Gratis proefperiode

Language switcher

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

Gesprek

Wat is een gesprek?

Conversation is a discussion with someone about a particular subject.

Cambridge dictionary

Een klantengesprek is een reeks berichten die worden uitgewisseld met een klantenvertegenwoordiger. Een gesprek kan plaatsvinden in de vorm van een chatgesprek, emailgesprek of een eenvoudig telefoongesprek. Daarnaast kunt u ook gesprek creëren (ook wel Ticket genoemd) via privéberichten of Tweets van Facebook.

Voorbeeld van LiveAgent-ticketgesprek

Hoe u met uw klanten praat:

  • Begroet hen
  • Stel uzelf voor
  • Wees beleefd
  • Wees zelfverzekerd
  • Leid het gesprek in de goede richting
  • Laat ze weten dat u ze gaat helpen
  • Verontschuldig u, wanneer dat nodig is
  • Wees geduldig
  • Luister proactief
  • Geef ze feitelijke informatie
  • Onderbreek de klant niet tenzij nodig
  • Wees positief

Voorbeeld van een goed en slecht gesprek met een klant:

SLECHT: we bieden deze functie niet.

GOED: hoewel we deze functie momenteel niet hebben, zijn we blij van u te horen. Wanneer we verbeteringen aanbrengen, streven we altijd naar meningen/inzichten van klanten zoals die van u.

Tips voor het omgaan met een boze klant:

  • Wees kalm
  • Toon empathie
  • Vat het niet persoonlijk op
  • Excuses voor het ongemak
  • Herhaal/vat de zorgen van uw klant samen. Het laat zien dat u proactief luistert. Het kan ook het probleem van de klant verduidelijken.
  • Leg uit welke stappen u gaat nemen
  • Geef verschillende opties als oplossing – laat de klant kiezen
  • Als u de klant iets belooft, zorg er dan voor dat u dit opvolgt

It is so much easier to be nice, to be respectful, to put yourself in your customers' shoes and try to understand how you might help them before they ask for help than it is to try to mend a broken customer relationship.

Mark Cuban

Wat zijn de soorten dialoog met klanten?

De dialoog vindt meestal plaats tussen een klantenvertegenwoordiger en een klant.

Het klassieke type is de persoonlijke dialoog. Toch zijn er nog andere belangrijke vormen van dialogen.

Hier zijn enkele soorten dialogen:

Het bedrijf moet voor elk type de juiste aanpak overwegen. Wat nog belangrijker is, is dat het bedrijf op elk platform toegankelijk moet zijn.

Hoe begint u een gesprek met een potentiële klant?

Hier zijn enkele gespreksstarters:

  • stel een niet-gerelateerde vraag (geen verkooppraatje)
  • vraag naar hun werk/interesses
  • complimenteer ze
  • opmerking over het weer
  • vraag naar hun plannen voor het weekend

Hoe kunt u uw klantengesprekken verbeteren met klantenservicesoftware?

Klantengesprekken moeten soepel, snel en persoonlijk zijn. Klantenservicesoftware verbetert de dagelijkse activiteiten van uw vertegenwoordiger, ook wel klantenvragen genoemd. De software, zoals LiveAgent, kan uw klanten en vertegenwoordigers op vele manieren helpen.

Functies die u kunt gebruiken om betere klantengesprekken te voeren:

  • Gebruik standaardberichten
  • Gebruik vooraf gedefinieerde antwoorden
  • Voeg GIF’s toe
  • Voeg links toe
  • Verwijs de klant naar een kennisbankartikel
  • Gebruik opgeslagen klantengegevens voor een soepel, snel en gemakkelijk gesprek

Klantenservicesoftware verhoogt uw verkoop, klantenbehoud en klantentevredenheid.

Try out LiveAgent for FREE

Handle all customer inquires from one interface and start improving your customer service with a 14-day free trial right away.

FREE TRIAL

Vaak gestelde vragen

Wat is een gesprek?

Een gesprek met de klant is de boodschap die wordt uitgewisseld tussen de klant en de vertegenwoordiger. In de klantenservice kan zo'n gesprek verschillende vormen aannemen. Het kan worden uitgevoerd via chat, email, telefoon en ook via sociale media.

Hoe kunt u gesprekken in LiveAgent controleren?

U kunt gesprekken met klanten in LiveAgent op elk specifiek ticket controleren. Gesprekken worden ook gearchiveerd, zodat u toegang hebt tot gesprekken die al zijn gevoerd. Afhankelijk van hun machtigingen hebben individuen mogelijk alleen toegang tot hun eigen gesprekken of ook tot die van andere vertegenwoordigers.

Heeft elk gesprek een bijbehorend ticket aangemaakt?

Voor elk gesprek (als het in een andere thread wordt gevoerd) wordt een apart ticket gemaakt. Als een klant contact opneemt in dezelfde thread, wordt dit gepresenteerd als één ticket.

Terug naar woordenlijst Maak een GRATIS account aan

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.