Gratis proefperiode

Helpdeskticketsysteem

Wat is het helpdeskticketsysteem?

Het is software voor uw klantenondersteuningsvertegenwoordigers. Het helpt hen om via één interface met klanten te communiceren. Dus als u een bedrijf bent dat op veel platforms actief is, zou dit een perfecte oplossing zijn. Telkens wanneer uw klant contact opneemt, kunt u het probleem snel oplossen in de klantenservicesoftware zoals LiveAgent.

Waarom zou u het Helpdeskticketsysteem gebruiken?

De belangrijkste taak van een klantenservicemedewerker is het creëren van langdurige en loyale relaties met klanten. Een manier om het te bereiken is door gebruik te maken van een helpdeskticketsysteem. Het bevat alle essentiële componenten om snelle oplossingen voor problemen van klanten te garanderen. Een beheerder van uw klantenservicesoftware kan regels en SLA’s maken. Deze zouden de klanten over de juiste afdelingen verdelen, specifieke tijden instellen en meer! Dit helpt bij het automatiseren van de processen in uw klantenservice.

Helpdeskticketsysteem
Afdelingen

Voordelen:

  • Concurrentie voordeel
  • Klantentevredenheid
  • Tevredenheid van de klantenservicemedewerker
  • Verhoogde verkoop
  • Klantenbehoud
  • Klantenbinding
  • Meer winst
  • Georganiseerde gegevens
  • Betere toegankelijkheid van de klantenservice

We gebruiken LiveAgent om chatgesprekken op onze website te beheren met als doel initiële vragen om te zetten in gekwalificeerde verkoopleads.

Barney B.

Hoe werkt het helpdeskticketsysteem?

Een ticketsysteem ontvangt een serviceaanvraag, die vervolgens automatisch wordt omgezet in een ticket. Het verzoek kan afkomstig zijn van live chat, email, oproep, sociale media of een ander platform.

Daarna beheren en lossen de klantenvertegenwoordigers het ticket op. De vertegenwoordiger kan alle klantengegevens in het ticket zien. Zodoende de klant snel kunnen helpen.

Wat zijn de belangrijkste kenmerken van een effectief helpdeskticketsysteem?

  • Kennisbank: hiermee kunt u inhoud en artikels voor uw klanten maken. Tegenwoordig zoeken klanten het liefst informatie op de website. Het hebben van doe-het-zelf artikels verbetert dus de efficiëntie van uw klantenservice. Deze artikels kunnen ook voor vertegenwoordigers zijn, wat betekent dat ze niet worden gezien door klanten.

  • Automatiseringen; zoals SLA’s (Service Level Agreements). De SLA’s zijn een belangrijke sleutelfunctie om in te stellen om effectief op uw klanten te reageren. Bijvoorbeeld kunt u een specifieke tijd instellen voor het eerste antwoord. Als niemand het ticket binnen het tijdsbestek beantwoordt, wordt het overgebracht naar Laattijdig.

  • Tags: met deze functie kunt u een aangepaste workflow en rapporten maken. Bovendien kunt u het gebruiken in regels, tijdregels en SLA’s.

  • Vertegenwoordigersrapporten: als u de prestaties van uw vertegenwoordiger wilt bijhouden, toont deze belangrijke functie u alle belangrijke statistieken. Bijvoorbeeld, beantwoorde tickets, beloningen, oproepen, gemiddelde open tijd en meer. Als u alle statistieken van het vertegenwoordigersrapport wilt weten, lees dan vertegenwoordigersrapport.

  • Interne tickets / notities: deze functie is effectief voor vertegenwoordigers. Ten eerste stelt het uw vertegenwoordigers in staat intern via tickets te communiceren. Het lost problemen sneller en gemakkelijker op. Ten tweede kunt u een ticket aan een andere vertegenwoordiger toewijzen. Bijvoorbeeld als u hem moet doorverwijzen naar escalaties of een andere afdeling. Ten derde kan deze functie ook een notitie voor uzelf maken. Het voordeel is dat alle interne tickets / notities niet zichtbaar zijn voor klanten. Dit maakt een vlotte en snelle communicatie mogelijk.

  • Algemene inbox: hiermee kunnen u en uw vertegenwoordigers tickets vanuit één interface bekijken. Zoals van email, Twitter, Slack, forumberichten, Facebook, live chat, oproepen en nog veel meer.

Andere extra functies die de moeite waard zijn om te weten:

  • Communicatie met klanten via meerdere kanalen
  • Klantengegevens georganiseerd in één interface
  • Samenvoegen van gesprekken / tickets
  • Standaard en voorgedefinieerde berichten
  • Mobiele helpdesk-app om tickets overal snel op te lossen
  • Meertalig ticketsysteem
  • Exporteer tickets naar PDF / HTML-indeling of CSV-bestand
  • Doorsturen van email

Bezoek onze Functies voor meer informatie.

Probeer LiveAgent GRATIS uit

Behandel alle vragen van klanten vanuit één interface en begin meteen met het verbeteren van uw klantenservice met een gratis proefperiode van 14 dagen.

GRATIS PROEFPERIODE

Vaak gestelde vragen

Wat is de definitie van helpdeskticketsysteem?

Helpdeskticketsysteem is een systeem waarmee problemen van klanten effectief kunnen worden opgelost door het proces voor het behandelen van klachten en het beheren van verzoeken te automatiseren. Hierdoor heeft het bedrijf de mogelijkheid om zijn klanten via meerdere kanalen te helpen. Dit maakt het veel gemakkelijker voor vertegenwoordigers die op één enkele plaats gestructureerde gesprekken voeren met klanten.

Welke functies zou elk helpdeskticketsysteem moeten hebben?

Een goed ticketsysteem voor de helpdesk moet in de eerste plaats over ticketautomatisering beschikken. Hierdoor kunt u multitasken. Een andere oplossing is informatie over de SLA-status, die verschijnt wanneer de medewerker voor het eerst een specifiek ticket tegenkomt en de prioriteit wil beoordelen. Een ander belangrijk ding zijn de tags waarmee u uw tickets gemakkelijk kunt ordenen. Een andere handige functie is de mogelijkheid om ticketsjablonen te configureren die u verder kunnen helpen bij het beantwoorden van verzoeken. De functie die bewerkingen zeker vergemakkelijkt, is het binden van tickets. Zo weten we of de klant eerder contact heeft opgenomen en of hij een soortgelijk probleem had of een oplossing heeft gevonden.

Biedt Live Agent een helpdeskticketsysteem?

LiveAgent biedt een helpdeskticketsysteem. Hiermee hebt u op één enkele plaats toegang tot emails, chats, vermeldingen op sociale media en andere kanalen. Aan de andere kant hebt u dankzij automatisering de kans om de bedrijfsvoering te verbeteren, het gemakkelijker te maken om taken te prioriteren en de effectiviteit van klantenserviceactiviteiten te analyseren.

Terug naar woordenlijst Maak een GRATIS account aan

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.