Wat is een emailmelding?
Emailmeldingen zijn berichten die worden verzonden naar zowel klanten als de vertegenwoordigers die dat specifieke ticket afhandelen, zodra er een update voor hun ticket is. Deze meldingen spelen een belangrijke rol in de klantenondersteuning en wanneer ze zijn geïntegreerd met de emailbeheersoftware van het team, kunnen ze het communicatieproces aanzienlijk verbeteren.
Voor vertegenwoordigers fungeren emailmeldingen als een herinnering aan het ticket dat ze hebben gegenereerd, maar nog moet worden opgelost. Dit helpt hen beter te werken en georganiseerd te blijven.
Voor klanten fungeert het als een reactie op het ticket dat is gegenereerd door hun vraag. Ze worden bijgewerkt telkens wanneer iemand aan hun ticket werkt. Ook worden ze op de hoogte gesteld zodra hun probleem is opgelost om de voortgang te controleren.
Frequently Asked Questions
Wat is een emailmelding?
Emailmeldingen zijn een soort email die wordt verzonden als reactie op specifieke gebruikersacties of gebeurtenissen. Voorbeelden zijn welkomstmails, herinneringen voor gebeurtenissen, beveiligings- en activiteitswaarschuwingen en het opnieuw instellen van wachtwoorden. Dankzij hen hebben we een kans op een snelle reactie en ontvangen we onmiddellijk een melding, b.v. bij een technisch probleem.
Kunt u emailmeldingen instellen in LiveAgent?
In LiveAgent kunt u natuurlijk emailnotificaties instellen. Ze worden voornamelijk gebruikt om emails te verzenden naar vertegenwoordigers die offline zijn. Ze kunnen informatie ontvangen dat een ticket aan hen is toegewezen of dat de klant heeft geantwoord in het toegewezen ticket. Informatie over een nieuw aangemaakt ticket in de afdeling waarvan de vertegenwoordiger lid is, kan ook worden verzonden.
Wat zijn de soorten emailmeldingen in LiveAgent?
Elke agent kan zijn eigen voorkeursemailmeldingen instellen in zijn vertegenwoordigersprofiel, afhankelijk van welke informatie hij wil ontvangen. Ze kunnen een melding krijgen dat hij is toegewezen aan een specifieke klant, dat er een nieuw ticket in het systeem is verschenen of dat de klant die aan een bepaald ticket is gekoppeld, een bericht heeft geschreven.
Expert’s note
Email notificaties zijn belangrijk voor klanten en vertegenwoordigers om op de hoogte te blijven van updates en voortgang in tickets. Personalisatie en aanpasbaarheid zijn belangrijk om een effectief systeem te hebben.
Emailsjablonen voor aanvulling van stock
The article discusses the availability of email templates for various campaigns, including sales, customer service, and re-engagement with inactive customers. It emphasizes the importance of adapting to customer expectations and taking a customer-centric approach. The article also provides tips for effective sales emails, including understanding customer needs and personalizing the message, setting clear goals, and using a call-to-action. LiveAgent is mentioned as a provider of migration services. The article concludes with information on the company and its offerings, including customer service software, VoIP phone systems, and more.