Wat is een geweldige klantenservice?
Een geweldige klantenservice is een uitstekende service die aan klanten wordt gegeven. Het gaat niet alleen om het oplossen van problemen en het verkopen van producten en diensten. Het gaat over het overtreffen van de verwachtingen en eisen van de klant en over het maximale dat het bedrijf kan doen. Elk probleem of elke vraag zo snel mogelijk oplossen en een professioneel en waardevol antwoord geven is de sleutel.
Er zijn veel manieren om een geweldige service te bieden, bijvoorbeeld klantenservicetraining.
Frequently Asked Questions
Wat is een geweldige klantenservice?
Geweldige klantenservice betekent klantenserviceactiviteiten op het hoogste niveau. Deze praktijken omvatten het waarderen van de tijd van de klant, het hebben van een positieve, empathische houding, het verstrekken van bekwame middelen en het overtreffen van de verwachtingen van de klant.
Wat zijn de basisprincipes van een goede klantenservice?
De basis van een goede klantenservice is natuurlijk kennis van de aangeboden producten en diensten. Vertegenwoordigers moeten worden gekenmerkt door een positieve houding, creatieve ideeën voor het oplossen van problemen, snel reageren op de behoeften van de klant en een gepersonaliseerde communicatiemethode voor een specifieke klant. Vergeet ook niet naar de klant te luisteren, want zowel voor de vertegenwoordiger als voor de klant is dit een groot voordeel.
Hoe zorgt u voor een geweldige klantenservice?
Allereerst kan een uitstekende klantenservice worden bereikt door over het juiste personeel te beschikken. Als uw bedrijf mensen met de juiste competenties in dienst heeft en voor hun ontwikkeling zorgt, is dat de eerste stap naar een geweldige klantenservice. Een ander probleem is het leveren van professionele software en technologieën die het werk verbeteren, gebruiksvriendelijk zijn en helpen bij het automatiseren van activiteiten. Het laatste, even belangrijke punt is het luisteren naar klanten. Feedback stelt u in staat om continu controle te hebben over wat werkt en wat verbeterd moet worden om het nog beter te maken.
Expert note
<p>Geweldige klantenservice gaat niet alleen om het oplossen van problemen en verkopen van producten, maar over het overtreffen van verwachtingen en eisen van klanten.</p>

Nederlandse servicedesk software voor een betere klantenervaring
LiveAgent's servicedesk software integrates all customer communication channels into one platform, making it easier to manage and serve customers effectively.
Interne versus uitbestede klantenservice
Verbeter klantensupport en relaties door empathie te tonen en effectieve communicatie te gebruiken. LiveAgent biedt diverse communicatiekanalen en een partnerprogramma voor VoIP-providers.
Een alternatief voor Crisp nodig?
LiveAgent is de hoogst gewaardeerde helpdesk software voor KMO's in 2020 en een geweldig alternatief voor Crisp. Bespaar tijd en geld met LiveAgent.