Wat is GSM?
GSM of Global System for Mobile Communication is een algemene standaard (om protocollen te beschrijven) voor digitale mobiele netwerken die worden gebruikt in draadloze telefonie. Het wordt in Europa en enkele andere delen van de wereld gebruikt om gegevens te digitaliseren, comprimeren en verzenden.
De voorgangers van deze geavanceerde gsm-dienst waren analoog. Met het groeiende gebruikersbestand konden analoge systemen de acceptatie van mobiele telefoons en mobiele netwerken echter niet bijhouden. De noodzaak om een uniforme Europese standaard voor digitale mobiele netwerken in te voeren was de drijvende kracht achter de ontwikkeling van dit geavanceerde mobiele telefoonservicesysteem. GSM is een handelsmerk van de GSM Association (GSMA) die mobiele operators verenigt, hun belangen behartigt en samenwerkt met de industrie.
GSM-telefoonsysteem verzendt mobiele data en spraakdiensten. Het netwerk verzendt spraakoproepen en gebruikersgegevens op frequentiebanden van 850 MHz, 900 MHz, 1800 MHz en 1900 MHz. GSM (2G) maakt gebruik van de Division Multiple Access (TDMA)-techniek in spraakoproepen en andere communicatie. GSM digitaliseert en comprimeert gegevens en stuurt deze samen met twee andere gegevensstromen naar een kanaal, waarbij elk zijn eigen tijdslot heeft.
Verschil tussen mobiele GSM- en CDMA-netwerken
Hoewel ze op het eerste gezicht vergelijkbaar zijn, zijn deze twee technologieën niet hetzelfde. CDMA, of Code Division Multiple Access, werd geïntroduceerd met 2G- en 3G-generaties als een algemeen standaardprotocol voor draadloze communicatie. Het grootste deel van de wereld gebruikt GSM, behalve de VS en sommige delen van Canada en Japan die CDMA gebruiken.
Enkele van de belangrijkste verschillen tussen de twee zijn:
- CDMA gebruikt EVDO-technologie voor gegevensoverdracht, terwijl GSM EDGE gebruikt
- GSM is minder gevoelig voor stralingsemissie tijdens transmissie
- GSM is simspecifiek, terwijl CDMA handsetspecifiek is en geen simkaart vereist
- GSM maakt wereldwijde roaming mogelijk, terwijl CDMA dat niet doet
Ready to build your call center?
LiveAgent's VoIP call center phone system is equipped with numerous advanced features. Try them out today!
Frequently Asked Questions
Wat is de samenstelling van het GSM-netwerk?
De vier delen van het GSM-netwerk zijn een mobiel apparaat met SIM, basisstation en toegangsnetwerk, schakelsysteem en kernnetwerk. Deze onderdelen werken samen om het GSM-telefoonnetwerk samen te stellen.
Wat zijn de beperkingen van GSM?
Hoewel het GSM-netwerk wordt gebruikt voor de meeste individuele oproepen en andere draadloze communicatie, zijn enkele van de beperkingen ervan de noodzaak voor providers om repeaters te installeren om de dekking te vergroten, elektronische interferentie, latentie met een groter aantal gebruikers en een beperkte snelheid van gegevensoverdracht .
Is GSM veilig?
De gestandaardiseerde beveiligingsstrategieën van GSM zorgen ervoor dat het een van de veiligste beschikbare telecommunicatiesystemen is. Het behoudt de vertrouwelijkheid en anonimiteit van een GSM-gebruiker en handhaaft daarom end-to-end beveiliging over het hele netwerk.
Expert’s note
GSM staat voor Global System for Mobile Communication en is een digitale standaard voor mobiele telefonie en draadloze communicatie. Het is de meest gebruikte mobiele netwerkstandaard ter wereld.
Vergelijking van de Grandstream-telefoonseries: GRP, GXP, GXV beoordeling.
LiveAgent biedt een kosteneffectieve oplossing voor klantenservice met meer dan 180 functies voor klantentevredenheid. Het biedt ook VoIP-telefoons en verbeterde communicatiekanalen.
Grandstream GXV3350 Telefoonbeoordeling
LiveAgent is een kosteneffectieve klantenservicesoftware met verschillende communicatiekanalen, partners en awards. Het helpt bedrijven efficiënt te communiceren met klanten en goede klantenservice te bieden. De GXV 3350 IP-telefoon van Grandstream is een goed ontworpen en hoogwaardig apparaat dat een waardevolle aanvulling kan zijn voor efficiënte en effectieve callcenteroperaties. Bezoek Accentvoice.com voor meer informatie.
Informatiebeheer versus kennisbeheer
Kennisbeheer is cruciaal voor organisatorische groei en wendbaarheid. Het stelt bedrijven in staat om snel en effectief informatie te delen, wat leidt tot verbeterde samenwerking, lagere kosten en een concurrentievoordeel. Bedrijven kunnen profiteren van geavanceerde tools om gegevens om te zetten in bruikbare inzichten die direct ten goede komen aan hun klanten. Verschillen tussen kennisbeheer en informatiebeheer benadrukken het belang van het strategisch benutten van kennis voor innovatie en operationele efficiëntie. Echte voorbeelden tonen aan hoe effectief informatie- en kennisbeheer de groei van bedrijven kunnen katalyseren.