Wat is callcentersoftware?
Een callcenter is een plaats waar oproepen van klanten worden afgehandeld door een bedrijf. Het wordt gebruikt om klantenondersteuning, telemarketing of de verkoop van producten of diensten te bieden.
Elk bezet callcenter zou callcentersoftware moeten implementeren om processen te stroomlijnen, de productiviteit te verhogen en over het algemeen betere service te bieden.
Callcentersoftware is een set applicaties en tools. Er zijn twee categorieën van dit soort software: Klantenrelatiebeheersoftware en computer telefonie integratiesoftware.
Er zijn ook veel soorten callcentersoftware, bijvoorbeeld browsergebaseerde, cloudgebaseerde callcentersoftware of gehoste callcentersoftware. Met cloudgebaseerde software wordt alle informatie en data opgeslagen in de cloud. Bij browsergebaseerde software zijn alle functie en functies in de browser van de gebruiker aanwezig.
Frequently Asked Questions
Wat is callcentersoftware?
Callcentersoftware is een systeem waarmee bedrijven meerdere communicatiekanalen kunnen beheren - dit kan email, telefoon, live chat, messaging en sociale media zijn. Het kan worden gebruikt als onderdeel van software voor klantenondersteuning.
Welke functies moet callcentersoftware bieden?
Callcentertools moeten functioneel zijn, boordevol functies om uw huidige processen uit te breiden en gebruiksvriendelijk, aangezien uw team het dagelijks gaat gebruiken. Wat u zeker van een callcenteroplossing zou moeten eisen, is veelzijdigheid. Zorg ervoor dat het functies biedt zoals het opnemen van gesprekken, het volgen van gesprekken en het analyseren van gesprekken, zodat u het meeste uit de gegevens van klanten kunt halen en deze niet alleen kunt gebruiken voor verkoop of feedback, maar ook voor het verbeteren van uw callcenterbeheer en -prestaties. Bekijk ook de lijst met integraties, zodat u callcentersoftware kunt koppelen aan de tools die u al gebruikt: CRM's of e-mailmarketingtools, om er maar een paar te noemen.
Wat zijn de voordelen van callcentersoftware?
Dankzij de callcentersoftware is de klantenservice geautomatiseerd en ook effectiever. De klantentevredenheid neemt toe en dit kan zich realistisch vertalen in winst voor uw bedrijf. Het maakt het ook gemakkelijker voor uw klantenondersteuningsteam.
Expert note
Callcentersoftware is een set applicaties en tools die bedrijven helpt bij het afhandelen van klantgesprekken en telemarketing. Het kan de productiviteit verhogen en betere service bieden.

LiveAgent | Callcentersoftware in uw helpdesk
Implementing a call center in your helpdesk software can benefit both your business and customers. It provides personalized assistance and improves efficiency and customer satisfaction. Interactive Voice Response (IVR) technology offers additional advantages, such as call prioritization, routing, and improved first-contact resolution.
U kunt uw klantenservice verbeteren door toegang te krijgen tot belangrijke klantgegevens op één plek. Gratis callcentersoftware biedt functies zoals gespreksopname en werken op afstand. Het is belangrijk om software integraties te gebruiken, scripts voor te bereiden, specifieke doelen voor medewerkers te stellen, de wachttijd te verkorten en klantengegevens te gebruiken. Bij het kiezen van een callcentersoftware moet u rekening houden met uw zakelijke behoeften en beschikbare opties. Gratis software kan een goede optie zijn om te testen voordat u investeert in een betaalde versie.
Klantenservice terugbelfunctie
Flexibele klantenondersteuning via verschillende kanalen, zoals live chat en telefoon, leidt tot hogere verkoop, omzet en klantentevredenheid. Klantenservicesoftware biedt een efficiënte workflow.
LiveAgent biedt diverse communicatiekanalen en een partnerprogramma voor VoIP-providers om klantensupport en relaties te verbeteren. Het klantenservicecenter is software waarmee bedrijven effectief klantenservice kunnen verlenen en gegevens kunnen verzamelen om de service te ontwikkelen en verbeteren. De basisfuncties van klantenservicecentra omvatten automatische oproepdistributie, oproepopname en integratie van mobiele telefonie of interactieve voice response. Er zijn verschillende soorten klantenservicecentra, waaronder inkomende, uitgaande en virtuele callcenters.