Wat is desk support?
Klantenservice is het proces waarbij klanten voor, tijdens en na de aankoop worden geholpen. Het is een belangrijk onderdeel van klantenrelaties – het verhoogt de klantentevredenheid. Klantenvertegenwoordigers moeten dus goed geschoold en georganiseerd zijn.
Het is ook noodzakelijk om een kwaliteitsservicedesk te gebruiken, een software met veel functies waarmee tickets kunnen worden beheerd. Het is een klantenservicecenter dat verschillende vormen van communicatie afhandelt, zoals emails, chatberichten, tweets en andere. Sommige helpdesksoftware kan ook gratis zijn.

Frequently Asked Questions
Hoe desk support definiëren?
Desk support is een hulpmiddel dat tot doel heeft de klant informatie en ondersteuning te bieden met betrekking tot diensten en producten van een specifieke instelling. Meestal is dit technische ondersteuning die beschikbaar is via een website, instant messaging, email of hotline.
Biedt LiveAgent bureauondersteuning?
LiveAgent biedt natuurlijk wel desk support. Zowel van hun kant, het bieden van ondersteuning aan hun klanten als toegang tot technische ondersteuningsopties als een optie in het systeem. Dit heeft een enorme impact op het leveren van de uitstekende klantenservice die vereist is in de consumentenwereld.
Wat zijn de basisfuncties van desk support?
Bureauondersteuning moet verschillende basisfuncties hebben. Ten eerste moet het contactpunten hebben. Dat wil zeggen, plaatsen waar de klant contact kan opnemen met de technische ondersteuning. Bovendien moet het een goed ontwikkelde kennisbank hebben die het mogelijk maakt om informatie te verkrijgen zonder de steun van een persoonlijke vertegenwoordiger. Het moet ook worden gekenmerkt door mogelijkheden om werk te automatiseren. Hierdoor hebben vertegenwoordigers niet te maken met repetitieve activiteiten en kunnen ze zich concentreren op andere activiteiten.
Expert note
Een goede klantenservice is cruciaal voor het succes van een bedrijf. Helpdesk software zoals LiveAgent kan bedrijven helpen efficiënt en effectief te communiceren met klanten voor hogere tevredenheid en reputatie.

Gedetailleerd overzicht van de helpdeskfuncties.
LiveAgent biedt een uitgebreide helpdeskoplossing met diverse functies zoals ticketbeheer, automatisering en live chat voor efficiënte klantenondersteuning.
LiveAgent | Callcentersoftware in uw helpdesk
Implementing a call center in your helpdesk software can benefit both your business and customers. It provides personalized assistance and improves efficiency and customer satisfaction. Interactive Voice Response (IVR) technology offers additional advantages, such as call prioritization, routing, and improved first-contact resolution.