Gratis proefperiode

Language switcher

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

Gamificatie

Wat is gamificatie?

Om de concurrentie tussen de klantenservicemedewerkers gezond te houden en hun werk leuk te houden, is gamificatie geïntroduceerd. Gamificatie is wanneer er een competitie is tussen vertegenwoordigers om te zien wie sneller op situaties reageert terwijl ze goede feedback krijgen van de klanten over hun ondersteuning. Op deze manier kunnen de managers hun medewerkers gemotiveerd houden.

Het heeft zijn voordelen, maar tegelijkertijd kan het, als het niet goed wordt beheerd, rivaliteit tussen vertegenwoordigers creëren, wat echt destructief kan zijn voor het bedrijf. In plaats van hen te motiveren, kan het hen ook demotiveren als ze niet op een gezonde manier concurreren.

Lees meer over gamificatie in LiveAgent

Vaak gestelde vragen

Wat is de definitie van gamificatie?

Gamificatie is de toepassing van spelmechanismen of -elementen op niet-spelactiviteiten. Dit kunnen bijvoorbeeld klantenservice, marketing, educatie of verkoop zijn. Doorgaans is het bedoeld om meer betrokkenheid en interesse van klanten of werknemers te genereren. Het hangt allemaal af van hoe en voor welk doel het zal worden gebruikt.

Wat zijn de voordelen van gamificatie?

Met gamificatie kunt u de betrokkenheid van vertegenwoordigers vergroten, gezonde concurrentie in de afdeling en teams bevorderen en de productiviteit en de bereidheid tot handelen vergroten. Het stelt u in staat uw team te waarderen, waardoor ze meer gemotiveerd zijn, en het zorgt ook voor afwisseling in het dagelijkse werk op het gebied van klantenservice, dat eentonig en erg repetitief kan zijn.

Kunt u gamificatie gebruiken in LiveAgent?

In LiveAgent beschikt u over gamificatiefuncties om u te ondersteunen bij het prijzen en motiveren, maar ook om u te vermaken en teamwerk te bieden. LiveAgent biedt beloningen en badges op basis van activiteit in de afgelopen 7 dagen. U kunt echter ook uw eigen suggesties aanpassen. LiveAgent biedt badges aan voor vertegenwoordigers die bijvoorbeeld de meeste tickets versturen, de langste pauzes nemen, de meest negatieve recensies ontvangen of het snelst reageren op telefoontjes.

Terug naar woordenlijst Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.