripts maken die elke gedefinieerde actie in een bepaalde volgorde uitvoeren. Dit bespaart u tijd die u kunt besteden aan andere activiteiten die uw klantenservice verbeteren.

Welke automatiseringen biedt LiveAgent?

Met LiveAgent kunt u verschillende automatiseringsregels instellen. Enkele van de automatiseringsvoorbeelden zijn IVR, standaardantwoorden, het taggen van tickets, vooraf gedefinieerde antwoorden, tijdregels en meer.

Terug naar woordenlijst Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.