Wat zijn complimenten?
Klachten en complimenten zijn een geweldige manier om gevoelens over bedrijf, producten of diensten uit te leggen. Complimenten zijn het tegenovergestelde van klachten. Het ontvangen van complimenten van klanten is motiverend voor medewerkers van de klantenservice, managers en het vertelt dat de klant echt tevreden was. Maar het is noodzakelijk om vaardigheden, technologie, kennis te blijven actualiseren.
Frequently asked questions
Wat zijn complimenten?
Complimenten zijn complimenten van klanten die een bedrijf kan krijgen als de klant tevreden is, bijvoorbeeld over de klantenservice. Als u service top is, bestaat de kans dat klanten lovende woorden achterlaten. Dit is de beste feedback van uw klanten.
Hoe kunnen klanten complimenten geven?
Klanten kunnen verschillende manieren hebben om complimenten te geven. Afhankelijk van de communicatiekanalen die het bedrijf exploiteert, kan de klant bijvoorbeeld een recensie achterlaten op Google of op Facebook, een e-mail rechtstreeks naar de klantenservice schrijven, schrijven in een chat of telefonisch.
Hoe moet een medewerker van de klantenservice reageren op complimenten?
Goede reacties op complimenten zijn in de eerste plaats te danken aan de klant. Dit is de eerste stap om de klant nog meer gewaardeerd te maken. Ook kunt u overwegen of wij zo'n klant een korting, een cadeau of een blijvende waarde willen aanbieden.
- Klantentevredenheidsdoelen en goede praktijken (Uitgelegd)
- Klantenservice [Uitgelegd]
- Klantentevredenheidsenquête [Uitgelegd]
- Getuigenissen aanvragen (sjablonen)
- Reacties van boze klanten [Sjablonen] | LiveAgent
- Hoe klantenbeloningen gebruiken? (+ Voorbeelden)
- Klantentevredenheidsscore (Uitgelegd)
- Hoe u een feedback- en suggestiesbord kunt maken (+ voordelen)