Wat is een CRON job?
Cron-taken helpen u bij het plannen en uitvoeren van bepaalde taken op uw server. Cron-taken worden gebruikt om taken te automatiseren die periodiek op de achtergrond worden uitgevoerd, b.v. in webapplicaties zoals LiveAgent. Cron is een op tijd gebaseerde taak- of taakorganisator in op Unix gebaseerde besturingssystemen (Mac OS, Linux, FreeOSBD enz.). Deze geplande taken of taken worden Cron Jobs genoemd. Er zijn verschillende omstandigheden waarin een online app mogelijk een bepaalde taak nodig heeft om gewoonlijk te worden uitgevoerd. Stuur bijvoorbeeld emails in bulk of haal gegevens op.
Syntax
Hier is een eenvoudige cron-job:
*/5 * * * * /usr/bin/php /www/virtual/username/cron.php > /dev/null 2>&1
Frequently Asked Questions
Wat zijn CRON-jobs?
Cron Job is een opdracht die wordt gebruikt om taken te plannen die in de toekomst moeten worden uitgevoerd. Meestal wordt het gebruikt om taken in te plannen die periodiek moeten worden uitgevoerd, zoals elke maandag om 12.00 uur.
Waar worden CRON-jobs voor gebruikt?
Cron Jobs kan worden gebruikt als u een site heeft waar accounts een vervaldatum hebben. De Cron kan vervolgens worden geprogrammeerd om accountgegevens automatisch te deactiveren of te verwijderen. Een andere functionaliteit kan het massaal verzenden van dagelijkse emails zijn. U kunt Cron Jobs ook gebruiken om de inhoud van uw website te controleren. Cron Jobs stelt u vervolgens in staat om verbroken links te vinden.
Kunt u CRON-jobs instellen in LiveAgent?
Cron-jobs kunnen worden ingesteld in LiveAgent. Open hiervoor het Cron Tasks-bureaublad en klik op de knop "Cron Task". Stel vervolgens het cron-run-interval in en kopieer de Cron Job-URL. Voer in het veld "URL om te verbinden" het volgende in: http://www.example.com/scripts/jobs.php. Selecteer vervolgens de frequentie van cron-jobs. Nadat u op "Cron Job maken" hebt geklikt, is alles ingesteld.
Expert note
Een CRON job is een opdracht om periodiek taken te plannen en uit te voeren op een server, bijvoorbeeld in webapplicaties zoals LiveAgent.

Hoe tijdregels in LiveAgent in te stellen
Leer hoe u tijdregels kunt instellen in LiveAgent om klantenondersteuning te verbeteren. Automatiseer taken en creëer een efficiënt proces voor ticketbeheer.
Gedetailleerd overzicht van de helpdeskfuncties.
LiveAgent biedt een uitgebreide helpdeskoplossing met diverse functies zoals ticketbeheer, automatisering en live chat voor efficiënte klantenondersteuning.
Hoe u contacten kunt instellen en maken in LiveAgent
LiveAgent is een hoog gewaardeerde helpdesk software met 180 functies en 40 integraties die spraakcommunicatie stroomlijnt en bedrijfsregels automatiseert.
Hoe u uw PipeDrive-integratie instelt en gebruikt.
Leer over klantenondersteuning, callcenterautomatisering en onbeperkte gespreksopnames met LiveAgent. Ontwikkel betekenisvolle relaties en verbeter de klantensupport.